• Plopps80

December bebis 2013

Hon är 5 år. Fyller i april. Så 6 årstrotsen lär väl infalla när bebisen kommer. :?

• Plopps80

Jävla hormoner! Känner mig helt under isen, känner inte för något och allt känns nattsvart. Illamåendet och den allra värsta tröttheten har lagt sig även om jag är trött mer eller mindre jämt ändå... Men det här deppiga, orkar bara inte känna så här. Var likadant med dottern och gick över runt vecka 14. Ser inte fram emot något, har ingen lust med något och känner bara för att gråta hela tiden. Läste på appen att detta är vanligt runt v 10. 

Känner mig så jävla orolig över frossan som kommer på eftermiddagen. Den kommer när jag är trött. Igår låg jag i soffan med fleecejacka inne och frös och hade gåshud. Rör jag mig eller tar på mig ett täcke blir det bättre men jag tycker det känns helt jävla onormalt att frysa inne med mkt kläder på sig. Börjar bäva för eftermiddagarna skitjobbigt att frysa. I fredags satt vi ute med några vänner. Alla satt i t-shirt och jag satt i dunjacka och småfrös hela kvällen, det här är inte normalt för mig. Blir ju orolig att man är sjuk på något sätt Barnmorskan hade aldrig hört talas om folk som fryser när dom är gravida och skall kolla min sköldkörtel. Bryter ihop om det är fel på den, vill fan inte äta Levaxin resten av livet. Skit skit skit är det....

• Plopps80

sionlina har aldrig frusit innan men har ju läst om det och det verkar vara extremt vanligt. Blev bara så orolig när min barnmorska sa så där.

Inelg ta tempen efter nästa frossa. Jag har tagit tempen hela tiden och har aldrig någon feber, bara frossa. Framförallt när jag är trött då blir det förjävligt. Det kan ju vara fel på sköldkörteln om man fryser, underproduktion... Men då har man inte feber. Jag tycker hela mitt liv påverkas av denna frossan. Är så jobbigt mentalt. Har du feber kanske det är en virusinfektion. 37,5 c på morgonen räknas som feber sa min bm. Jag ligger på 37,2 så man har ju på gränsen till feber då ju...Det finns inget jag hatar så mycket som feber och frossa och därför gör detta mig så jäkla orolig. Vill inte ha fel på sköldkörteln  

• Plopps80

Ja jag vet inte babylängtan. Jag tycker det går mig på nerverna att frysa på eftermiddagarna. Känner mig låst. Kan inte förklara men jag är sjukt nojig att något är fel på min kropp... Vill inte ha hyperthyreos som bm nämnde

• Plopps80

Låter verkligen som om det jag upplever är normalt med tanke på det ni skriver, att ni också fryser och känner er som rishögar. Har kollat sköldkörteln 2 ggr. Har en utstående sköldkörtel på halsen och folk tror jag har struma hypotyreos. Men jag har aldrig haft fel på ämnesomsättningen utan ser bara ut som jag ser ut. Mormor har alltid fått höra samma sak. Jag har crohns sjukdom och då var det enligt min BM ökad risk för hypotyreos vid graviditet. Har aldrig hört talas om det sambandet och hittar ingen info om detta på nätet. Men givetvis satte hon griller i skallen när hon direkt nämnde detta när jag sa att jag var frusen för det var inget gravvsymtom. Trots det svämmar hela internet över av gravida som fryser.

• Plopps80

Ang färga håret frågade jag min BM om det och hon kunde inte ge några garantier på att det inte är skadligt. Har en sjukt lång utväxt och ser för jävlig ut i huvudet. Men vågar fan inte färga när BM inte säger att jag kan göra det. Suck! Hade mått bra av lite hårfärg. Trivs inte att se sunkig ut! Väntar till efter vecka 12 alt går jag ut och färgar utomhus det borde ju minska ångorna.

• Plopps80

Har bakåtlutad livmoder och hade en enorm mage med dottern. Däremot kan jag ha ont vid sex om mannen kommer för långt in så att säga Får väl ta mod till mig och färga svallet. Ser förjävlig ut på alla sätt. Undrar när deppigheten ska gå över. Hatar att känna så!

• Plopps80

Inelg krya på dig! I januari hade jag virusinfektion i 4 veckor. Feber som kom och gick och jag var helt utslagen. Krya på dig! Vila och drick massor. Ingen motion fören 2 v efter sista feberfrossan. Jag gjorde misstaget att gå långpromenad och då blossade allt upp igen! Idag fryser inte jag! Känner mig som en kamin. Hellre det! hoppas det vänder nu!

• Plopps80
    zod skrev 2013-05-06 18:11:19 följande:
    Hej på er! Som ni skriver när man inte hinner kika in här på några dagar. Går in i vecka åtta idag, härligt! Har min mamma på besök här några dagar just nu och gissa om det är svårt att dölja illamående och en enormt uppsvullen mage :-/

zod skrev 2013-05-06 18:11:19 följande:
    Hej på er! Som ni skriver när man inte hinner kika in här på några dagar. Går in i vecka åtta idag, härligt! Har min mamma på besök här några dagar just nu och gissa om det är svårt att dölja illamående och en enormt uppsvullen mage :-/

Men mamma kan du väl berätta för! Hade aldrig kunnat dölja något sånt för mammi
  • Plopps80

Det kallar jag disciplin. Skickade bild på mitt plus i samma stund det dök upp till alla mina vänner, mamma och moster. Är inte den som gillar att hålla inne med saker Hade berättat för alla här i området och i skolan redan i vecka 7. Händer det något så gör det. Men givetvis är man ju olika och vill man hålla på det så ska man ju göra det!

Svar på tråden December bebis 2013