islandpeak skrev 2013-11-26 19:32:07 följande:
Då förlossningen är en akutmottagning får man föda vart man vill, men är det fullt kan man bli skickad vidare. Bor i Halland och fött två barn på sommaren tidigare och då var det överfullt med turister :) samma när jag bodde på Gotland :) Sen ärligt, kanske provocerar jag någon nu, tror ni verkligen att teer och huskurer hjälper?? All forskning och vi lever på 2000-talet säger att kroppen och bäbis själv bestämmer när det är dags. Det är ju inte ens så att forskarna är eniga hur och vad som sätter igång en förlossning, bortsett från att det vi äter INTE påverkar. Rent logiskt vore fysisk aktivitet och sexdet som verkar mest troligt. Stort grattis till alla som fått bäbis och lycka till till er som väntar! Själv har jag som mest 3,5 v kvar att vänta..
Alla gör det dom vill.. vad som funkar och inte vet väl ingen. Men att leva med ngt slags hopp om att kunna påverka är väl inte fel.. Sen kan man ju tro att div kan påverka när det väl är på g..
Varför skulle fysisk aktivitet vara logiskt?
Sex ja, det frisätter ju hormoner och i sädesvätskan finns ju ämnen.. Samma sak med vissa livsmedel men man måste ju upp i sånna mängder om det ska vara så mkt substans att det gör ngt.
Att dricka tex ett te och hoppas, visualisera, kankse kan påverka vem vet? Bara det att man då känner ett ökat inflytande över sin kropp kan ju få en att må väl oh det frisätt rmed hormoner. Så varför inte?