Inlägg från: Äntligengravid |Visa alla inlägg
  • Äntligengravid

December bebis 2013

MissKaos skrev 2013-07-18 20:42:35 följande:
    Omeprazol. Löser problemet.
    Kanon Då ska jag fixa det imorrn
  • Äntligengravid

Mina bajsade i början även på nätterna. Sen när dom blev större bajsade dom bara när dom var vakna. Jag är lat och kör med våtservetter. Hur vi ska göra med skötbord har jag inte bestämt än. Vi bor vansinnigt trångt så finns ju inte direkt nån plats för det (Vi sover i vardagsrummet så det känns ganska fullt ändå med dubbelsäng, spjälsäng, byråar och soffa) Hoppas på ett mirakel så vi hinner få en större lägenhet innan bebisen kommer.

Var igår och handlade lite mer till bebisen. Spjälsäng, blöjor, nappar, nappar till nappflaskorna och madrass. Inte så mycket kvar nu som ska köpas. Dom dyra sakerna är avklarade nu iaf. Ska åka och kolla efter lite mer kläder idag oxå. Nästa vecka ska jag till min syrra och kolla vad hon har för kläder sparade

• Äntligengravid

Om man vill ha en billig skötväska Kan jag tipsa om cykelväskorna på Stadium för 99:- Har en sån svart med vita stjärnor och så har jag köpt en svart Skip hop Duo Deluxe. Skip hop hade jag till mina två yngsta barn och var supernöjd med den. Beställde den på nätet när man fick lite rabatt

Var på barnloppis idag och kom hem med massa fina kläder till bebisen. Hittade en sängmobil oxå med Spöket Laban. Hade tänkt köpa en sån redan innan men dom kostar ju minst 400:- nya. Nu fick jag betala 50:-  Nu är det bara lite småsaker kvar att köpa. Vill vara klar med allt i god tid. Ska snart börja köpa vinterkläder och julklappar till mina stora barn. Lär ju bli lite stressigt att hinna handla annars med nyfödd bebis

• Äntligengravid

Åh jag vill oxå åka till Ullared. Var där förra hösten och köpte massor av julklappar. Men har långt dit och tror inte jag fixar att sitta så länge på bussen den här hösten tyvärr Tror det tog 7-8 timmar när vi åkte då

• Äntligengravid

Jag har gått upp 6 kg än så länge. Vid mina tidigare graviditeter har jag gått upp 16 kg totalt varje gång. Så får se om det blir samma den här gången oxå.

Sammandragningar har jag en hel del till och från. Ska se vad barnmorskan säger om det när jag ska dit den 27:e. Med mitt andra barn blev jag sjukskriven för sammandragningar. Då räckte det att jag gick mellan två rum hemma så satte det igång och gjorde ganska rejält ont. Började typ vecka 20 då och dom trodde att hon skulle komma tidigare. Men hon höll sig kvar till BFdagen

• Äntligengravid
    Aimish skrev 2013-08-15 09:23:19 följande:
    Förresten! Är det någon mer som har ont i fötterna*?

Kan inte påstå att de är svullna men ont gör de iaf varje jäkla dag =/
    Ja mina fötter gör ont varje dag. Funkar bra på förmiddagen men sen fram mot eftermiddagen börjar dom göra mer och mer ont. Blir mest sittandes när jag kommer hem
  • Äntligengravid
    ackish skrev 2013-08-15 12:43:23 följande:
    JO det såklart.. jag är helt snurrig nuförtiden och tänker inte så långt.. :P
    Men blir det inte varmt i vagnen om man har en varm åkpåse + en tjock overall? 
    Jag har köpt en stickad overall från Lundmyr. Hoppas den ska räcka. Har ju åkpåse oxå. Blir det väldigt kallt kan man ju ta en filt oxå
  • Äntligengravid
    corky skrev 2013-08-15 17:27:41 följande:
    Usch,känner mig så besviken idag. Var till min bm förra veckan,passade på att väga mig och vågen visade +4 kilo i v 22. Jag var nöjd över det och min bm tyckte att det var bra jobbat!
     Idag var jag till en läkare som min bm skickade mig till. Där blev jag nästan utskälld över att jag REDAN gått upp 4 kilo, och att jag skulle ändra min kost och försöka gå ner i vikt.
    Förstår väl att man ska undvika att gå upp mycket i vikt, men ska 4 kilo vara anmärkningsvärt när man gått över halvägs?

4 kg är ju verkligen inte mycket. Jag har gått upp 7 kg nu och det tycker jag känns ganska lagom. Brukar gå upp 16 kg totalt vare gång. Så får se om det blir lika den här gången oxå
Svar på tråden December bebis 2013