• Plopps80

December bebis 2013

Vill också kolla hjärtljuden på min bebis. Har heller inga symtom vet ju att det är så här men tänker att det värsta kan ha hänt :( Ska ta prover hos BM i veckan hon ska kolla sköldkörtelvärde och järn igen. Undra om man kan få övertala henne till att lyssna på hjärtljuden. Hon ska ringa idag.

• Plopps80
    cupcakekiller skrev 2013-06-23 21:05:38 följande:
    Exakt en månad kvar till RUL idag! Ska ni ta reda på kön? Gjorde det när jag väntade sonen och vi ska göra det nu med, vi är för nyfikna, dessutom så behöver vi inte namnbråka lika mycket då heller, killnamn är bestämt men tjejnamn har vi svårt för. Hur går det för er med namn? 

Jag vill veta könet och hoppas Lillen visar upp sig på rul så man får se vad det blir. Hade varit roligt med en son men vara den lever och är frisk så är jag lycklig.
  • Plopps80

BM ringde och jag ska få lyssna på hjärtljuden på torsdag. Hoppas att hon hittar några. Hon trodde att det rosa och den lilla klumpen berodde på ett blodkärl som brast pga hård mage. Tydligen rätt vanligt. Ang att jag inte känner så mkt rörelser ännu är inte heller konstigt det är individuellt. Har ju känt fladder och så men inte varje dag. Kändes bra att prata med BM. spökveckorna är ju så här!

• Plopps80

Bebisen verkar gilla Queen lika mkt som mig. Antar att tarmrörelser inte är musikintresserade när jag spelar Queen på youtube och håller plattan vid magen bubblar det och vibrerar om jag ligger stilla i soffan.

• Plopps80

Min son ska heta Freddie efter sångaren i Queen och för att min dotter heter Filippa. Passar fint ihop. Tycker om namnet Johan också men Freddie blir det. Dotter är svårare. Klara, Felicia, Jasmine gillar vi.

• Plopps80

Vill inte köpa något innan jag vet könet. Har ju en miljon flickkläder och mkt unisex i strl 56. Efter rul om allt går bra ska jag unna mig en stickad overall med träknappar från Newbie. Marinblå om det är en pojke och gammelrosa om det är tjej. Hoppas man får veta könet.

• Plopps80
    koffe04 skrev 2013-06-25 10:30:33 följande:
    Hej! Är det okej om man hoppar in här? :) Jag väntar mitt andra barn den 31 december. Har en son sen innan som fyller 9år den 29 december ;) jag har läst lite i tidigare inlägg och undrar om alla redan har fått göra ul? Jag kommer inte få göra mitt första förrän i v. 17 har inte heller lyssnat på hjärtljud.. Man är ju lite nojig  om allt står rätt till

Jag gjorde ulj på inskrivningen hos BM och bad om att få lyssna på hjärtljuden nu på torsdag. Det görs inte på rutin så tidigt. Jag ska på ulj 11/7 och kommer då ha gått 19,5 veckor.
  • Plopps80
    mammatilltvå85 skrev 2013-06-25 15:31:00 följande:
    Den unnade jag mig också direkt efter könsultraljudet=) Blev ju en gammelrosa här...;=)

Ååååå vad roligt den gammelrosa är fin!
  • Plopps80

Hur mycket har alla gått upp nu? Som sagt 7,5 kg har jag gått upp sedan plusset. Känns allt annat än bra faktiskt!

Svar på tråden December bebis 2013