• moruri

December bebis 2013

Blir lite mer orolig på hur det ska gå med syskongrejen när jag läser här, Puh! Igår kände jag mig rätt otillräcklig som mamma bara till Ferdinand, skulle behöva sätta hjälm på honom. Först störta han med nappen i munnen och började blöda lite i munnen, sjukt läskigt, hoppa runt som en virrhöna och stoppade en fryst köttbulle i munnen på honom. Det gick bra trots allt. Men sedan slår han ju huvudet i hörnet på leksakslådan vilket resulterar i en bula. Hur ska det gå när man har en till att hålla koll på? Det blir hjälm och knä/armbåde/tand skydd för Ferdinand fram över!

3 dagar till bf idag och ska iväg till Bm snart, hade hoppats på att han skulle kommit redan. Har bestämt mig för att skippa vågen idag iaf, orkar inte börja tänka negativt angående vikten nu..

• moruri

Woho! Ställde mig på vågen iaf, hade inte gått upp något sedan sist, känns skönt!
    Bra blodtryck, sf mått 37, bra urin, bra hjärtljud. Pga min övervikt slipper jag gå längre än till v 41, kul att veta att bebis är här senast om en och en halv vecka!! :D

Dagens andra goda nyhet är att vi ska och kolla på en lägenhet i eftermiddag!!!! Wohooooo! Hoppas så den ser bra ut och att vi får den, håll tummar och tår för oss! Inflytt den 10e isf, lite kryddigt med flytt mitt upp i allt men vi har många som kan hjälpa till så det blir nog super.

• moruri

Ilade massa där nere igår och hade sååå mycket sd, trodde det skulle sätta igång på natten :( men icke, vaknade besviken. Såg nu att jag har föräldragrupp på Bvc om två timmar, tror inte de finns en chans jag orkar ta mig dit... :/

• moruri

Jag skrev ihop ett själv med sambon, äntligen lyckats skriva ut det och lagt det i förlossningsväskan! Känns tryggt att ha ett, sist tyckte jag de tog stor hänsyn till våra önskemål. Och jag själv vill inte bli så "störd" med massa frågor där utan vill bara kunna fokusera på andningen.

• moruri

Imorgon får vi veta om vi får den nya lägenheten, men verkar luta mot det :D :D :D :D, dock behövs det spacklas och målas en del så blir nog inflyttning 1 januari isf, men så jäkla skönt, ja om vi får den dvs, men hoppas!!!!!!
    Sa innan att bebis är hemskt välkommen efter ett besked om ny lägenhet. Dock är det ju världens storm ute nu och alla bussar och så inställda, så hoppas att en taxi når oss om det skulle sätta igång inatt/imorgon...

• moruri

Nov13: underbart skrivet, älskar det med finnen, haha! Ger en hopp ;)

• moruri

Fick lägenheten! Ska skriva kontrakt nästa fredag! Fantastiskt skönt, stor tyngd är lyft från mina axlar!
    Massa förvärkar, känns som det är väldigt nära nu.. Min familj tycker han ska heta Sven i mellannamn om han kommer nu, kan ju de fetglömma! :p
    Sugen på att baka kola, men ingen grädde hemma så sitter och googlar recept utan.. Ska bara orka lyfta mig från soffan.....

• moruri

Lurad igen igår kväll, sån besvikelse:( bf idag, vad gör man?
    Har huvudvärk och diarré. Mamma kommer ner idag iaf, så det är skönt att veta att man har någon redo att ta hand om sonen om det sätter igång.

Ska nog sätta igång och packa idag inför flytten, lär ju inte finnas så mycket tid för det sen.

• moruri

Miss k: eller hur. Jävla plopps ;)
    Har bockat av allt jag hade skrivit på min check-lista. Så finns inte så mycket att göra här förutom att börja packa sånt vi inte använder...

Svar på tråden December bebis 2013