• moruri

December bebis 2013

Idag gick jag in i vecka 16! Känns skönt att nästan halva graviditeten har fortskridit! :)
    är rätt överviktig och inte gått ner allt sedan förra graviditeten då jag gick upp 12 kg, vAr orolig inför invägningen nu men hade gått ner 1,5 kg så det kändes lite skönt! :)
    Illamåendet är dock tillbaka, lite jobbigt!

Namn är så trevligt att diskutera!!! Vår lille son heter Ferdinand och vi (läs jag) har bestämt om vi får en flicka att hon ska heta Leeloo, helt kär i det namnet!! Pojke kanske det blir Giovanny som vi tänkte för Ferdinand först! :) sen två till mellannamn, ett vi bestämmer tillsammans och ett nigerianskt igbo namn som pappsen får komma på. + båda våra efternamn! Älskar namn och sitter ofta och gör namnförslag i telefonen!

• moruri

Toklänge sedan jag va här nu, så försöker läsa ikapp!
    Var på RUL i måndags och det blir en till liten gosse! :D
    Att jag skulle få två söner 2013, vem hade någonsin kunnat ana? Ska bli underbart att se dem växa upp och jag kan lukta trubbel, dubbeltrubbel! :D Ska bli se kul att se vad för hyss de kommer hitta på tillsammans.

Annars har jag varit typ död den senaste månaden, har tydligen fått problem med sköldkörteln (går i familjen), producerar för lite hormoner så har varit helt seg, slö och hängig. Men med mediciner nu börjar jag få lite mer energi tillbaka. Och järnet var tooooklågt, så fått knapra massa järntabletter, men så rädd att äta niferex och för mycket av det då jag under förra graviditeten blev total förstoppad av det och kunde inte göra nummer två på en vecka :( usch, jobbigaste känslan jag varit med om! 

• moruri

Kom med lite pojknamn förslag! Vår lillkille heter Ferdinand och vill ha något som klingar fint med det...
    Jag är lite inne på Lafayette eller Malcolm.. 

• moruri

Låt mig gnälla! Vaknar som vanligt och börjar spy, ovanligt mycket illamående idag och min sexmånaders vill bara hoppa hoppa hoppa, det enda som han tycker är kul, tar man ner honom har han bara gnällt gnällt gnällt. Och han sparkar mig i magen hela tiden när han hoppar. Min aptit har varit på noll, nu känns det som att magsyran fräter hål i magsäcken. Lillen har heller inte velat sova något idag knappt! Jag är urless idag. Ingen energi what so Ever för till att laga någon mat. Det spöregnar ute så ut vill man inte heller. Äntligen kom karlen hem och lyckades söva lillen och har gått ner för att inhandla pizza! Ligger däckad på soffan och vill bli matad! Buhuuuuu inte min dag, vill bara dra täcket över huvudet! Önskar det fanns energi till att sy något till lillen i magen, men palla? Brööööööl, hur lång tid tar det att köpa pizza egentligen :'(

• moruri

Tycker du ska ta båda mellannamnen! :D kärt barn har många namn... Min son har tre namn och två efternamn! Ville lägga till Giovanny också men där sa karln stopp! :P

• moruri

Tycker brio happy har varit fantastisk som singelvagn! Stora bra hjul som är lätta att köra i snö, rymlig med bästa gunget! Tycker inte alls det har varit några problem med att den varit klumpig, funkar finfint att köra i affärer osv! Men nu behöver jag ju en syskonvagn! Hur ska jag hitta en lika skön?

• moruri

Tycker inte man behöver just vinteroverall, om man har varm åkpåse tror jag det räcker med en lite tunnare overall! Med extra strumpbyxor under! :) har räckt för vår son iaf!

• moruri

Tycker inte man behöver just vinteroverall, om man har varm åkpåse tror jag det räcker med en lite tunnare overall! Med extra strumpbyxor under! :) har räckt för vår son iaf!

• moruri

Plopps: har tYp likadant set från hm, fast det är en groda på bodyn! Älskar verkligen leggingsarna och mössan! Köpte de i strl 68 men vår son har haft på sig leggingsarna sedan han kom hem från bb, han ligger just nu och sover i dom! Bästa köpet

Svar på tråden December bebis 2013