• MissKaos

December bebis 2013

Göteborg. Skitkass med lote tid på fsk här. Ok för mindre barn men våra femåringar behöver sina kompisar

Jis skrev 2014-01-14 12:29:30 följande:
    I Sthlm får man ha barn nr 2 i 30 timmar/veckan. Eftersom Stella blev sjuk och låg på neo får vi ha storebror på heltid så länge vi vill. Väldigt lyxigt och skönt att kunna hämta honom tidigare om man vill osv. Å skönt att slippa stress.

Vart bor alla?

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Här kommer 15h barnen efter frukosten. Då har de andra redan börjat leka tagit fram saker. Så lagom till barnet är inne i leken dax att gå hem! Känns kanske ok om barnet är 2år då gick min kille 20h och det var bra. Men nu?? Och som du säger man håller ju på med syskonet och därtill hemmet.

Jis skrev 2014-01-14 13:29:13 följande:
    Det är ju så viktigt för barnet att ha kontinuitet känner jag. Att W får hänga på fsk m sina kompisar och få 100% uppmärksamhet av pedagogerna än att vara m mig som måste pilla m lillasyster hela tiden.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Nej. Känns lite om jag bär tungt då i stygnen och det är inte mkt.

Är din svamp brs nu? Kan du inte få diflucan annars?

Repan skrev 2014-01-14 18:53:21 följande:
    Fler som har ganska rejält ont i underlivet efter 4v? Tryck o spänt o promenader länge eller bära saker är inte att tänka på. Bara stå gör ont till och med.

• MissKaos

Gör det. Din läkarkompis kan väl skriva ut en diflucan? Tror inte det behövs mkt kontroll för det. Jag var väldigt mkt mer öm efter första fl

Repan skrev 2014-01-14 20:00:39 följande:
    Fan, kanske är något som är fel. :(

Jag måste in på koll för o få utskrivet annat o jag pallar ju inte riktigt en kontroll men nu har jag kunnat få in ett finger iaf så borde kunna behandla med typ canesten nu då det i princip inte blöder utan mest är färgade flytningar.

Fattar inte vad som är fel dock för jag kan ju knipa utan problem o läcker inte osv... Bäckenbotten är ju rätt stark då. Hm. Får ringa rådgivning i morgon.

• MissKaos

Ny, ja.. det är sådär då. Själv är man ju van att bara be på jobbet... så länge det inte är droger brukar det gå!

Repan skrev 2014-01-14 21:12:42 följande:
    Hon ville inte det utan att ha sett mig och det känns inte jättebekvämt, jag har träffat henne 4 ggr eller så. Det är min frus nya vän. Hon är ny läkare så mkt ordentlig, bra såklart :)

• MissKaos

Jag bokade med ca 5v efter. Det väljer man väl själv?

IdaJ skrev 2014-01-15 12:33:59 följande:
    Usch, ska snart åka iväg på efterkontroll. Inte kul alls! Är det inte lite tidigt att göra det när det bara har gått 5 veckor sen jag födde?? Någon annan som har gjort det?

• MissKaos

Be om annan läkare!

Repan skrev 2014-01-15 14:33:12 följande:
    Sitter på antenatal för kontroll nu o gissa vem som jobbar ;) så nu får hon kolla om vi råkar få henne som läkare o så får vi se vad som händer!

Min efterkontroll är ca 8 veckor efter förlossningen. 5 känns tidigt!

• MissKaos

Min sötunge har varit vaken ca 13-18; 20 dvs nuidag. Trött mennkan inte komma till ro. Somnar till och vaknar igen. Nu lighrr hon i min säng och sover. Jsg har hemsk huvudvärk m lätt illamående. Hafr behövt dova ensam ngn dtund efter sists nätterns. Idag hade jag en bokad tid på fm intet sovet alls mao

• MissKaos

Tillväxtperiod? Det ändrar sig hela tiden med dom här små. Ingen ordning alls

Plopps80 skrev 2014-01-15 18:12:50 följande:
    Jo han är född i vecka 37+6. Idag log han stort mot mig när jag kikade ner i vagnen. Så nu är jag säker på att han ger svarsleende men det är ganska sällan. Vissa barn är väl mer allvarliga än andra. Han har börjar jollra lite smått och det är bara för roligt att lyssna på de små lätena. Dock har han börjat vilja äta hela kvällarna! Han är ingen bebis som ammat hela kvällarna men han har väl ätit lite mer. Men nu vill han ligga vid bröstet hela tiden annars skriker han. Han är ju två månader snart då borde det väl snarare försvinna än komma att man vill amma hela kvällarna? Han har aldrig haft någon orolig period på kvällen men nu har han blivit det. Skumt.

• MissKaos

Parfymdoft hade jag ogillat! Däremot kan andra få hålla bebisen. Vsr hos psykolog idag känt henne många många år och hon har hjälpt mig jättemkt. Kändes helt ok att hon höll min bebis.

Felinne skrev 2014-01-15 18:56:48 följande:
    Är det normalt att må dåligt när någon annan (typ ens svärmor) håller ens barn? Min lille älskling luktar massa av svärmors parfym i håret nu efter att hon har håller och pussat honom en timme och jag tycker det känns gräsligt. Jag tycker jättebra om min svärmor men det här ger kortslutning i min hjärna.

Svar på tråden December bebis 2013