• MissKaos

December bebis 2013

Men fy! Det klart dom måste ta emot dig du kan ju inte gå så. Och mc är väl inte att leka med? Vilken otur du har. Först hemorrojder och nu detta.

Plopps80 skrev 2013-12-16 10:25:08 följande:
    Jag väntar på att en sköterska från mag och tarmmottagbingen ska ringa. Det har (ursäkta) runnit ur mig sedan 2 dagar efter förlossningen. Verkar inte få behålla något alls. Börjar ta på psyket och även fysiskt. Amningen kräver mkt energi och vätska och när allt rinner ur en blir det väl så att det som finns i näringsväg går till mjölken och inget blir över till mig. Är svag, yr och orkeslös. Har ju feber också så vätskebristen är ju ett faktum. Kan inte njuta av någonting. Har ju crohns sjukdom och fick ett utbrott när dottern föddes. Hoppas verkligen jag får komma på en akuttid idag annars blir jag helt knäckt

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Söt liten bebis du har! Hur gick det?

Kul att du lände igen mig

Samma status som sist men men mer vatten nu. Fick en aggressiv hinnsvepning. Gjorde dock inte ont vilket dr sa det skulle. Kändes lite bara. Igångsättning på lördag. Lång tapp fortfarande öppen ca 2cm.

Risk att det tar flera dgr med igångsättning. Känns inte så roligt. Ser det ut som idag då blir det igångsättning med kateter. Hoppas hinnsvepningen gör så dom iaf kommer åt att ts hål på hinnorna!

Plopps80 skrev 2013-12-16 11:53:50 följande:
    Hahaha så kul att jag träffar dig miss kaos på antenatalmottagningen Hoppas du får träffa din bebis snart!!!

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    mallabralla skrev 2013-12-16 14:14:52 följande:
    Min bebis är också hör, den kom 12/12/13, en helt underbar liten flicka, allt gick bra!! Kämpar lite med amningen, hur funkar det för er andra???

Grattis!

... här är det ju bara en evig väntan..

Börjar lite ha ångest för igångsättningen. Det kan ta tid. Bli smärtsamt osv. Önskar bara dom kunde göra det NU! Slippa denna jobbiga väntan..

Känner inget efter hinnsvepet heller mer än att jag är lite öm typ, svag mensvärk. Mähhh....
  • MissKaos
    Förstaförsökaren26 skrev 2013-12-16 15:31:19 följande:
    Åh plopps80 tycker så synd om dej! Denna tid ska man ju kunna njuta av och bara mysa med sitt lilla knyte!! Hoppas innerligt att det blir bra snart!!!

Misskaos - Bebis innan veckan är slut då måntro?! Hur går en hinnsvepning till? Vågar man be sin BM om en sådan imorgon tro? Är på BF+2 då bara iofs. Nu MÅSTE din bebis komma tycker jag!!

Grattis grattis Mallabralla!! :)
    Beror på om dinBM gör det. Du måste vara lite öppen, dom sticker in fingret i livmodertappen och lossar på hinnorna. Det kan göra ont, det kan ge pinvärkar och det kan dra igång förlossningen.. JAg känner tyvärr inte mkt efter min INom 48h ska det hända om det ger effekt.

Det kan ta flera dygn med en igångsättning. Det där man gör hemma innan man åker in är ju inte gjort.. Så sätter dom igång på lördag tycker man det borde vara bebis på måndag iaf.. Vissa går det fort på. Jag har passerat "gel stadiet" dom kan börja med en kateter och så är det bara att hoppas.. Försökte få dom att påbörja på fredag, men det villed om inte.
  • MissKaos
    Plopps80 skrev 2013-12-16 17:01:59 följande:
    Miss kaos! Min kompis blev igångsatt v42+0 och det gick väldigt bra! Kl 08 började de och bebisen var ute kl 15. Hennes bästa förlossning hon har 3 barn. Så det kan gå väldigt bra!

Jag har hört både och. Ställer in mig på att det tar tid, bättre det och att det går fort.. Sen beror det nog mkt på  status innan man startar tror jag. Hur satte dom igång henne?
  • MissKaos
    Catis skrev 2013-12-16 17:58:15 följande:
    Jag blev igångsatt klockan 9 genom hinnsvepning och våldsamt drag i tappen. Gjorde svinont, men 10 minuter efter hade jag regelbundna värkar med 3 minuter emellan. Kl.: 19.05 va tösen ute. 
    Hade också gissat på att de skulle ta flera dygn då man blir igångsatt men hade turen att kroppen kom igång själv, utan cytotec eller ballong. 
    Så min upplevelse av igångsättning är givetvis positiv.

Här händer inte mkt. KOmmer blod (brunt) blandat med slem typ. Några få sdr som har kännts Kanske 4 sen hon svepte. Hoppet börjar gå över typ.
    Dr sa till mig att det skulle göra ont. Det var inte så farligt. Jag tänkte ju migrän, diskbråck, sätta in spiral innan man har fött barn. Och så har man hört andras upplevelse..Hon vevade runt ordentligt, flera minuter och hade rejält med blod på handsken efteråt. . Jag hade inte haft problem att göra om det imorgon. Är öm nu dock, i fittan och i framfogen och i sittknölarna, det drar lite i ryggslutet med. MEN 4h sittande på obekväm stol i väntrummet, ligga med CTG är väl inte maximal uppbyggande för kroppen kanske... Gissa om jag blir avis på dig som det startade upp för..
    Förstaförsökaren26 skrev 2013-12-16 19:43:54 följande:
    Tuttiluttan - åh, då har du säkert din bebis snart här! Jag får försöka charma BM imorgon så hon iallafall provar! ;)
    Lycka till Hoppas du får!
  • MissKaos
    islandpeak skrev 2013-12-16 19:27:49 följande:
    Jag ska sättas igång imorn bitti.. Börjat bli lite nervös just över väntan, att inte veta hur lång tid det tar, hur redo min kropp är mm. Dock sa läkaren att jag har de bästa förutsättningarna då mina tidigare förlossningar gått mkt snabbt. Första var vi inskrivna på fl 5 h och andra 1,5 innan de var ute. Så han var inte orolig, det är mest jag.. Vill slippa Eda, det värsta jag gjort.. Så har ätit och sovit ordentligt och hoppas kunna fixa det utan.

Han sa att de börjar med aggressiv hinnsvepning och fortsätter med dropp om det behövs. Händer inget får jag åka hem så fortsätter de om nån dag. Det är den väntan jag vill slippa även om den är smärtfri i princip. Men det är ju inget att göra åt eller jag kan påverka, bara att hänga med!

Jag känner samma inför lördagen. Men jag tillbringade 15h på fl sist.  EDA var min räddning då!
    J
  • MissKaos

Och lycka till imorgon!!!

• MissKaos
    islandpeak skrev 2013-12-16 21:24:44 följande:
    Tack!! Lycka till själva alla som väntar!! Allt är packat och jag hoppas jag slipper packa upp igen de närmsta dagarna ;)

Hoppas du får packa upp igen ganska snart  Typ lagom med bebis imorgon vid lunch.. Sova över och åka hem vid lunch på onsdag!
  • MissKaos
    islandpeak skrev 2013-12-16 21:32:13 följande:
    Så är ju min plan innerst inne.. :) men får väl ställa in mig på att vara hemma till helgen!

Precis

Jag vill gärna boka i almenackan.
    Kl 8: Förlossningsstart.
    ¨Kl 10 Krystvärkar
    10:15 bebis
    10:45 smörgås
    11:30 lunch

14:00 Pappan äker och hämtar storebror.

Kl 20 -kommer hem.

Funkar inte det som förlossningsbrev???
Svar på tråden December bebis 2013