December bebis 2013
Men fy så gräsligt! Kan dom inte ge dig ett snitt? Känns ju som om du måste vara helt slut..
Det är väl inte precis jättevanligt att förlossningen startar med vattenavgång. Med min första gjorde det. Vaknade på natten och nåt fick mig att flyga upp ur sängen. Hann över tröskeln till hallen sen sa det splash. Jsg har väldigt mycket fostervatten så det blev rejält blött. Fick stoppa en blöja i trosorna Hade som tur var större blöjor kvar sedan mitt bonusbarn var i blöjålder. Satt på en sopsäck i bilen. Det gick bra till vi klev ur bilen utanför förlossningen. Då sa det splash igen och hela byxorna var genomblöta och ända ner i skorna. Det plaskade fint när vi kom in på förlossningen Med barn nummer två och tre fick dom ta hål på vattnet
Hemma från bedömningsmottagningen nu. Bebisen låg igen med huvudet neråt så slapp vändning iaf. Ingen igångsättning idag men ska tillbaka på torsdag och sen om jag är mer redo då. Hoppas pillandet gjorde nån nytta iaf. Och att hon ligger kvar med huvudet ner. Hade en värk i natt som gjorde vansinnigt ont i natt. Men bara en enda. Men hann ju få upp hoppet lite iaf
Varit på bedömningsmottagningen idag igen. Ingen igångsättning idag heller. Men dom gjorde hinnsvepning igen. Har nu ganska mycket "mensvärk". Hoppas det gör nån nytta. Tänk att man kan bli så glad av att ha lite ont
JAg har inte kommit i vanliga kläder på flera månader efter. Får nog stå ut med gravidkläderna några månader till. Fast jag är sååå less på dom. Fast just nu kan jag knappt ha några gravidkläder ens. Får gå i sambons mjukisbrallor och tjocktröjor
4 dagar kvar till BF. Har gjort 3 hinnsvepningar nu men hon vill inte komma ut. Ska till bedömingsmottagningen igen imorrn. Hoppas jag är öppen tillräckligt för att dom ska kunna ta hål på vattnet, Tror tyvärr att det inte är så den här gången heller. Hon är iaf fixerad nu. tror inte dom andra var det förrän det var dags. skönt att hon äntligen bestämt sig för att huvudet ska vara kvar neråt. Är sååå less nu på att vänta
Varit på bedömningsmottagningen idag igen. Och äntligen verkar det som att jag kommer få bli igångsatt. Idag var det fullt på förlossningen men skulle ringa imorrn vid 7 och kolla om det fanns plats. Annars skulle det bli på lördag. Äntligen
Nu ligger jag på förlossningen och igångsättningen är påbörjad. Fick börja med ballong och den kom ut efter bara en timme. Nu får jag värkstimulerande dropp så att bebisens huvud ska komma ner en bit till. Sen tar dom hål på vattnet. Har lite värkar men dom är helt klart okej än så länge.
Liten rapport från förlossningen... går sakta men säkert framåt. Hade riktigt ont ett tag men har nu fått epidural. Som att komma till himlen nästan. Hur kan jag ha varit så dum så jag fött tre barn utan den lär nog dröja ett tag till bebisen är ute iaf
Nu är prinsessan född. 19.02 kom hon. Fick krysta nästan en timme. 3860 gram och 54 cm
Grattis IdaJ
Grattis Tror vi hade bf ungefär samtidigt. Skönt att din bebis äntligen kom. Har förstått att du haft det hemskt jobbigt