• Plopps80

December bebis 2013

Kände en liten kick långt ner i magen där jag hade handen. Kändes som jag kände kicken mot handen. Senaste veckan känner jag bebisen varje dag. Mer och mer och det är så underbart. Bikarbonattestet. 2 msk bikarbonat i en mugg. Kissa mirgonkiss i en annan mugg. Häll kisset över bikarbonatet. Börjar det bubbla är det pojke för man har mer syra i urinen när man väntar pojke. Händer ingenting blir det flicka. I mitt test bubblade det rejält och blev ett tjockt vitt skum.

• Plopps80
    corky skrev 2013-07-02 20:00:32 följande:
    Aha, jag gjorde inte på morgonurin. Får göra om det i morron!

Tror inte det har så stor betydelse egentligen
  • Plopps80

Känner varje dag. Nu börjar bebisens rörelser bli kraftigare än tarmrörelserna. Den är aktiv om kvällarna och lugn på nätter och mornar. Bådar gott Tiden segar sig fram något fruktansvärt. Rul nästa torsdag och dagarna går ju inte :-&

• Plopps80
    Repan skrev 2013-07-03 11:52:30 följande:
    Räknar alla med att få se könet på RUL?  Det är ju inte så säkert att det går eller att dom vill titta efter åt er menar jag... jag ser det som inte alls otroligt att RUL inte avslöjar något kön för oss även om vi skulle vilja veta...

Jag räknar iskallt med det! Är det första jag kommer fråga efter. Givetvis är det vesäntliga att allt står rätt till men det kollar dom ju ändå. Är grymt nyfiken.
  • Plopps80

Pyyysen. Kände inga rörelser med nr 1 fören runt v 21. Det är inget konstigt att man första gången inte känner rörelser i v 17

• Plopps80
    pyysen skrev 2013-07-03 14:36:24 följande:
    Jag kan inte sluta köpa bebis kläder och jag har VERKLIGEN åkt fast i "newbie träsket"  De är ju för söta
    v.17 (16+2)

Newbie gör underbara kläder. Ska köpa lite kläder efter rul. Har allt till flicka men inget till pojke.
  • Plopps80

Älskar villervalla!!! Dottern avskyr deras kläder så det ska bli väldigt kul att shoppa loss där. Efter rul innan har jag ingen lust faktiskt. Är lite nervös inför rul att något ska vara allvarligt fel. Är så sjukt trött. Fattar inte. Är bra från förkyldningen förutom lite snuva och hosta men är helt sänkt. Var väldigt trött när jag väntade dottern också men detta tar fan priset. Överallt står det att man ska vara pigg i 2 trimestern. Sover väldigt dåligt på nätterna och kan sova 2-3 timmar på dagen. Drömmer livliga drömmar på dagen och har extremt svårt att vakna. Känns bedrövligt att vara så här trött. Innan förkyldningen började jag få så mycket energi.

• Plopps80
    gosnosen skrev 2013-07-03 17:42:48 följande:
    Jag är också väldigt trött och hängig. Känner liksom inte för att göra saker och orkar inte. Väldigt mycket huvudvärk också. Hoppas det blir bättre snart för oss snart! v17+1 nu

Har också mycket huvudvärk. Krya på dig miss kaos. Man blir nog mer sänkt när man är gravid och drabbas av infektioner.
  • Plopps80

Det känns bra att man inte är ensam om tröttheten. Blir orolig när man läser om den energin man ska känna i 2 trimetern.

• Plopps80
    mammatilltvå85 skrev 2013-07-03 20:52:05 följande:
    Ja du, den energin är ett skämt just nu.....=(

Ja verkligen
Svar på tråden December bebis 2013