• Repan

December bebis 2013

18 dagar till BF, några få förvärkar inatt men inga övriga tecken. Vaknade strax efter 04 idag, låg kvar o halvsov till 06. Drack en liter vatten under natten och gick på toa 300 ggr o även nr 2. Magen är i uppror.

Sååå trött på detta nu.

Idag är det sjätte dagen utan att gå utanför dörren. Foglossningen mår bra av det men inte psyket.

• Repan
    MissKaos skrev 2013-12-02 08:21:25 följande:

Jag får kryp efter ett tag... funderar å att boka in masage.. öm i muskler.. och oxycontinkick..

Det vär väl för o man ska massera tuttsrna va?

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
    Jag med men jag KAN ju inte ens göra ngt så jag lyckas ju vila ändå :)

Brösten masserar man väl för ett hormon som frigörs också ja. Jag har inte orkat det, gör ju ont ;)
  • Repan
    mallabralla skrev 2013-12-02 11:19:36 följande:

Ingen här som oroar sig över att det ska vara något fel på barnet, jag har en massa oroliga tankar om att barnet som kommer ut inte kommer må bra....

Njae, däremot att ngt går fel under FL o hen får skador över det men jag tänker på statistiken helt enkelt, det är jäkligt sällan något går fel med barnen!
  • Repan
    Förstaförsökaren26 skrev 2013-12-02 13:34:45 följande:

Har alla fått bröstmjölk nu?! Är det fel på en om man inte har det?! :(

Några droppar råmjölk, oftast bara om jag klämmer eller gnuggar bröstvårtan typ när jag smörjer in. Ingen fara om du inte läckt :)
  • Repan

Igår såg jag vitt slem i toan när jag var klar... Som en snorloska. (Ursäkta).

Idag har jag vaknat av magsjukeliknande toabesök, mår nu väldigt illa o har ont i ryggen.

Med min tur är det väl bara kräksjuka men hoppas såklart på annat.

• Repan
    corky skrev 2013-12-03 10:19:32 följande:

Befinner mig på förlossningen, har vart här sen i söndags för mitt höga bltr. Idag bestämde de sig för att de skulle sätta igång mig!! Har precis tagit första "dosen" av 10. Shit va nervös jag är!! Doktorn tyckte jag skulle förbereda mig på att det skulle bli långdraget..

Lycka till!

Här tror alla jag ska föda, medan min magkänsla mest säger att jag har sån sjuk otur. Jag kräks iaf inte utan det är "bara" andra vägen.

Pillar i mig smoothie, har sovit.
  • Repan
    MissKaos skrev 2013-12-03 09:35:04 följande:

Först slemproppen, sen dålig mage? Åhhh lite avis för det låter sju som om din kropp tänker föda nu.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
    Hoppas innerligt du har rätt :)
  • Repan

alltså, jag brukar ha typ 75 B på BH eller så i vanliga fall, nu mäter jag för att beställa amnings-BH och linden menar på att jag ska ha 90? kan man ha växt så under graviditeten bara? Känns ju helt absurt.

Bebis BF 20 december 2013
  • Repan
    Repan skrev 2013-12-03 14:39:33 följande:
    alltså, jag brukar ha typ 75 B på BH eller så i vanliga fall, nu mäter jag för att beställa amnings-BH och linden menar på att jag ska ha 90? kan man ha växt så under graviditeten bara? Känns ju helt absurt.
    85 C får jag det till att jag ska ha nu… herregud?
  • Repan
    Plopps80 skrev 2013-12-03 16:51:10 följande:
    Jag hade diarré torsdag och fredag. På fredag natt startade förlossningen. Är något ämne som utsöndras när man ska föda som gör magen lös. Tyvärr har min lösa mage inte blivit bra efter förlossningen det rinner ur mig framförallt på kvällarna. Någon mer som haft så efter sin förlossning. Känns mkt olustigt. Blir ju av med massa vätska när man har diarré och jag som ammar och svettas som en gris behöver min vätska. Inte kul med disrre heller för den delen! Är det normalt? Hade lite så efter dottern tror jag! Men minns inte.
    hoppas på inatt då ;)

drick resorb!
Svar på tråden December bebis 2013