• Repan

December bebis 2013

corky skrev 2013-07-31 20:59:17 följande:
    Har under eftermiddagen och kvällen haft vid flera tillfällen en skärande känsla rakt upp i underlivet. Inte särskilt smärtsamt, men  ändå så jag känner att jag måste sätta mig ner. Nån som känner igen känslan? Kan det vara foglossning?
    Det låter som foglossningskänslor i främre fogen tyvärr :(
    Bebis BF 20 december 2013
  • Repan

Ranten: magmunnen som påverkas av hormonerna + halsbränna som följd (illamåendet). Magmunsproblem gör väldigt ont i solarplexus.

• Repan

Sjal eller mei tai tänker vi köra på :) snyggare o ergonomiskt! :) mei tai verkar vara det bästa av båda världar.

• Repan
    Stinakri83 skrev 2013-08-05 20:37:11 följande:
    Har ni bestämt eller klurat på några namn en, Mina barn heter Gabriel Gassan Gorgis Benjamin GassanGorgis Sebastian Gassan Gorgis Och nu funderar vi på vad nästa kille ska hetta, Maximilian Vad tycker ni? Kommer liksom inte på några långa killnamn! Så HJÄLP
    Maximilian är ju jättefint :) 
  • Repan

Köpte en fleeceoverall från Filur i Göteborg, så besviken. Betalar 40 spänn för frakt, man förväntar sig iaf ett helt klädesplagg?

Fram kommer en overall där sömmarna är sydda så att tyget missats - kanter är lösa och det är rena HÅL i overallen på ett ställe. Kollar dom inte ens på kläderna innan dom packar ner det?? Skitstora fel.

Så nu måste jag väl ÄNDÅ åka till butken (beställde pga foglossningen och tidsbrist, samt att själva butiken var stängd då jag beställde) för att reklamera overallen och säkert behöva bråka om att då får tillbaka min fraktkostnad.... Suck.

Men, overallen var jättefin i övrigt så jag hoppas det bara är något fel på detta exemplar. Men vill ju inte bara få en ny utan vill nu se dom och gå över dom själv. 

• Repan
    pyysen skrev 2013-08-07 22:42:36 följande:
    Tack så mycket! Glad

Alva och Elsa skrev jag faktiskt upp på min lista igår så dom är där. Men har Ännu inte hunnit visa listan för Sambon. Så får se vad han säger. Flört
    Ester, Rut, Siri, Ingrid, Alma, Selma, Vera, Viola, Hilda, Ida, Diana, Cecilia, Rebecka, Marianne...
  • Repan
    Ellez skrev 2013-08-08 11:24:34 följande:
    Jag är i vecka 23+4 nu och lider av massor med sammandragningar. Någon mer som har det?
    Har blivit sjukskriven en månad nu så får vi se vart det landar... 
    Jag tror jag börjat få sammandragningar men jag vet inte, hur känns dom? Det gör ont och blir hårt och jag måste väl spontant säga sammandragning, men ibland är det när bebisen snurrar runt så jag tänker att den mest retar livmodern, snarare än att den drar sig samman själv...

Hur mycket är mycket?

Jag får detta om jag anstränger mig mycket, t.ex. om jag promenerar för mycket. Då måste jag lägga mig ner och vila för att det ska släppa. 
  • Repan
    moruri skrev 2013-08-08 12:44:32 följande:
    Kom med lite pojknamn förslag! Vår lillkille heter Ferdinand och vill ha något som klingar fint med det...
    Jag är lite inne på Lafayette eller Malcolm.. 
    Tolouse!
  • Repan

Hm känner mig lite förvånad över det faktum att profylaxkurser överhuvudtaget inte ges gratis längre (trots att man vet hur bra det är?) och dessutom är ordentligt dyra, minst 2000 kronor. 

Känner mig så trött på att allt som har med barnafödande och göra sparas in på så extremt. 

• Repan

Jag får sammandragningar när jag dammsuger, idag starkast hittills - nu fattar jag vad alla menar med hård mage.

Ska man sluta då direkt, är det farligt liksom? 

Svar på tråden December bebis 2013