• MissKaos

December bebis 2013

Ståt på paketet

Aw metoder känns för mig på gränsen till barnmisshandel. Andra gör som dom vill men gräsligt enligt mig.

Förstaförsökaren26 skrev 2014-03-24 18:59:33 följande:
    Ok dum följdfråga nu ;) hur stor är en smakportion? Hehe

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    Förstaförsökaren26 skrev 2014-03-24 19:40:17 följande:
    Hehe ok tack för hjälpen! :)

Lycka till!
    Jag gjorde gröten lite lösare än vad det står första gången.
    Idag fick fröken lite efterätt. Banan. Mumms! Kanske 1/2 tsk totalt. Mikket gott.
    Jis skrev 2014-03-24 19:48:39 följande:
    Jag skulle aldrig kunna låta henne skrika sig till söms. Usch nej det finns inte. Går ens hjärta inte sönder?

Stella har sovit dåligt på dagarna senaste veckan Sover verkligen dessa 40 minuter (om vi inte är ute med vagnen, då kan hon sova längre) eller kortare. Det resulterar i att hon är så övertrött på eftermiddagen, idag skrek hon så mkt, sen mitt i allt ihopa så somnade hon. Det är så jobbigt. Hon somnar för natten i sin säng klockan 19 och sover till 06-07 någongång…
    Någon som har något tips? Tycker så synd om henne när hon blir så ledsen.
    Vi försökte med ALLT på sonen inkl skrikmetod. KLarade inte av det det kändes HELT FEL. Barnet skriker ju av en anledning, och den är inte att han ville skrika sig till sömns. HAn behvde trygghet och närhet. INte lära sig att skriker och gråter jag så kommer -ingen. Han sov katastrofalt i 2,5 år.
    Ofta ger sig sånna där perioder efter ett tag. ÄR det en utvecklingsfas? Jag kan bara säga hur vi gör -och det är gå ut med vagnen en stund på em om det behövs. Eller så ammar jag henne på sängen. JAg lägger henne på hennes kudde med en filt på henne och sen när hon somnar lyfter jag över hela paketet i henne säng. Gör så på kvällen med, men hon kan somna om i sin säng om hon vaknar när jag lägger över henne där. Bara hon får sin tumme i munnen.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Åh min har inte tid att sova just nu. Hoppas det går över. Hon blir övertrött. .

3mån koll härmed! 6180gr 64cm.

• MissKaos

Shoppat solhatt idag. Åhhh sommar!! Längtae nu

• MissKaos

Min unge gillar att ligga. På mage. Idag vände hon sig till rygg.

Vad fort det går. Stoppa tiden! Idag har hon sovit mestadels efter vaccinet igår. Passade när vi var på universeum. Sonen fick mammatid!

• MissKaos

Min lyfter obstinat upp hela huvudet och försöker kika ut..

• MissKaos

Lite avocado? Det är gott.. det har Elsa fått när jag äter det. Namnam. Inte sött heller om man är rädd för det. Potatis? Ris? Ta ngt ni äter ikväll enkelt och bra?

Märkligt ord btw smaksensation.. Känns konstigt i munnen! Ligger fel typ.

sarak skrev 2014-03-26 12:10:35 följande:
    Rasmus 4 månader idag och vi har varit på BVC. 62 cm lång och 6480 gram Funderar på om han ska få en smaksensation idag, bara för att. Men det får nog vara, kommer inte på vad jag skulle kunna ge honom. Han får en extra slurk mjölk istället

• MissKaos

Hon behöver alltså sova... stor skillnad på fem min gråt o skrik. Min stora skrek fyra timmar i sin säng när vi testade att låts honom skrika.iVi gjorde det EN gång. Han somnade tryggt med oss istället. Och fick fortsätta med det. Krille vagade honom i famnen han kunde skrika där med men på ett annat sätt. Denna är hittills lättare m sömnen. Ammar henne lägger henne och sen på natten får hon sova hos mig eftet amning nr2.

Ja det är skönt att slippa kaskaderna. Tur man har tvättmaskin. Unga damen har ju spytt kaskader ner till sockarna.

tog på henne 68 idag. Sorgligt men det sitter nog bättre än 62. Eller ja, det som är minst i 62.

Vad fort det går! Stopp lite nu för jag vill ha bebis läääänge.

mammatilltvå85 skrev 2014-03-25 23:18:33 följande:
    När Alba är riktigt trött skriker hon oavsett om hon ligger i vagnen, i famnen eller vid bröstet...dock låter vi inte henne ligga och skrika i sängen tills hon somnar, vi bär henne men jag kan inte hålla med om att en bebis som skriker ALLTID behöver nåt, dvs mat eller närhet för då skulle hon ju vara tyst om man tog upp henne och matade henne osv och det är hon ju inte (hon skriker i famnen eller vid bröstet tills hon somnar och det kan gå på 1 minut men skrikas ska det ändå lite grann)....en bebis kan skrika för att den är övertrött också och det är inte säkert att bebisen somnar bättre i famnen eller vid bröstet eller i vagnen utan vissa barn kanske somnar bättre i sin säng....jag tycker också skrikmetoder är hemska men om man är ute med vagnen för att söva en övertrött bebis som skriker så kan man ju heller inte plocka upp bebisen varje minut för då somnar den ju inte. 2 av mina 3 barn har alltid skrikit nån minut innan de somnar, oavsett var de legat, om de varit mätta osv, det är som att de kämpar emot för att inte somna. Och om vi tagit upp de har de skrikit ännu mer....vad gör man liksom? 

• MissKaos

Det är vad jag med tänker ang hennes metoder. Hemskt.

Plopps8 skrev 2014-03-26 13:55:44 följande:
    Ludwig får också skrika lite ibland. Lägger jag honom i vagnen när han är övertrött måste han få skrika av sig lite. Ser inget fel i det. Ibland får han skrika lite om jag gör något med hans syster tex borstar håret eller fixar henne något att äta. Barn mår inte dåligt av det. Däremot AW:s metoder anser jag vara hemska eftersom man inte svarar på barnets signaler och överger det. Går i kbt för att undvika förlossningsdepression (vilket jag inte fått) tom kbt psykologen sa rent ut att AW metoderna förstör bebisarna.

• MissKaos

Min med!

Vuxna barn katter hundar. Alla gör det dom gör av en anledning... varesig detr skriker eller bits.

Elsa skrek förut. Gröten tog slut. Nu har hon fått 2msk (pulver) och kanske 1 cm bananskrap. Jösses vad hon äter.. bajsat ammat tvärslocknat. I SIN SÄNG!

Felinne skrev 2014-03-26 16:04:36 följande:
    Angående det här med skrik så är min fasta övertygelse den att små barn alltid skriker av en anledning. Det är bara vi vuxna som kan ha lite svårt att tolka vad det är ibland. Något som händer i magen, trötthet, hunger, någon lukt, något ljud, överstimulans - you name it. Stort som smått. Sedan går det ju tyvärr inte alltid att göra något åt det mer än att bara vara där. (Även om inte ens det känns som att det hjälper ibland...)

Svar på tråden December bebis 2013