December bebis 2013
Jag får lite "mensvärk" då o då, emellanåt blir jag varm i hela kroppen...
De gör inte ont direkt men väldigt obehagligt lite mer än obehagligt..
Hoppas ni förstår vad jag menar.
Basilikate För att sätta igång en förlossning dricker man te på basilika. 3 tsk torkade blad per kopp. Lägg de i kokande vatten och låt dra i 10-20 min. Drick 3-4 koppar per dag (7,5-10 dl) Använd även ingefära för att skynda på förlossningen om den drar ut på tiden. Basilika bör som te endast drickas inför förlossningsdags eftersom den kan sätta igång en förlossning. Kan med fördel alltid användas som krydda i maten.
Hallonbladste Hallonbladste skall man dricka den tredje trimestern, alltså börja två-tre månader INNAN förlossningen för att stärka livmodern och som då underlättar förlossningen. I tredje trimestern är det som träning och uppbyggnad inför förlossningsarbetet. Den sammandragande effekten stärker livmodern så den blir spänstig och arbetar effektivt under förlossningen samtidigt som den kramplösande effekten gör den avslappnad. När sedan förlossningen är avklarad skall man fortsätta dricka hallonbladste ytterligare minst en månad för att livmodern skall återhämta sig snabbare. 2 tsk (2g) hallonblad per kopp, sila efter 5-10 min. Drick 1 kopp per dag mellan måltiderna, totalt 3 koppar Innan tredje trimestern skall man undvika det eftersom det kan orsaka missfall om man har en tidigare historia av missfall, just pga. av att den framkallar sammandragningar som man inte vill ha tidigt i graviditeten.
Kryddnejlika För att ytterligare öka på livmodersammandragningar och sätta igång en förlossning och bättra på värkarbetet så dricker man hallonbladste med kryddnejlika i de sista 2-3 veckorna före beräknad förlossning, 2-3 kryddnejlikor per kopp te. Kryddnejlika kan användas som krydda i maten tidigt i graviditeten och kan i te drickas sista 2-3 veckorna för att sätta igång eller bättra på värkarbete för att det kan orsaka livmodersammandragningar, använd ej kryddnejlika tidigare i graviditeten.
Kanel Kanel har även det en starkt sammandragande effekt och kan med fördel även det användas inför en förlossning. 1 tsk per kopp 2-3ggr dagligen. Kanel kan användas som krydda i maten tidigt i graviditeten och kan i te drickas sista 2-3 veckorna för att sätta igång eller bättra på värkarbete för att det kan orsaka livmodersammandragningar, använd ej kanel tidigare i graviditeten.
Läkeverbena (Järnört) Läkeverbena används för att sätta igång förlossning eller för att förstärka värkarna under förlossningsarbetet. Läkeverbena ökar även mjölkproduktionen vid amning. Den har också en svettdrivande, urindrivande och laxerande verkan. Läkeverbena skall inte användas under graviditet innan man vill sätta igång förlossningen då den kan framkalla abort.
KOpierade in det jag hittade på nätet..
Läser det som att basilikan ska sjuda?
Ny dag imorgon då slår jag vatten över bara... Testatesta..
Smärta där är vidrigt. Hjälper panocod?
Huu hoppas kortisonet biter snabbt!
Ja det skadar iaf inte sp det kan man ju testa!
Kokat en kanna till... KOmmer kissa inatt!
KOKADE inte denna ggn slog kokt vatten över och låtit dra bara. Smakar inte lika skarpt.