• MissKaos

December bebis 2013

Jag var tydligen helt torr vid ett. Undrar hur morsan gjorde?

Min son var torr vid 2, 5. På egen begäran sas. Men sen blev det återfall när han kom tbx på fsk

siolina skrev 2014-01-03 12:35:10 följande:
    Vår dotter var helt torr vid knappt 1,5 år. Inte extremt tidigt, men ganska. Däremot var hon bara några månader (3-4), när hon slutade bajsa i blöja, och det är ju tacksamt när man har tygblöjor!

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Men fy så jobbigt. Stoor kram till dig!

Nov13 skrev 2014-01-03 14:18:48 följande:
    Usch jag är så fruktansvärt orolig över vår lilla kille. Han hade ju väldigt svårt att gå upp i vikt eftersom han var för slö och vi tog då prover och han hade för högt levervärde. Han började sen äta mer och följer nu sin kurva.

Nya prover togs bara för att vara säkra på att hans värden såg bättre ut vilket läkaren var övertygad om. Tyvärr hade han fel. Ena värdet låg kvar och det bekymrade läkaren då det iaf borde gått ner lite på 3 veckor.

Nya prov om 12 dagar. Kommer dö av oro innan dess. Ser det inte bättre ut då måste lever och gallgångar kollas. Är så fruktansvärt orolig över att något är fel på hans lever eller gallgångar. Vore en mardröm :(

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Hon bordr tagit ett till. Ett av dom måste vara ett felvärde

sarak skrev 2014-01-03 21:29:35 följande:
    Någon som vet vad en 5 veckors ska ha för blodvärde? Var inne igår och tog hb på vår lille efter en kallelse vi fått. Tydligen rutin när dom blivit ljusbehandlade och har blodgrupp som missmatchar med mammans. Undersköterskan fick 2 värden, 116 och 130. Hon trodde en läkare skulle kontakta mig men jag har inte hört något. Ringde själv idag men det var slut på telefontider

• MissKaos

Hade en liten tjej här som knappt sov igår. Sen åt hon o kräktes o hade magknip inatt och bajs och fis som med gjprde ont. Tror hon spydde när hon tog i för att bajsa. Tillsist kon allt som skulle ut ut. Då tog maten slut. Gav henne lite ers vid 1. Gissa vem som sover gott nu? Och vems bröst som sprängvärker??

• MissKaos

Måste koka min pump. Har inte använt den åå fem år.. kan nog handmjölka ifs. Gjorde ju det med Isak. Nu la jag till henne när hon sov. Tack för instinkter eller vad det är som gör bebisar amningdbara när dom sover.. hon åt lite vid 9:30 och lite senare igen. Men nu sover hon... ser sjukt ut med ett gigantiskt bröst dessutom!

FiaFunderar skrev 2014-01-04 11:41:29 följande:
    Fy fan rent ut sagt när det blir överfullt i brösten och man har en liten sovande bebis som man inte vill väcka :-/

Jag hade så här om dagen. Mitt högra bröst var som en stor stenbumling.

Pumpa ur då och ut rann 100ml på ett ögonblick

• MissKaos

Sovandes bebis idag. Tvättar pyjamasar. . Alla i tvätten. Utom ngn som inte är bra hon drsr upp benen och fastnar.. vilade en stund innan. Behövligt! Ska lägga mig tidigt om jon sover kasst inatt med. Idag fick mannen jätte smilet av henne. Det är lycka det!

• MissKaos

Babyspyor.. imorse skulle jag pussa Elsa då kom det rejäla spyor. Huuur äckligt som helst.. igåt matkräkte hon så maken fick torka golvet, så även imorse.. hinner inte tvätta hennes pyjamasar. Nu sover hon i min säng ibara blöjan. Ser ut att trivas! 

• MissKaos

Testa en vanlig badring.

Felinne skrev 2014-01-05 13:34:06 följande:
    Någon som vet var jag kan köpa en bra sittring? Jag har så jävla ont i mina stygn att det blir en pärs att försöka amma sittandes...

• MissKaos

Ojoj! Tufft läge. .

moruri skrev 2014-01-05 14:19:30 följande:
    Här har vi en liten som mest sover hela tiden.. Hela nätterna, bara vaknar och äter och däckar igen. Har några vaken perioder då han bara ligger och tittar och en lite längre vid tio elva tiden på kvällen. Så annorlunda Ferdinand som var väldigt mycket vaken. Hoppas detta håller i sig, väldigt "lätt" att ta hand om två små när den ena mest sover.. På onsdag åker mannen till Nigeria för begravning. Blir borta tre veckor.. :/ blir nog rätt tufft men jag hade också åkt om jag var han så jag förstår och försöker ha överseende och vara stark för oss båda. Försöker packa upp och barnsäkra så mycket vi kan innan han åker så den nya lägenheten är bebolig. Så, där var det dags att byta en bajsblöja!

• MissKaos

Jag och Elsa har gjort premiär på shoppingcentrat idag. Wrooom igenombdet.hon sov m filt över suffletten. Livrädf för smittta. Gjorde åtbimponerande mkt pengar på kort tid. Köpte fler amningsnattlinnen spyor och mjölkläcka hinner inte tvätta. Pyjamasar t Elsa och strumpor. Och ärmlösa bodys... fick amma henne i bilen på hemvägen.. är tacksam att amningen funkar.

Svar på tråden December bebis 2013