• Felinne

December bebis 2013

Oj vad märkligt det blev när citationstecken blev frågetecken på slutet. Hoppas ni fattar ändå. Jag skyller på appen :)

• Felinne
    Tuttiluttan skrev 2013-09-24 11:53:10 följande:

Någon här som vill ha lite neutrala babykläder? Strl 56

* 1st mjukis dräkt

* 4st bodys

* 1 pyjamas

* 2par jeans

* 1st mössa

* 3st mjuka byxor

Jag vill inget ha för de, vill bara att de ska användas ist för att slängas. Jag har alldeles för mycket kläder till tösen o allt får inte inte plats i lådan smile1.gif

Kläderna är begagnade men i väldigt fint skick! phpZrekcq40356.jpg

Hur mycket vill du har för dem?
  • Felinne
    Tuttiluttan skrev 2013-09-24 13:03:11 följande:
    Jag vill inte ha ngt! Vill bara att de ska användas, är så synd att slängas när de bara är använt 1-2ggr per plagg.
    Nice! Bor du i närheten av gbg?
  • Felinne
    Tuttiluttan skrev 2013-09-24 17:31:46 följande:
    Nä jag gör ju inte de! Men är en jäkel på att skicka paket med posten smile1.gif

Ge mig en adress så har du säkert innan veckans slut eller i början av nästa smile1.gif
    Härligt. Jag har skickat mina uppgifter i ett meddelande till dig :)
  • Felinne
    sarak skrev 2013-09-25 16:04:42 följande:

Helt galet trött, tror jag bryter ihop snart. Galet mycket jobb och mer kommer det bli framöver med kvartalsbokslut och budgtprocess som ska igång. Hur ska jag få energi? Kan man få järnbrist fast jag äter järntabletter sedan länge och det såg bra ut för 4 veckor sedan? Någon annan teori på denna hysteriska trötthet? Sover iofs inte så mycket på nätterna, minst 5 toabesök :-S Måste vända det här, vill bara lägga mig och gråta!

I min gravidapp står det att v.28-32 är en kraftig tillväxtperiod så om det stämmer gissar jag att det tar mycket energi från dig. Om jag skulle ge några tips/synpunkter utan att vara något som helst utbildad i ämnet skulle jag säga följande: Rent allmänt tycker jag att det brukar hjälpa att hålla sig aktiv om jag är trött - gå promenader och sådant för att stimulera lite endorfin-tillskott. Många personer blir ju också trötta på hösten när mörkret kommer så det kanske är bra att utsätta sig för så mycket dagsljus som möjligt. Se över sina mat- och sovvanor är väl också ett hett tips. Och så det gamla beprövade sätten sova. Alternativt ignorera kroppens signaler och hoppas att du kan lura kroppen att tro att den är pigg ;)
  • Felinne
    Tuttiluttan skrev 2013-09-25 18:34:26 följande:
    Jag har inte fått ngt meddelande Rynkar på näsan Skicka igen!
    märkligt. nu har jag i alla fall skickat ett till. hoppas det funkar
  • Felinne
    MissKaos skrev 2013-09-27 21:38:54 följande:
    Alkoholfritt öl *huuu* är inte så förtjust öht. Dom där alkoholfria vinerna är inget vidate, kall cola är bättre.. men just idag vart jsg så sugen på ett gott smakrikt rött. Och brie.. är väl bsra för att man inte får..
    Ja det är ju tur att smaken är olika. Jag tycker själv att öl är supergott men uppskattar också ett gott rött eller vitt men har inte smakat något rosé jag fallit för. När det gäller öl och vita viner har jag smakat goda alkoholfria alternativ men rött är svårt. Tycker ofta det blir mest saftsmak över det. Kan dock absolut rekommendera att helt hålla sig borta från alla "riktiga" sorter (speciellt då när det gäller rödvin). Smakade nämligen lite av makens ripasso när vi var ute på restaurang och höll på att dö lite. Gudars vad gott det var! Och då har jag ändå inte alls saknat alkohol. Men jösses säger jag bara. Kanske hänger det ihop med vetskapen om att jag inte kunde njuta av ett helt glas utan bara smaka lite av det. Men MissKaos - om du tror att du kan hantera det så tycker jag att det är bättre att du smakar lite gott riktigt rött vin än letar efter något alkoholfritt - du lär ändå inte hitta den där mustiga smaken du letar efter. Några matskedar av ditt favoritvin är ju liksom inte farligt. 
  • Felinne
    Em me skrev 2013-09-28 13:17:12 följande:
    Förstaföderskor, träffar ni era barnmorskor varannan vecka nu i slutet som de står att man ska? Hur många gånger har ni lämnat urin och blodprov? Vad gör ni på mötena?

Fått en känsla av att min bm slarvar
    Massa..
    Jag träffar typ aldrig min vår barnmorska. Jag har varit där totalt 3 gånger:  v.12(inskrivning+provtagning), v. 15? (uppföljning efter KUB) och i v. 26(uppföljning efter RUL och provtagning). Ska dit igen i v.30 (är i v.28 nu) och sedan kommer jag inte ihåg hur ofta det var var vi skulle ses. Min barnmorska säger att jag följer någon form av standardprogram eftersom allt är normalt med mig och bebisen så därför har jag inte varit där så ofta.
  • Felinne
    Förstaförsökaren26 skrev 2013-09-28 22:32:22 följande:

Glukosbelastning?! Inte ens hört talas om det av min BM :S Vad innebär det?

Möjligt att de som gjort provtagning bara säger "socker" också. Det kanske din bm eller den som gör provtagningen har sagt?

Min bm sa att de inte brydde sig om värden under 8 så det skulle ju kunna vara så att om du har bra värden så kanske ingen ens har nämnt testet för dig.
Svar på tråden December bebis 2013