• moruri

December bebis 2013

Mirella85: ja tråkigt med ul, har de tagit bort det i hela landet eller? Bor i Malmö och vet att de gjort det här. Dock får jag ett iaf då jag är rätt överviktig (tur i oturen ;) ) fick tid hem idag, 17 oktober får jag se lillen igen :D
    Hade varit coolt med 3D men vet inte om jag vill lägga de pengarna på det..

• moruri

Miss kaos: försöker tyda din text ;) jag tror det underlättar för de på förlossningen absolut, då vet de hur sin patient vill bli bemött och om det finns några speciella önskemål.. Vilket leder till att de kan göra ett bättre jobb?

Haha, ja som sagt vill jag inte heller ha någon manlig personal, men kan de inte tillgodose mina önskemål pga personalbrist eller what ever så tackar jag och tar emot den vården iaf! Men i bästa möjliga mån vill jag ju komma så nära mina önskemål som möjligt.

• moruri

Jag blir trött på när folk säger till oss: hoppas det blir en tjej denna gång!

Öh, why? Som om Ferdinand inte är good enough? Bara för de vill köpa söta klänningar att sätta på våra barn. Tycker det är "elakt" att säga så. Jag är skitglad för mina två pojkar! Om nästa vill bli en kille eller tjej kunde jag inte brytt mig mindre om..

• moruri

Mirella85:
    De har ändrat till bara ett ul i Malmö nu! Jag hade två förra graviditeten (fick barn i januari detta år) men de har tydligen just ändrat till bara ett. Har vänner som bara får ett. Men som sagt för min övervikt så får jag ett tillväxt ul också!

Plopps80:
    Klart man kan önska på ;) men vi vet alla att det inte spelar någon roll om hur mycket man önskar, vi har ändå ingen makt som gör att vi kan bestämma vilka kön våra barn ska ha, så jag ser ingen mening i att önska då jag ändå inte kan påverka det. Blir bara ökad risk för besvikelse :P

Sedan så vet man ju knappast 'allt' som omföderska då alla graviditeten/förlossningar ser olika ut :) tycker det är bra att vi är blandade förstföderskor och omföderskor! Jag är nog snarare tvärt om, är mer rosa moln och gulligull nu än innan sonen, då var jag livrädd för allt som kunde gå fel osv medan jag nu känner mig lite mer lugn i situationen! :)

• moruri

Ah okej, konstigt, men tur för dom! :)

Vart bor folket här förresten? Jag bor i Malmö!

• moruri

Haha, tabu ;)
    Andra får gärna önska sina egna barn, gillar bara inte när de önskar vad MINA barn ska bli! :)

• moruri

IdaJ:
    Antingen kör man tjockare overall, eller tunnare och lite lager på lager under :) tycker det är lättare med lite tunnare overall själv speciellt om man mest är ute med vagnen, där vi har gosig åkpåse! Är nog vanligare att man klär sin första lite väl varmt i början (gjorde jag utan tvekan) men lätt att känna i nacken så de är lagom varma :)

Jag fick köpa mer i storlek 50, då han hade det i ca 2 månader. Vi hade mest kläder från 56, men det badade han ju i! :)

• moruri

Fiafunderar: haha, nej palla hör det?

Spelade det någon roll att hon var utländsk or?

• moruri

Är folk här emot att man lägger upp bilder på inköp och sånt? Jag tycker det är jättekul att både visa upp vårat och se era andras! Ska vi inte lägga upp lite? Man längtar ju sååå mycket mer då och kan nog piffa upp oss alla, tycker ni inte? :)

Svar på tråden December bebis 2013