December bebis 2013
Vilken tur du har! Jag gick upp 35 kg med dottern och hade gått upp flera kilo mer i vecka 17 än jag gjort nu. Har svårt att tro det ska bli lika illa igen.
Drömmer helt sjuka drömmar och vaknar med hjärtklappning. Allt är så verkligt och (mycket sexdrömmar) supertäpt i näsan på nätterna och kissar 1-3 ggr/natt. Sömnen är inte god.
Ska till BM och lyssna på hjärtljuden om en stund. Tycker mig känna rörelser framförallt på kvällarna när jag ligger i soffan. Det är svårt att förklara hur det känns och det är inte alltid lätt att känna skilnad på tarmrörelser. Jag har rätt aktiva tarmar. Men det jag tror är bebis är mer konstant. Oftast om jag och dottern busar eller om jag spelar hög musik brukar det pirra. Är så nervös. Tänk om hon inte hittar några hjärtljud har inte gjort ulj sedan vecka 8 och mycket kan ha hänt. Ångar nu att jag inte gjorde kub då jag är apnervös inför rul. Men just då kändes det helt fel. Suck
Glad Fint flöde i navelsträngen hördes och det lilla hjärtat slog med 150 slag/minut. Min dotter hade 138 slag/minut. Kanske en liten pojke nu då eftersom jag trodde dottern var kille pga hjärtslagen! Känner mig lycklig.
Chefen har inte rätt att bli sur. Min chef blev skitglad när jag berättade att jag är gravid trots att det verkligen inte gynnar arbetsplatsen just nu. Lycka till på rul.