• MissKaos

December bebis 2013

Om man tänker ca 1cm/h det blir 7h +krysta så borde det strax vara klart jue!!

Hejja plopps!

greywolf skrev 2013-11-23 13:50:30 följande:
    Heja! Nu ligger du säkert med din bebis på magen medan alla väntar med spänning på nyheter :)

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Skräckblandad förtjusning är det bästa jag kan beskriva känslan nu som!

Tror dom brukar räkna sådär som ngt snitt? Jag öppnade mig skitsakta med sonen. Sen poff 3cm på 30-60min det var läskigt.. han inte med i vad som hände det gjorde inte så ont egentligen det var bara konstig känsla. Krystade i ca 1h

På ett vis hoppas jag hela fl blir som sist på ett sett som dom där sista tre cm. Då går det ju över fort!

greywolf skrev 2013-11-23 14:06:20 följande:
    Åh är det Så fantastiskt att man öppnas ca 1 cm per h? Jag tror jag var mycket långsammare när dottern föddes men då kom hon å andra sidan ut på tredje krystvärken, en kvart efter den första. Jag har börjat få lite förlossningsstress och oro nu så å ena sidan blir jag avis på alla som åker in, å andra sidan lite skräckslagen inför vad jag har framför mig....

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Bara man orkar föda sen.. denna veckan hsr jag varit på spinning en gång gymmat två ggr flyttat två garderober *bar dom på ryggen dont ask* samt gått på stan mm mm.

Resultat: träningsvärk i triceps..

greywolf skrev 2013-11-23 14:17:59 följande:
    Hoppas det ger effekt! Det enda jag har hört som verkligen har gjort susen är långa cykelturer i terräng, en kompis till mig fick båda sina barn två nätter efter att ha varit ute på en enmilsrunda. Och då var de någon/några veckor tidiga!

• MissKaos

Jag testar att fylla på magen med choklad ovh trycka ut ungen uppifrån! Logiskt sett borde det ju funka

Mannen kom hem med mina favoritchoklader i storpack..

• MissKaos

Lite så ja! Pigg och utvilad är nog ett bra utgångsläge.

sarak skrev 2013-11-23 15:19:16 följande:
    Alla sätt är bra...Låt mig veta om det är något sätt som funkar

Vi håller på att flytta in i nya sovrummet. Bära lite sängar, byråar och annat plus att vi testat rulla ett varv i sänghalmen i nya sovrummet. Kanske kan funka, men känns knappast som det. Nu är klockan efter 14, vilket alltid innebär att jag är trött och inte alls känner för att föda barn. Alltid sugen på det på morgonen/förmiddagen, men på eftermiddagen/kvällen tänker jag alltid att det är bättre den håller sig inne så jag får gå och sova

• MissKaos

Hmmm jag idrottar på rätt ok nivå i vanliga fall så för mig är det pensiomärsgympa..

greywolf skrev 2013-11-23 15:54:53 följande:
    Herregud kvinna, hur orkade du allt det?! Jag tycker vattengymnastiken är en pärs och det är liksom pensionärstempo på den, anpassat för lata gravida typ..

• MissKaos

Grattis!

Plopps80 skrev 2013-11-23 16:38:10 följande:
    Tack för alla lyckönskningar. Kl 12:07 föddes vår lilla son eller lille och lille. Han är 50 cm och väger 4150 g. När jag kom in kl 05 var jag öppen 3 cm. Kl 09 var jag öppen 4 cm. Då bröt jag ihop. Grät och grät. Men från där tog förlossningen fart. Satt på en medicinboll med lustgas och det funkade bra. Sen kände jag att jag behövde krysta vid 11 men var inte helt öppen. De tog hinnorna och vattnet gick. Sen är allt som ett töcken. De fråga tio ggr om jag ville ha Eda men nej det ville jag inte! Kl 11 var jag fullt öppen men bebis låg med huvudet uppåt så han var tvungen att rotera så jag hade krystvärkarna en timme. Det var så tufft. Dottern krystade jag ut som ingenting. Sprack ingenting fick två stygn i huden i mellangården. Moderkakan kom ut hel. Är så lycklig över min lille bäbis och att det är över framförallt. Hoppas ni alla snart får era små.

• MissKaos

Sätter inte igång ngt men stärker livmodern inför fl och ska ge bättre återhämtning samt minska blödning under fl. Ganska gott.

greywolf skrev 2013-11-23 22:08:25 följande:
    Misstänker inte att det blir novemberbebis men HOPPAS väldigt starkt på det, har nästan blivit en hang-up här. Hallonbladste, är det värt att testa?!

• MissKaos

Hälsokosten!

greywolf skrev 2013-11-23 22:17:44 följande:
    Ok då ska jag köpa. Finns på vanlig mataffär eller är det hälsokost/apotek som gäller?

• MissKaos

Mer slempropp idag! Undrar hur mkt det finns egentligen. .

Plopps jag tror min var kass ett bra tag inan det blev bättre. Tyvärr. Hade före graviditeten m isak och blev inte bättre av krystandet.

Undrtbart med dottern sonen pussade magen idag och undrade om bebisen kände det..

Svar på tråden December bebis 2013