Inlägg från: Äntligengravid |Visa alla inlägg
  • Äntligengravid

December bebis 2013

Jaha nu har jag ändrat mig. Vill inte alls att bebisen ska komma nu. För två veckor sen låg hon så fint med huvudet neråt, men nu har hon vänt sig med rumpan ner.... blir ultraljud och vändningsförsök på onsdag. Inte alls vad jag planerat. Så nu får hon hålla sig kvar till efter vändningen

• Äntligengravid
    Emelius skrev 2013-11-18 17:12:16 följande:
    Jag var så orolig inför vändningsförsöket förra veckan, detta är mitt första barn, men det kunde inte ha gått bättre :)
    Härligt att det gick bra. Är ju mitt fjärde, men dom andra har ju legat rätt så dom har inte behövt vändas. Är mest nervös för att hon ska få för sig att komma ut innan dom hinner vända henne
  • Äntligengravid

Varit till sjukhuset nu på morgonen för vändning. Men på ultraljudet såg dom att hon vänt sig tillbaka med huvudet neråt. Hoppas bara att hon ligger kvar så nu. Och nu fick vi bekräftat igen att det är en tjej Tur det för jag har köpt massor av "tjej"kläder. Hoppas på att hon vill komma ut snart

• Äntligengravid

Envis bebis tror jag. Var ju inne för vändning i morse. Då låg hon fint med huvudet neråt. När vi varit hemma nån timme och hon bökat runt en massa är jag nästan säker på att hon vänt sig med huvudet uppåt igen. Skitunge! Jaja det är väl bara att inse att hon bestämmer själv.

• Äntligengravid
    FiaFunderar skrev 2013-11-20 18:36:25 följande:
    Så var det med min första dotter!
    Hoppas hon vänder sig igen. Det gör hon säkert. Har du mycket fostervatten som hon kan snurra runt i? :)
     Jo jag brukar ha väldigt mycket fostervatten. OCh så väldigt stor mage. Känns ju inte som det är nån idé  att försöka vända henne än iaf eftersom hon tydligen lägger sig som hon vill iaf. Ska till bm nästa tisdag och hoppas att hon lagt sig åt rätt håll då iaf

• Äntligengravid

Ge mig värkar nu! Har förbannat ont i nedre delen av magen och sammandragningar typ hela tiden. Men inga riktiga värkar. Gör ont ända ner i benen emellanåt. Vill bara gråta

• Äntligengravid

Heja Plopps! Fy farao vad avis jag blir Här finns inte enda tecken på att bebisen är på väg förutom onda sammandragningar. Men det har jag väl haft sen typ halvtid...

• Äntligengravid

Det bar som jag trodde. Bebisen har bänt sig med huvudet upp igen. Varit på förlossningen nu på grund av minskade fosterrörelser. Men allt var bra med henne och så klart rörde hon sig massor när vi kom upp. Fick veta att om jag får värkar eller om vattnet går så ska jag åka direkt så dom kan vända henne rätt om det behövs

• Äntligengravid

Har fått tid till bedömningsmottagningen imorrn halv nio. Har så ont så jag knappt kan gå. Tar ibland en kvart med tårar bara för att kunna vända mig i sängen. Och så ligger ju bebisen med huvudet uppåt igen. Troligen blir det vändning men barnmorskan hoppades på att dom skulle vilja sätta igång mig. Är vanligen väldigt smärttålig, men nu har jag ont ibland så jag gråter. Då har jag ändå fött två barn utan bedövning utan en enda tår och den tredje hade jag akupunktur

Svar på tråden December bebis 2013