• MissKaos

December bebis 2013

Cornelia 084 skrev 2014-02-05 13:35:24 följande:
    Väcker ni era små för mat när de sover länge på dagen?

Ja ibland. Eftersom jag vill hon ska äta dagtid o inte på natten.. Och för att det börjar göra så ont i brösten!
    Plopps80 skrev 2014-02-05 12:24:14 följande:
    Härligt miss kaos! Är på klädkällaren och har fyndat lite till Filippa och avnjutit en underbar lunch. Rätt bra tidsfördriv på mammaledigheten

ÅHH! Jag har ju inte lokaliserat klädkällaren sedan dom flyttade!! Har dom babykläderna från Bebis nu?
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    Plopps80 skrev 2014-02-05 15:31:30 följande:

Massa fina kläder från bäbis ljusa härliga färger mkt fint på tjejavdelningen inte mkt till pojk dock.

Är tyvärr ofta så. Bäbis har ju vissa unisex med. Elsa har (hade strl 50..) ett sett i som är randigt i blått och rött med gröna muddar. SÅ fint. Osäker på om det är tänkt till pojk eller flick *s* Orättvist dock att det ofta finns en flickavd sprängfylld med kläder i ljusa fina färger och ett litet hörn till pojkarna med inte alls lika glada färger (sen kan man ju handla det man vill men det är ändå orättvist att man tänker att grabbarna inte ska ha samma urval från start)
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Ingen koll. Men det skiljde sig med sonen totalt sett följde han kurvan. Elsa vägde 4700något sist och 5100 idag. Ca 200gr/v då. Är min man hemma så ammar jag sen går han bära henne till sömns fast hon kinkar. Kanske Kolla Elisabeth pantley somna utan gråt det är en del bra tips i den som funkar för vissa?

Förstaförsökaren26 skrev 2014-02-05 18:33:59 följande:
    Var hos BVC idag å vi kom fram till att jag ska ge det en vecka till med amningen i och med att hon går upp så bra! Dock så ska mannen börja lägga henne på nätterna så jag kan då sova utan henne klistrad på mig. Tänkte höra med er om vad era BVC tanter har sagt att bebisarna ska gå upp i veckan?

• MissKaos

Min kan äta i sömnen. Det är imponerande fast det sker mest nattetid

Cornelia 084 skrev 2014-02-05 15:25:26 följande:
    Min skrutta sover oftast inte någon längre tid i sträck om dagarna heller, men ibland tar hon i med 4-5 timmars sovpass. När jag väl börjar fundera på att väcka henne så brukar hon vakna själv i samma veva ???? Ville mest kolla av hur ni andra gör ????

Känner mig kass håller nog på bli sjuk. Vill inte inte inte!!
  • MissKaos

Vi luktar ju maat..mums suga lite, namnam för bebis! Tänk att din mat ät så god att din baby vill ha den och vara nära dig så gärna!

Förstaförsökaren26 skrev 2014-02-05 20:08:08 följande:
    Ok då var det samma som min BVC sa :) ja, så kommer vi göra! Hon på BVC trodde samma som mig att hon känner min doft å kan inte somna! Värt att prova iallafall :)

• MissKaos

Min unge sover mef gott. På mig. Jahopp.. hon leker väderkvarnar i sängen om jag flyttar på henne. Nära mig snusar hon sött.

• MissKaos

Hmm jag hade gråtit i smyg! Tredje kvällen själv idag. Bara kvällarna. Gubben har lämnat på fsk varje dag. Jobbigt nog. Lät stora sitta i soffan och äta mackor på kvällen och kolla backyardians. Mysigt hade han.

Mammacore på friskis idag. Tar typ hela dagen iom att jag klev upp 9. Vi åkte 10:15 träning 11-12 sen amma blöjbyte etc hem äta duscha greja lite. Nu dax att hämta på fsk. Fått på diskmaskin och tvättmaskin. Tvättar Elsas bajskläder hela outfiten var gul sonens olycka igår.. najs bajs. Eller bajs me najs?

Kokar frukostägg nu. Lika bra ha det fixat..

islandpeak skrev 2014-02-06 13:53:22 följande:
    Min man ska jobba borta i Malmö nästa vecka, mån-tors. Själv hemma med tre barn :) ska bli spännande.. Har man klarat det förr så klarar jag nog det oxå, men tack o lov har mampap inget bokat nästa vecka så de kan hjälpa till. Läggning o kvällsmat är väl det som är trixigast. Bara för att jag är så positiv nu så kommer det la gå på röven nästa vecka ;)

• MissKaos

Elsa gör så om magen är på g m bajs el gas.

Tänkte testa att hålla henne över toan. Hon bajsar blöjan full när man tar av kommer mer

Tänkte då pröva. Varför gå det på skötbordet lixom? Då gör hon tvärt om

Bajsar tre ggr idag mkt ifs men bara en åt ggn..

Plopps80 skrev 2014-02-06 19:51:28 följande:
    Gode värld idag har Ludde varit sjukt jobbig vid amning. Han äter väldigt snabbt numera och när jag erbjöd andra bröstet bet han stenhårt och sen kväljdes han av bröstet. Han har inte haft ro att amma utan har slitit och dragit i brösten när jag tar bort honom skriker han men är som sagt inte nöjd vid bröstet heller blääää orkar inte det värker och bultar i bröstvårtorna. Nu har han somnat på sambons bröst helt utmattad. Han har mkt att göra nu, kolla syrran som leker, kolla på sina fötter, skratta riktigt har han börjat med. Fortsätter han så här med brösten gör han det omöjligt för mig att fortsätta amma! Har massa mjölk och det funkar. Visst jag älskar det inte men vill amma till han är 6 mån. Undra varför han gör så

• MissKaos

Meh vad folk är snabba att dömma andra! Man väljer väl det som är bra för rnd barn ochens familj? Hur kan ngn ens tro något annat? Det är ju en förolämpning av grad att ifrågasätta vad man ger sitt spädbarn att äta.

Folk iftågasätter mig som låbgtidsammat med. Efter ett år hat jag fått höra div. Äckligt, sexuellt, onaturligt etc etc!!

Måste testa. Ska ta in pottan kändes svårt att hålla över toan. Ovana kanske?

siolina skrev 2014-02-06 22:43:12 följande:
    Samma här, det är ett tecken på körig mage. Ofta hjälper det att hålla honom i krystställning över toan. Två av tre gånger kanske. Minst. Lite massage innan kan behövas ibland.

• MissKaos

Förkyld bebis. Igen. Stackars liten. .

Svar på tråden December bebis 2013