• Irlais

December bebis 2013

gosnosen skrev 2013-04-04 12:41:34 följande:
    Jaa, svårt att förklara. En känsla av att nåt är fel liksom, att det inte kommer bli så som man trodde, eller ja, du vet.  
    För mig brukar det vara så att jag inte kan se det hända liksom. Det kan handla om vad som helst, typ en inbokad grej och så känner jag bara "jag vet inte hur, men jag tror inte det kommer hända", och sen händer det nåt och så blir det inte så.
    Exempel: när jag var gravid (slutade i ma) i höstas, så berättade min mamma att hon hade sagt till sin frisör att jag skulle få barn. Min instinktiva reaktion inombords: nä det ska jag inte! Men hallå, du är gravid! Men näe, det känns inte som att det kommer bli så.
    Usch så flummigt det låter! Men du har väl känt på dig saker förr?
    Exakt den känslan hade jag också! Min mamma sa något om föräldraledighet och den instinktiva reaktionen var likadan: "panik, men så kan hon ju inte säga, så blir det ju inte!". En kompis (som var med från början) sa att det lät som att jag inte trodde att jag var gravid och skulle få barn, typ. Hade en oroskänsla i hela kroppen...  
  • Irlais
    Parksandrec skrev 2013-04-04 11:59:47 följande:
    Åh så bra att det känns bättre! Försöker ta till mig och tänka positivt{#emotions_dlg.flower}

....Erfarenheten blev ett både utdraget och smärtsamt missfall. Först tystnaden vid Vul, har nån annan den erfarenheten? med en helt tyst läkare som verkligen inte säger NÅT mer än "ja, vi får vänta två veckor och göra nytt vul, vi ses den xx då ni har tid. hejdå" 

Kom gärna till gruppen BF december 2013
    Usch vad jobbigt, gav läkaren ingen input alls på vad hen såg?
  • Irlais
    Buzan skrev 2013-04-16 12:33:41 följande:
    Hemkommen från ultraljudet. Allt känns lite verkligare när man sett det lilla livet där inne. :) Ett litet hjärta tickade så fint och knytet var hela 6,5 mm. Haha. :) 7+0 idag.
    Åh vad härligt :) gjorde du VUL bara av nyfikenhet eller fanns det någon annan orsak?
  • Irlais
    Buzan skrev 2013-04-16 13:34:07 följande:
    Irlais: Ja det var häftigt! Mannen och min 15 månaders fick också vara med och se. :) Det kändes lite "underligt" men blev så mycket verkligare för min man nu så jag är glad att han var med. :) Den kvinnokliniken jag är inskriven på görs alltid ett vul för att fastställa en graviditet innan man blir inskriven hos barnmorskan. :) Det kostar dock en trehundring för läkarbesöket men det tycker jag är värt det. Fick med mig en liten bild också. :)
    Det hade du ju svarat på förut, sorry... vilken mvc är det som erbjuder det? :) 

Jag ska göra KUB, om något nu mot förmodan är fel vill jag veta det så tidigt som möjligt... bonus såklart är att få en titt :)
  • Irlais
    MissKaos skrev 2013-04-22 09:29:01 följande:
    SÅ! Det blev ett vanligt UL utanpåmagen Är 7+5 och det är ett hjärta som tickar därinne. Härligt. flyttad 3 dgr åt "rätt" håll.
    Åh vad härligt! :)
  • Irlais
    Ellez skrev 2013-04-25 08:55:09 följande:
    Idag måste beslutet tas om jag ska återgå till jobb på måndag eller ej. Måendet går verkligen upp och ner, men nu har jag mått bättre 2 dagar och frågan är ju om jag mår bättre just för att jag får vara hemma och ta dagen som den kommer utan stress eller om det är för att hormonerna har lugnat sig lite nu i vecka 9. Med sonen började det nog lugna sig lite i denna veckan. 
    Ska fundera ett par timmar till innan jag bestämmer mig.

Orkar ni andra jobba som ni brukar? 
    Jag är supertrött, illamående och ofokuserad... är på jobbet, men jobba som jag brukar är väl tveksamt att kalla det :) 

Det är säkert en kombination av att du slipper stress och att kroppen vänjer sig vid hormonerna... du kanske kan testa att jobba ett par dagar, funkar det så är det bra och annars får du gå hem igen? :)
  • Irlais
    MissKaos skrev 2013-05-02 15:02:25 följande:
    Är fetaost ok att äta? Har inte koll nyss lärtmig gilla det. Hoppas, vi ska till Grekland i sommar.
    Ja den brukar vara pastöriserad och då är det ok (även i Grekland, jag kollade på förpackningarna senast ;)). När du äter ute där kan du ju fråga för säkerhets skull, men det ska inte vara några problem. 
  • Irlais

Blä, kunde inte få i mig vitaminerna i morse, hulkade upp 2 ggr... Fick ta till en annan vitaminburk med lite mindre tabletter :/ känner fortfarande en illamåendeklump i halsen, lagom mysig känsla.

• Irlais
    MissKaos skrev 2013-05-07 08:01:20 följande:

OJ!
    Jag glömde ta mina... Vaken x många med sonen... Då blir man förvirrad tydligen.

Fy vad jobbitg medf sådant illamåeende. Kan du ta dem senare tex till middagen elle rär det lika illa da?
    Ja det blir ju så ibland.... jag vet egentligen inte ens om jag behöver ta de flesta dagarna, äter mkt frukt och grönt ändå. Man f¨år trösta sig med det när man glömmer, det räcker säkert det man fått i sig på annat sätt :)

Det är egentligen mina vitaminer som gör det, smaken i kombination med att dom är ganska stora gör det jätteknepigt. Har misslyckats med att svälja dom flera gånger, brukar aldrig ha problem med medicin annars. Men jag har faktiskt inte tänkt på tidpunkten för jag brukar ta på morgonen mest, men ska testa! :) tack för tipset!
  • Irlais

Sällar mig till byt-kören :) förra gången fick jag en BM som var... Okej antar jag. Nu har jag fått en BM som jag tycker verkar helt fantastisk - det är ju så det ska vara :)

Svar på tråden December bebis 2013