• Repan

December bebis 2013

Har så sjukt ont i ena sidan hela tiden, bebis ligger där o trycker mot ngt. Får krypa runt dubbelvikt ibland.

Hen håller mig vaken om nätterna redan. Mellan typ 04:30-06:30, sparkar o knölar. Sjukt jobbigt!

• Repan
    MissKaos skrev 2013-08-17 08:54:01 följande:

När jag kommer från bb vill jag ha skumpa och brie!

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
    Jag med - bubbel o brie för hela slanten!

Jag har ätit både salami o parma o serrano - fryst i 3 dygn först bara :)
  • Repan

Jag känner mig också rätt rejält påverkad av allas vikthets här, så undviker aktivitet i tråden tills ni gått vidare ;) får nog av vikt- och utseendehets i livet ändå. Men ibland kan det vara bra att bara konstatera hur olika det är för alla.

• Repan
    nyttliv85 skrev 2013-08-19 10:02:50 följande:

Skriver som en kråka ser jag...haha, får skylla på att jag sovit dåligt i natt :)

e det någon mer som fått mkt tydliga blodkärl på vader och lår) Har fått framförallt mitt högra ben... ådrorna på låren är gigantiska och buktar ut... skit om man ska få åderbrock! Stödstrumpor köptes igår, och jäkla va gott det var att sova i... dock mindre snyggt :)    
    Har stödstrumpor när jag står o går, typ på stan osv. De ska tydligen inte hjälpa så mkt om man bara är stilla ändå (beroende på styrka) då kan högläge vara bra istället :)
  • Repan
    Plopps80 skrev 2013-08-19 17:46:41 följande:

Vikthets? Det förstår jag inte riktigt. Man är orolig och mår dåligt över att man gått upp på tok för mycket i vikt under graviditeten man vikthetsar ju inte! Det blir ju en inre stress när vågen bara pekar uppåt och man själv inget kan göra! Det skapar hos mig panik och det är inte enligt mallen att ha gått upp 14 kg i vecka 25. Det är mer ett faktum än något annat. Det ska bort också och det gör mig livrädd eftersom jag fick kämpa rejält sist. Det handlar inte om fixering vid kroppen eller att jag jagar kilon. Det handlar om en djup oro jag känner.
    Jag orkar inte riktigt debattera detta men svarar en gång till iaf: säger bara att jag förstår vad man menar med att det tjötas en del om vikt i tråden och trashas (på sig själv då) och att det kan bli påfrestande särskilt för någon som har ätstörningar. :)

Liksom för mig är "panik" + har kräkts upp godis samt "fixering" saker som fullkomligt skriker ätstörningsproblematik!

Jag har själv mkt att arbeta på psykiskt med detta, tränar jag för lite blir jag fixerad, tränar jag för mkt blir jag nästan ännu mer fixerad, vid min kropp. På ett mkt osunt sätt. som MÅNGA kvinnor är. :( graviditeten försvårar för mig med. Nu skrev jag ju att jag gör så att jag hoppar viktinläggen men ville inte att hon som skrev skulle tro att hon var helt ensam i sina känslor så jag ville ändå berätta att jag också tänkt på det, det var allt! :) det är också skillnad på att kanske seriöst samtala om hur svårt det är med graviditet och kontroll på kroppen, förväntningar på kvinnor, sig själv etc. Och på att alla bara pratar om hur tjocka och fula de är medan andra som kanske väger mer eller bara ser ung. Likadana ut, läser och mår dåligt.

Tycker nu inte att ngn måste vara överens med någon annan om detta utan så här är det ju bara i forum och nu var denna kvinna antagligen lite för ensam i tråden för att få gehör...

Vill tipsa om trådar som heter typ positiva gravidtråden etc. där det inte bör vara så mycket ångest osv om man har svårt för det!
  • Repan
    Plopps80 skrev 2013-08-19 21:53:05 följande:

Ok tack för förklaringen. Blev lite ledsen över inlägget. Att man anklagas för Vikthets när man är orolig och söker stöd. Absolut har jag problem ang vikten men detta handlade inte om att jag gått upp 3 kilo och har panik. Jag har gått upp 15 kilo i vecka 25 enligt vågen och höll på att flippa ur. Förstår hur du menar men jag tycker sånna här trådar är till för allt som rör graviditeten och nej man måste inte ha samma åsikter men då kan man ju som sagt låta bli att läsa. Familjeliv har blivit mkt hårdare på något sätt. 2008 var jag med i en bf april tråd och alla stöttade varandra och var supergoa (det är alla här också) men det är så mycket tabu nu. Folk vill inte att man lägger upp bilder på kläder man köpt för "det tar upp mycket plats i tråden", man får inte skriva om sin oro över vikten för då tar folk illa vid sig. Det har jag svårt att ta, det förstör stämningen. Tycker man ska kunna dela glädje och jobbiga saker i en sån här tråd. Min förra bf tråd hade inga tabu och det var skönt!
    Ej meningen göra dig ledsen! Tror inte jag menar något så allvarligt med ordet vikthets som det låter :)
  • Repan

Tog fågelinfluensavaccinet men aldrig tagit ngt annat o gör inte det nu heller.

• Repan

Fick en hel kasse bodys, mysbyxor och strumpor o pyjamasar i storlek 50/56 av vän idag! Vips så har vi allt.

• Repan

Jag fick också "bra bra!" På 114 i hb. Men äter redan tabletter sen v. 10

Svar på tråden December bebis 2013