• MissKaos

December bebis 2013

Städ ja.. tur gubben avskyr damm. Han städade idag. Jag plockade upp lego från överallt och sonen fick plocka undan lite med.

På fredag kommer städerskan! Äntligen tar hennes julledighet slut.. fast man går ju städaändå hon kommer varannan vecks. Hoppas vi har råd ha kvar henne när jag är barnledig drt gör stor skillnad!

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Jag sticker in handen under rumpan och drar lite. Men min lilla är inte så känslig ännu. Stora killen sov på sidan ofta

Felinne skrev 2014-01-07 00:07:19 följande:
    Jag fortsätter med mitt frågerace. Ni som liggammar - har ni något bra knep för att att få upp bebisen på rygg när den ätit klart. Min kille somnar och sedan sover han på sidan. Jag blir asnojjig eftersom alla rekommendationer jag läst säger att bebisar ska sova på rygg för att undvika plötslig spädbarnsdöd. Vet inte hur jag ska lyckas vända honom för han vaknar direkt om jag försöker flytta honom efter maten.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Min bebis blev sån. Insåg att det kom i samband med att jag hade ätit baljväxter.

sarak skrev 2014-01-07 10:39:27 följande:
    2 superbra nätter när Rasmus sovit mellan 23 och 04 har nu åtföljts av 2 ganska jobbiga nätter.

Han sover förvisso, men bara om han får sova precis bredvid mig. Och så har han ont i magen. Stånkar och sparkar med benen. Han vaknar inte av det, men det är helt omöjligt för mig att sova. Jag vänder på honom, tar upp benen mot magen och han pruttar som tusan, men det verkar aldrig ta slut. Kommer bara mer och mer. Jobbig för mig och jag tror inte han sover särskilt djupt och bra heller

• MissKaos

Broccoli är ju det.. Minst sagt.. ger gärna fisar och lösmage.

Plopps80 skrev 2014-01-07 11:55:29 följande:
    Åt broccoli och kronärtskocka i förrgår. Är det gasbildande? Jag fick nämligen gaser och kraftig magknip efter det.

• MissKaos

Kokar koksalt. Ngt i näsan på Elsa som besvärar henne. Srr inte fram emoy att droppa henne med det.

• MissKaos

Koksalt yes. En stoor grej kom ur näsan på bebis och nu låter hon mkt vättre

• MissKaos

Kan ha varit iaf..

Plopps80 skrev 2014-01-07 14:18:26 följande:
    Då vet man vad det var då.

• MissKaos

Kolik.. lät det som Elsa hade inatt. Stackars bebis. Och otröstlig. Till 3 onatt sen släppte det och hon tvärsomnade. Hoppas det var tillfälligt men jag vsr kolikbarn om det är ärftligt?. Maken har lämnat sonen på fsk och jag och e sov till 9:30. Skönt men lätt huvudvärk nu.

• MissKaos
    islandpeak skrev 2014-01-08 11:52:12 följande:
    Samma här Plopps.. Jag höll på att bryta ihop idag när jag tänkte på det. Och då har jag två barn att lämna på fsk eller underhålla de dagar de är lediga. En 3,5 åring som är trotsigare än genomsnittet och en 4,5 som är förpubertal.. Just nu känns de lediga dagarna enklare än dagisdagarna..

Åh. Min femåring är med typ minitonåring. Han tog på sig sin "onepice" och drog upp luvan och gick och satte sig vid datorn en dag. Vi bröt nästan ihop (av skratt), han såg verklgein ut som en liten tonåring. Sur som ättika dessutom... Nåja däremellan är han väldigt go.

Jag har nu bara ett barn till att underhålla men det räcker.. Nu är han på fsk. Han började med att försklara för fröknarna att han ALDRIG får vara ledig minsann. Nej, han har bara varit hemma sedan 20/12.

Igår fick min man för sig att gå på hockey. Idag vill hans spela basket. No way säger jag. Han får hålla sig hemma på kvällarna ett par veckor nu, det går inte amma och natta samtidigt. Och samtidigt känner jag mig taskigt -han behöver ju med ut såklart. Och tänker på Mouri -vad är EN kväll ett par timmar själv. Egentligen? Samtidigt blir det för mkt, amma och natta samtidigt är inte jättesmidigt.
  • MissKaos
    Förstaförsökaren26 skrev 2014-01-08 17:03:10 följande:
    Hörre ni tjejer jag undrar lite kring de här 10dagarna som den andra föräldern kan ta ut. Vad är det som gäller då?! Som vi födde 31/12 å idag är det den 8/1, innebär det då att min sambo brukat 8 av 10 dagar redan?! För räknas helgdagar in i dessa ( dvs 1/1 och 6/1) känner mig lite lost :S

Nej. Helgdagar räknas inte. Ni har kommit ihåg att anmäla till Fk den dagen ni börjar ta ut dagarna bara? Sen när 10 dgr har gått så måste man in igen och anmäla att man vill ta ut pengar. Märkligt.
Svar på tråden December bebis 2013