linasägerhej skrev 2013-12-14 11:07:38 följande:
Tjena tjejer!! Bf -2 här, trött uppgiven och smått deprimerad... Det här är barn nr tre och min historia ser ut som så att jag Alltid går över. Tre veckor med ettan, blev igångsatt sen, fick en helvetesförlossning, och två veckor över tiden med tvåan. Med henne kom jag dock igång själv och förlossningen blev helt Underbar i jämförelse med den första. Om en förlossning nu kan klassas som Underbar :) Den här graviditeten, det är en sladdis vi väntar, så har allt känns annorlunda. Har varit helt övertygad om att jag skulle få tidigare. Mängder av sammandragningar och en hel del förvärkar. Det trycker på, knastrar och knäpper i magen. Den här ungen är oxå bra mycket större än dom andra två. Hela 24,5% större än det "normala". Så just därför åkte jag in för koll igår. Å gissa va!? Tappen är jättelång, hård och bakåtlutad och öppen Max ett finger. Så sen bröt jag ihop fullständigt.... :( Tisdag sätts jag troligtvis igång. Det kommer innebära cytotex och dropp, att jag helt säkert kommer få värkar på värkar från värk nr. Ett, att jag blir tvungen att ta EDA som jag absolut inte vill ha, mer värkstimylerande dropp, och sen vara helt slut när det är dax att krysta. Som grädden på måste ligger liten i vänstervridet läge. VARFÖR är jag så usel på det här med barnafödande????? :(((
Usch vad jobbigt för dig. Det kan verkligen kännas orättvist att alla får så olika upplevelser.
Sedan vill jag också passa på att säga att för att vara dålig på någonting krävs det att du också kan träna upp dig och bli bra på det. Graviditet och förlossning är inte en sådan sak! Så lägg ner den tanken direkt och våga tro att du är rätt person att föda just ditt barn. Hen har ju valt dig av en anledning liksom.
Min bebis ligger också troligtvis vänstervriden och även om det kan ge en smärtsam och utdragen förlossning så behöver det faktiskt inte betyda att det blir så. Och om det blir så, så har vi en fantastisk sjukvård i Sverige som kommer att finnas där för oss när vi behöver det.
Känner att jag vill skicka lite mer peppande ord men vet inte riktigt vad jag ska skriva...