-
Intressant. Kan absolut rekommendera dig att läsa den boken. Tror du skulle gilla denPlopps80 skrev 2013-12-30 09:50:35 följande:Har köpt massa fina kläder till min dotter i olika färger men det enda hon tagit på sig mellan 2,5 år till nu 5,5 år är rosa och lila. Ludwig har inget rosa. Jag gillar rosa.... Tycker det blir väldigt överdrivet om man inte får klä sina barn som man vill. Och det jag tycker är dummast är att om pojkar har rosa så är det sååå fint och bra men har en tjej rosa är hon ett offer ungefär. Blir ju helt skevt.
-
Spännande. Lycka tillFörstaförsökaren26 skrev 2013-12-30 14:27:44 följande:Så mkt gick det med den bedömningen. Kl 2 startade värkarna. Ligger nu på förlossningen och njuter av EDA som är min nya bästa kompis! Så nu jäklar är jag på g. :)
-
Heja dig! Verkar som att jag gör sig lite sällskap idag. Började blöda vid 22igår sedan fick jag menssmärtor har inte kunnat sova och nu gick vattnet. Sjukt overkligtFörstaförsökaren26 skrev 2013-12-30 23:44:13 följande:
Fortf på förlossning. Öppnat mig knappt 6cm å kräks som en gnu hela tiden. :S Men detta ska jag klara! :) tack för alla lyckönskningar dom stärker en! :)
-
Nu är han här! Gick lite väl fort bara. Det tog 45min från det att min man ringde SOS till att han var ute. Så typ totalt 3 timmar från vattenavgång till värkar till kraftiga värkar till bebis. Vi är fortfarande lite i chocktillstånd över vår nyårskaramell. Men oj vad häftigt!
-
Vi hann tack och lov av ambulansen och jag hann provsmaka lustgasen innan han kom. Men inte mycket mer. Sedan blev det direkt till operationen för min del medan min man och vår son (sjukt att äntligen kunna skriva det!) fick bekanta sig.MissKaos skrev 2013-12-31 12:35:10 följande:
Wow! Rallylevrans! Han du in eller blev drt i ambulansen?
Grattis!
Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
Så förutom att vi har en frisk pojke så var det inget annat som blev som vi hoppats på. Men det gick ju (förhållandevis) bra det också :) -
Någon som haft en bebis som inte velat gapa men ändå lyckats få till amningen? Vår älskade pojke vill nämligen inte varken gapa, suga eller svälja när vi försöker amma. Breaks my heart! Har ju gått och hoppats i nio månader på att kunna amma. Tror hormonerna har börjat kicka in nu också för jag gråter hela tiden
-
Usch fy fan. Jag förstår dig verkligen. Vi har kämpat så med att få amningen att fungera men trots att jag har massa mjölk så gick det inte innan. Vår lille kille vägrade gapa, suga och svälja och då spelar det ingen roll hur mycket mjölk jag har. Jag grät konstant hela dag tre och min man var helt i upplösningstillstånd både för det och för att han försökte hantera sina känslor över vår svåra förlossning. Dag 4 började inte bättre och jag såg hela min amningsdröm krossas. Men sedan vände allt för vi fick hjälp av en "amningsexpert" och idag, dag 5, vågar vi äntligen åka hem.Tuttiluttan skrev 2014-01-04 03:37:20 följande:Amningen fungerar jätte dåligt på ett dygn får jag ut ca 50-60ml..
BVC säger att jag ska ge henne de lilla jag så länge de går.. Jag blir så ledsen att jag inte kan mer..
Sen är de hormonerna som gör sitt.. Allt detta blev för mycket under gårdagen så tårarna bara rann & rann...
Hoppas på en bättre dag idag!
Nu verkar det som att det kommer fungera för oss (även om han fortfarande inte förstår hur han ska amma utan amningsnapp) men vad jag ville säga var att jag fick verkligen värdera om allt jag tänkt på om amning och börjar acceptera att det inte blev som jag ville och kanske inte heller kommer att bli som jag vill i framtiden så jag förstår absolut hur jobbigt du måste tycka att det är. -
Någon som vet var jag kan köpa en bra sittring? Jag har så jävla ont i mina stygn att det blir en pärs att försöka amma sittandes...
-
Miss Kaos: ja, jag får kanske testa det... Bullar upp med rullade handdukar och liggammar så länge.
På tal om att amma så känns det som att det går åt rätt håll för oss nu. Fortfarande lite trixigt ibland men någon gång i framtiden hoppas jag att vi ska kunna ta bort amningsnappen. Igår rann min mjölk till ordentligt också. Läcker som ett såll! Och det spänner som fan. Är det någon som har några erfarenheter av att donera bröstmjölk? Är det vanligt att vänta till brösten har ställt in produktionen eller är det bara att börja pumpa direkt? -
Samma här. Igår försökte vi oss på en första promenad utanför lägenheten. Gud vad jobbigt det var! Fick så jäkla ont i underlivet bara av att gå ett halvt varv runt huset. Längtar verkligen till jag mår så bra att jag ska slippa ta alla smärtstillande mediciner men till dess är jag sjukt tacksam över att de finns. Speciellt parafinoljan...Tuttiluttan skrev 2014-01-06 10:48:55 följande:Vet hur du känner ang underlivet.. Jag gick sönder väldigt mycket jag oxå och blev klippt.. Blev nedsövd o opererad för att bli ihopa lappad... Sakta sakta kan jag börja röra mig, gå på toaletten o sköta mina behov.. Längtar tills allt detta är över så man kan njuta av allt, ist för att våndas när man tex ska lyfta, bära eller sitta o amma sin bebis!
En helt annan grej. Hur tänkte ni med namn? Min man låter mig bestämma mellan två namn. Ett som han gillar mer och ett som jag gillar mer men vi tycker båda om bägge namnen. Igår var jag övertygad om att vår kille är en T. Idag att han är en A. Vet inte vad jag ska ta mig till. Imorgon blir han 1vecka och jag vill så gärna se vad han ska heta och dela med namnet till alla vi känner.