• Plopps80

December bebis 2013

MariaOchNiklas skrev 2013-06-25 19:10:41 följande:
    Jag har gått upp typ 2 hg sedan jag plussa. Är i dag i v 15 (14+5). Vid förra graviditeten hade jag redan gått upp drygt 2 kg vid samma tidpunkt. Orkar inte äta så mycket och äter mer nyttigt än vid förra graviditeten. Men är väldigt olika. Plopps: är ju inte säkert du går upp mer än några kilo till. Det där går lite i peroder. Iaf va det så med mig när jag väntade första.
    BF 18 DECEMBER ♥♥♥

Vilken tur du har! Jag gick upp 35 kg med dottern och hade gått upp flera kilo mer i vecka 17 än jag gjort nu. Har svårt att tro det ska bli lika illa igen.
  • Plopps80
    MissKaos skrev 2013-06-25 20:34:58 följande:
    Samma som dig, ganska precis. Och det känns inte kul. Nej. GAH!
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft

Känner panik! Får starta en viktminskningstråd 2014
    nyttliv85 skrev 2013-06-25 20:37:12 följande:
    Plopps80, jag har gått upp lika mkt som du. Idag var jag på RUL och allt såg bra ut! Vilken upplevelse :) Blev framflyttad 5 dagar också, så bf 16 nov :)    

Ååå längtar till rul. Underbart att allt var bra. Jag har enl mig själv och senaste VUL bf 8/12 hoppas på novemberbebis
  • Plopps80
    pyysen skrev 2013-06-25 21:36:20 följande:
    Sen jag plussade så har jag gått NER ca. 2 kg. Men jag har problem med maten ennu så det förklarar saken. Magen den växer och armarna och benen blir smalare

Magen, röv och lår har växt. Brukar ha en pytterumpa och vältränade ben. Känner inte igen monstret i spegeln.
    Miahn skrev 2013-06-25 19:31:14 följande:
    Hoppar in:) Bf 8 december 2013 Fina magar ni har själv har jag knappt någon:/ Känner ni sparkar ? Är idag vecka 17+1 Väntar mitt fjärde barn. Har genomgått olika graviditeter var gång. Första sonen föddes vecka:36 blev igångsatt. ( pga jag va öppen slempropp hade gått ) Han vägde 3635 gram Dottern föddes i vecka 27 Vattnet gick, vägde 1335 gram Son föddes vecka 42 gick över tiden Han vägde 3940 gram Spännande hur detta ska gå:) Klart man känner lite oro. Hur mår ni ?

Välkommen. Är också i v 17 andra barnet. Känner inte sparkar men lite fladder och rörelser sedan de senaste dagarna. Klart man är lite orolig är så stort att få ett barn. Mår bra är lite tröttare än vanligt har inte min vanliga energi.
  • Plopps80

Drömmer helt sjuka drömmar och vaknar med hjärtklappning. Allt är så verkligt och (mycket sexdrömmar) supertäpt i näsan på nätterna och kissar 1-3 ggr/natt. Sömnen är inte god.

• Plopps80
    cupcakekiller skrev 2013-06-25 22:15:09 följande:
    Såhär tjock är jag, bilden är tagen idag, v.16(15+4).  

Härligt! Fler med rejäla magar jättefin!
  • Plopps80
    Crissie skrev 2013-06-26 18:26:08 följande:
    Är det någon i tråden som har erfarenhet av "föreliggande moderkaka"? Har precis fått reda på att jag har det och tankarna bara snurrar, försöker sätta mig in i vad det innebär utan att jaga upp mig för mycket. Är i vecka 17 nu.

Hade det förra gravven. Fick veta att om inte moderkakan flyttade sig blev det snitt. Gjorde en extra koll i v 34 och då satt den högt upp och jag födde vaginalt.
  • Plopps80

Ska till BM och lyssna på hjärtljuden om en stund. Tycker mig känna rörelser framförallt på kvällarna när jag ligger i soffan. Det är svårt att förklara hur det känns och det är inte alltid lätt att känna skilnad på tarmrörelser. Jag har rätt aktiva tarmar. Men det jag tror är bebis är mer konstant. Oftast om jag och dottern busar eller om jag spelar hög musik brukar det pirra. Är så nervös. Tänk om hon inte hittar några hjärtljud har inte gjort ulj sedan vecka 8 och mycket kan ha hänt. Ångar nu att jag inte gjorde kub då jag är apnervös inför rul. Men just då kändes det helt fel. Suck

• Plopps80

Glad Fint flöde i navelsträngen hördes och det lilla hjärtat slog med 150 slag/minut. Min dotter hade 138 slag/minut. Kanske en liten pojke nu då eftersom jag trodde dottern var kille pga hjärtslagen! Känner mig lycklig.

• Plopps80

Chefen har inte rätt att bli sur. Min chef blev skitglad när jag berättade att jag är gravid trots att det verkligen inte gynnar arbetsplatsen just nu. Lycka till på rul.

• Plopps80
    moto skrev 2013-06-28 16:44:02 följande:
    nå´n som har något tips, jag har lågt värde i mina järndepåer men blir helt kass i magen av järntabletterna (antar jag att det är) så nu tänkte jag hålla upp några dagar för att se om det blir bättre! Finns det inget annat? Allt verkar ju vara så långt med järn i, blutsaft tex. Och livsmedel är väl inte att tala om man ska väl äta tonvis för att nå upp i vad det är i en tablett? Men försöker ändå äta saker med järn i för jag tänker att det skadar väl inte... Äter väldigt mycket jordgubbar den här tiden, och köpte juice med tillsatt järn (även om jag läste nånstans att det var bluff ), leverpastej... Ja vad gör man?

Tål inte järntabletter som Niferex.Jag tog dubbel dos blutsaft förra graviditeten och höll järnvärdet stabilt. Hade 114 i hb och efter 5 veckor med dubbel dos blutsaft 135. Denna gången orkar jag inte med blutsaft. Äckligt som fan och mår mer illa denna gång. Har ätit Hemofer som är ett mkt skonsamt järntillskott. Hade 14 i järndepåer och har ätit 4 Hemofer/dag i 4 v. Inga magproblem och är mycket piggare. J Jättefin mage miss kaos.
Svar på tråden December bebis 2013