• MissKaos

December bebis 2013

E sover från mellan 18:45 och 20-07; 30 rd flera matpauser.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Flera dagar. Isak längtar efter Filippa.

korvgrillning vid fint väder?

bytingen börjar m sommarkläder. Jag vill se huset!8

Plopps80 skrev 2014-03-22 08:41:14 följande:
    Ludwig kiknar av skratt när jag tar mitt ansikte mot honom och säger "du är söööt"med pipig röst. Hörde honom kikna av skratt första gångenvid 3 månader när kompisen skoja med honom. Dottern skrattade aldrig på det sättethon kund skratta och tjuta lite men Ludwig skrattar på ett helt annat sätt. Mannen är avundsjuk och försöker dagligen få honom att skratta men har inte lyckats. Måste bara berätta att vi köpt vårt drömhus. Det var en nervkittlande budgivning men vi vann!!! Kommer få sköta allting hemma med två barn från morgon till kväll då mannen tar 1 månad kompledigt för att renovera köket och barnens rum. Kommer bli ensamstående den månaden då han kommer greja mellan 06-22 varje dag i en månad. Men just nu är ändå allt oerhört lätt med Ludde och årstiden är perfekt. Vi kan vara ute mkt och så får jag umgås med folk så miss kaos vi får boka någon dag Är så lycklig. Känns som vi vunnit högsta vinsten med detta hus

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Elsa fnissar lite inte dådär härligt hjärtligt som brorsan gjorde. Ler m hela ansiktet.

• MissKaos

..farligt ställe Bytingen..

Plopps80 skrev 2014-03-22 09:51:54 följande:
    Ja det låter underbart miss k! Ska bli roligt att visa upp huset och så får vi ta öppna fsk innan de stänger för sommaren. Måste till bytingen snart för 62 börjar bli tight och kort. Tack första försökaren

• MissKaos

Ligger era där ni lägger dom? Elda börjar snurra som en klocka. Inte långt men rör dig det gör hon.

• MissKaos

Kul att höra! Tiden går! 6 månader.. ojoj tänk att Elsa 3 månader väger runt 6kg.. men vad är A korrigerat?

E älskar Magläge nu. Tror drt är för att hon kan förflytta sig lite då.

mammatilltvå85 skrev 2014-03-23 16:56:02 följande:
    Väldigt länge sen jag var in och läste och skrev något här nu men ser ju att tråden lever...kul!

Alba är snart 6 månader nu och har växt en hel del sen hon föddes. 4,7 kg och ca 59 cm lång..

Hon ammar bara kvällnatt-morgon 3 mål och äter sen 2 grötmål och 1 puremål under dagen Känns som att hon verkligen börjar bli stor! Hon HATAR att ligga på mage, men älskar att sitta och stå....sover i sin säng i nestet på nätterna och i vagnen på dagarna...

jag har fortsatt att plugga och jobbar lite extra nåt pass i veckan. Fast studiemotivationen är inte direkt på topp;=)

Har ingen nytagen bild i datorn (mest på mobilen) men om ni har instagram och vill kan ni följa mig där! Heter ANNAERICA1985 där...

• MissKaos

Jag kör med med yogamattan. Jättebra att ligga och snurra på!

Idag ska elsa få vaccin. Alltid lite hemskt det gör ju ont. Hoppas hon klarar sig från feber för imorgon vill stora killen till universeum när han är ledig. Nu vill ungen sova. Dax att gå. Långpromenad till bvc!

sarak skrev 2014-03-24 07:30:09 följande:
    Jag brukar lägga Rasmus på min yogamatta, han gillar att han får bra grepp där. Han kan röra sig ganska mycket. Rör sig i sömnen med, tar inte lång tid att ta sig från mitten av sängen tills han ligger vid mitt bröst. Det har han gjort ända sedan han föddes, överlevnadsinstinkt

• MissKaos

Nyvacci erad bebis.

idag 6180gr i tisdags 5850.tbx åå kurvan..

ang gröt till bebis (3mån) hsr ju börjat ge elsa sa bvc det är rekomendationer bara.. jag tycker ju bröstmjölken stannar nere bättre när hon får lite gröt. Inte ngt fel alls.

• MissKaos

Jag ger mild havregröt från fyra månader. Gör en smakport med 1/2tsk rapsolja i. Hon fick 1/2 smakportion första gången. Ge dagtid första gångerna. Nu ges det på kvällen. Man ska inte ge mer än tre gröt/vällingmål någongång. Börja med lite en gång om du ska ge

Förstaförsökaren26 skrev 2014-03-24 15:12:58 följande:
    Åh så man kan ge lite?! Hur mkt ger du då å hur ofta per dag? Vad är det för gröt? Oj massa frågor nu hehe

• MissKaos

Hon har fått smaka lite avocado när jag harskurit itu har jag fått lite på fingrer som hon har fått. Samma m banan.

när hon har vant sog vid gröt kpmmer jag ge lite mosad potatis. Köper nog hem.osaltat smör och mosar potatisen med blir fin konsistens. Mer pk är väl att mosa med lite bröstmjölk.

Svar på tråden December bebis 2013