• MissKaos

December bebis 2013

Får testas!

siolina skrev 2014-02-07 20:18:25 följande:
    Jag sitter bakom, med honom mellan benen.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Sötis!

Tuttiluttan skrev 2014-02-08 13:22:11 följande:
    Här är min nöjda o glada lilla tjej 7v imorgon

Jag tror Olgas program ger resultat redan nu! Orkar redan hålla plankan längre
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Åh fy fan!! Tur du hade sinnesnärvaro!

Lärde dom dig omväxlamde ryggdunk och brösttryck? Be bvc annsrs..

Kör ni andningsgslarm nu?

Jag hade nog aldrig met kunnat sova. Vilken skräck@!

MariaOchNiklas skrev 2014-02-09 12:41:57 följande:
    I fredags hände det som inte får hända. Våran lilla tjej slutade att andas. Lyckades få liv i henne genom att skaka på henne. Blev ambulans och inlagd för observation. Hon fick ligga med monitor under natten så de hade koll på både puls och syresättning. Hon hade kräkts en stund innan hon slutade att andas. Sedan somnade hon i min famn. Upptäckte hon va väldigt slapp i kroppen och väldigt blek i ansiktet. Fick ingen reaktion när jag petade på henne. Fick ruska om henne ett par gånger innan jag fick ett livstecken. Men hon föll igen. Fick ruska på henne för att hon skulle va kontaktbar. När ivpa kom fram så hade hon piggna till lite. Fått tillbaka färgen i ansiktet. Vi fick invänta ambulans personalen som tittade på henne. Då skrek hon och betedde sig som vanligt igen. Fick följa med till sjukhuset. Vi fick förklaringen efter ett dygn på sjukhuset att när de är så små och har spytt kan det åka ner en liten liten droppe i luftstrupen när de slappnar av. Då sluter sig stämbanden= dykreflexen. Då slutar de att andas och kan upprepa sig tills den lilla droppen är borta och då börjar de andas som vanligt igen. Sällan det är återkommande sa läkaren. Skulle det hända igen skulle vi höra av oss igen. Har väldigt svårt för att slappna av och låta henne vara själv. Nu har vi henne sovandes mellan oss med vetevärmare på var sida så vi inte rullar över henne. Men sömnen är inte så bra då vi båda ligger på helspänn.

• MissKaos

Ryser ännu efter att ha läst Marias historia

• MissKaos

Bra!!

Du kan kolla på hlr på nötet sålänge! Tror youtube har filmer och på livrädfningssällskapets hemsida. Det är inte svårt att görs hlr bara man vet hur! (Jag är instruktör upp till sjukhusnivå dvs m hjälpmedel och har gjort det live två ggr med bra resultat!!) Har även bankat upp eb kola pö sonen en gång. Läskigt. Men det funkar!

MariaOchNiklas skrev 2014-02-10 07:41:57 följande:
    Ska beställa ett babysense 5 idag. Verkar vara det bästa på marknaden just nu. Har fått sovit lite inatt iaf då jag la över henne från vagnen till vår säng. Som du skriver så kan det ju hända saker även om man har larmet, men då har man ju möjlighet att göra något direkt. Ska ringa bvc idag och be dem om hjälp att lära mig hjärt och lungräddning på så små om det skulle hända och man inte får liv i dem genom att ruska/skaka på dottern.

• MissKaos

Vad skönt fia! Ökar hon i vikt nu?

• MissKaos

Jag gör tradera auktioner. Jösses.. tar tid! Men men hoppas få in några slantar att dryga ut mamma pengarna med. Och få lite garderobsplats. 37!! Auktioner om det någonsin blir klart.. Elsa har en sovdag så jag passar på..

• MissKaos

Ja mkt jobb. . Korten är inlagda. Har kopplat kort till alla auktioner. Har ca 10 kvar att väga o skriva nu. Tråkigt men kul när det väl är ute!

Och då..hittar jag den påsen m grejer kag har görträngy. Men det får bli nästa omgång!

Jis skrev 2014-02-10 13:49:19 följande:
    Misskaos, jag tog kort till mina annonser igår, nu ska allt läggas in... Segt!

• MissKaos

HA! FÄRDIG!! Har niu 37 auktioner klara i prolistern. Bara att ladda upp..
    Tyvärr soreterade jag lite mer sen och insåg att jag kan göra 15 till.. Fast det är väldigt somriga mammakläder och snickarbyxor efter sonen, så det kanske får vara till nästa omgång. Har verklgien massor att lägga ut. HUR blev det så.. Sonen har kunnat ha samma sommarkläder i två år, och nu är dom urväxta så bara att lägga upp det. Ska spara något enstaka som är så himmla fint. Men har bara inte plats att ha allt. Så ut med det på tradera...
     Bebisen bara sover idag! Fattar inte detta ifs. Hon sov inatt, sen vaknade hon och var vaken 1h på fm. SOmnade om vid 10. Sov till 1 då ammade jag  henne (hon sov mer eller mindre) sen vaknade hon vid kl 14 somnade om kl 15. Undrar om hon tänker vara vaken inatt?? Eller om det är förkylningen? Isf är det ju bra om hon sover bort den sålänge hon äter.

• MissKaos

">

hlr för spädbarn
Svar på tråden December bebis 2013