• Felinne

December bebis 2013

MARlA skrev 2013-11-19 13:32:13 följande:
    Bmbesök idag och eftersom Bm hade svårt att känna på min spända mage om rumpa eller huvud låg neråt fick vi se på ultraljud att visst ligger bebis fixerad med huvudet neråt. Bm kunde inte rucka på det. Bebis sparkade vilt och levde rullan där inne så det gick knappt att mäta hjärtljuden men efter några minuter hade den tröttat ut sig och Bm kunde lyssna efter :)

Blev återigen påmind om att överväga om jag vill ta svininfluensavaccinationen eller ej, jag känner mig väldigt splittrad där, ska jag eller ska jag inte?  Hur resonerar ni andra kring det?  
    Jag kommer att ta det nu när jag äntligen är frisk.
    Hade egentligen tänkt göra det idag efter besöket på MCV men eftersom provtagningen gick så dåligt (de lyckades inte pricka rätt) orkade jag helt enkelt inte med ytterligare stick idag (har extrem nålfobi). Har en bekant som jobbar som barnmorska och hon tog vaccinet 2 veckor innan BF eftersom hon anser att fördelarna överväger nackdelarna, hade jag inte varit övertygad innan jag fick veta det hade jag definitivt blivit det då.
  • Felinne
    FiaFunderar skrev 2013-11-19 23:31:57 följande:
    Inte jag :) Jag är inställd på att min kommer på julafton :)

Bf den 14.e
    Samma här. Har BF den 21/12 så både murphys lag och statistiken talar för den 24/12. Dessutom är det ett worst case scenario enligt oss. Men mina önskedatum är 111213 och 040114...
  • Felinne

Åh vad spännande Plopps80! Hållar tummarna

Tänkte också passa på att fråga om det är någon som vet om det finns något tydligt samband för när förvärkarna börjar komma och latensfasen kickar igång? Är det vanligt att allt bara startar direkt? Eller är det vanligare att gå med lite känningar i någon/några vecka/veckor innan? 

• Felinne
    Fröken Ö skrev 2013-11-26 06:09:02 följande: