• MissKaos

December bebis 2013

Ilningarna brukar ju bero på att bebisens huvud trycker ner mot nerver. Hade det mkt med isak men inte så mkt denna ggn.

Cornelia 084 skrev 2013-11-20 22:54:22 följande:
    Miss Kaos: jag känner igen den pulserande känslan.. ibland känns det nästan som att bebis hand ska sticka ut från muffen... Har även en väldigt ilande/stickande känsla i underlivet trots att bebis varit fixerad i flera veckor nu. Olustig känsla!

Ja! Som om drn försöker trycka sig ut genom allt som inte är öppet! Knepigt.

Plopps: hoppas du är en av dom som inte ser skymten av proppen och att det är på g för dig typ i helgen istället..

Idag kommer vår inredning till klädkammaren och gubben har raserat sin rygg. No good! Skönt att bebisens rum i princip är klart. Saknas matta etc men det är inte så farligt. Allt är på plats i garderoben etc. Sängkläder tvättade vill bara få struket lakanen.

Försöker samla md att be bm kolla tappen idag. Kommer bryta ihop om den är 2cmnoch helt stängd.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Åh! Jag var öppen tre cm när jag kom in med första! Grymt utgångsläge ju!

Nov13 skrev 2013-11-21 10:09:02 följande:
    Ingen igångsättning i helgen. Men är mogen. Hon förvånades över att jag som förstföderska var så mogen innan förlossningen startat. Öppen 3cm med 1,5cm mjuk tapp. Huvudet ligger så långt ner det går, hon kände huvudet ligga mot fostersäcken. Väldigt redo alltså. Inte konstigt att jag knappt kunnat gå pga smärta i ljumskarna. Känns även som om hela blygdbenet ska tryckas fram. Väldigt öm där.

Därför kan det starta när som helst så vi ger det en chans att komma igång av sig själv.

Hoppas svepningen sätter igång det nu. Har ju öppnats 1cm sen den förra.

Misskaos: jag hoppas din tapp börjat mogna! :)

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Har inte Heller kollat gynstatus men frågan är väl fri.

Vet dom sjuksyrra att det inte är konstigt att kolla. Har tom undersökt min kollegas bröst när hon hittade en knöl. Och snoppar ser jag ibland 15på en dag. Rätt neutralt mao.

• MissKaos

Finns väl på mottagningen?

siolina skrev 2013-11-21 13:04:33 följande:
    Jo, det i sig är ju inget konstigt, men jag vill nog ändå ha en gynstol att sitta i om jag ska gynundersökas. Det har inte min bm hos sig.

• MissKaos

Vissa bm ger inte hinnsvep pga blödningsrisk. Bla min. Nästa besök lovade hon kolla status på tappen. *nyfiken* 3 dgr före bf.

• MissKaos

Det kanske är kroppen somsäger ifrån eftef allt detta? Vila ngn dag såkanske orken återvänder. Är med rätt trött! Ska ta en vilodag imorgon. Idag gymet lunch på stan fixat sista julklappen sista shopping till bebis och bm..

sarak skrev 2013-11-21 17:26:55 följande:
    Någon har stulit min energi!! Ge den tillbaka!!

Första lediga dagen som huset inte är fullt  av hantverkare. Så skönt så det är inte klokt. Men jag orkar knappt ta mig ur sängen! Har varit i stallet och varit och lunchat med en kompis, men i övrigt har jag bara legat i sängen. Näsan rinner som tusan, men känner mig inte sjuk i övrigt. Bara helt slut. Nya sovrummet och nya badrummet är i princip klart. Jag har ju sett fram emot att få fixa det sista nu och flytta in! Måste få orken tillbaka. Helst redan ikväll.

• MissKaos

Mitt sf är mellan 36-37. Det är ju helt normalt.

Hjärtljuden ska vara under 160.

IdaJ skrev 2013-11-21 15:24:39 följande:
    Nyss hemkommen från ett långt besök hos barnmorskan. Mitt blodtryck låg lite högt mot vad det brukar, men ändå inom det normala, inget protein i urinen.

Hade ett SFmått på 37!!! :/ Hon kände att han va stor. Konstigt, för två veckor sen så kändes han inte stor :S

Hans hjärtljud låg på 162, så hon ringde förlossningen då dom va så höga. Men testade 30 min efter igen och då låg dom på 157, vilket jag tycker låter för högt det med. Men då va det tydligen lugnt. Fick en extra tid nästa vecka för att kolla igen. Usch, inget bra besök detta :(

• MissKaos

Åh jösses. Kan man ens bli såhär trött?

Tänkte fotat bebisprylarna men orkar inte! Hittade en body med kanelbullar på...

• MissKaos

Allt verkar kunns vara normalt.. jag var helt sluten och hade 2cm lång tapp på bf+8 med sonen

pyysen skrev 2013-11-21 19:19:17 följande:
    En (kanske dum) fråga här nu men.... Jag är förstföderska så allt detta är nytt för mig. Men jag var på en inreundersökning idag och bm sa att livmodertappen är 1cm och mjuk men att jag inte har öppnats nått. Så nu undrar jag... När börjar man öppna sig? Är det först när livmodertappen är helt utplånad? Eller är det normalt nu som det var för mig? Är i v.36+4 idag btw.

• MissKaos
    Cornelia 084 skrev 2013-11-22 09:16:25 följande:
    När man är i vecka 36+2 och förlossningen startar försöker de då att stoppa värkarbetet? Någon som vet?

Nej då är bebisen välkommen ut!
    JAg ar inne på östra pga prematura sd och då informernade dr mig om att efter 34+0 så stoppas ingenting.

Är du på G?

Jag fick ett bryt igår. Typ. Låg, och deppig och allmänt neråt. Vill få ut ungen nu! Får ångest vid tanken på att vänta och gå över.  Imorgon 38+0.  Har akupunktur  nålar hemma men vet inte vilka som sätts för att mogna på tappen mer än GV20. Någon som vet? Gah.
Svar på tråden December bebis 2013