• moruri

December bebis 2013

ni som har fler barn...?

Ferdinand har blivit extremt pappig, han har alltid varit pappas kille men senare tid är det så tydligt. Vet inte om det är sedan lillebror kom eller sen pappa kom hem från sin fem veckors vistelse i Nigeria. Men nu när han blir ledsen vill han alltid bli tröstad av pappa, på natten när han kommer till oss vill han inte sova med mig utan kryper alltid över till sin pappa. blir helt ledsen om jag kramar om honom, fightar för livet och SKA till sin pappa. Givetvis får han det. Jag blir bara extremt ledsen, innan var det bara gulligt att han va så pappig, nu har jag typ börjat ifrågasätta min mammaroll och om jag gör något fel.. :(

Så, ni med fler barn? Tyr sig era äldre mer till den andra föräldern sedan ni fått smått?

Rynkar på näsan

• moruri

- Alltså han blir inte arg när jag kramar om honom i vanliga fall, men om jag håller om honom i sängen.

• moruri

Med Douglas har typ aldrig krånglat med
    Sömnen, han somnar direkt när han är trött, vilket är typ att han är vaken två-tre timmar Max sen somnar han i famn eller vagn eller oftast själv i babynestet. Sover för natten mellan 18-20 och sover till 07 typ med två uppvak för mat.

Ferdinand däremot märker jag sådan otrolig skillnad om han inte sovit bra under dagen. Då är han helt övertrött och vaknar flera gånger under natten. Tror på de plopps skrev någon gång förut att de bearbetar mer intryck under dagen så de får lugnare sömn på natten. :)

• moruri

Usch plopps, förstår dig verkligen! Livet är så skört när de är så små. Men olyckor händer tyvärr. :/ och kommer fortsätta att hända. Får sån ångest när jag föreställer mig alla sätt de kan göra illa sig på. Ibland får jag ångest av att låta Ferdinand gå för jag bara ser framför mig hur han trillar och slår ut tänder mot en tröskel eller en leksak. Går ju bara att barnsäkra till en viss grad. :( skönt att det gick bra för Ludwig!

• moruri

Tyckte Ferdinand följde väderleken rätt bra :p men med Douglas har jag inte märkt några olika faser alls.. Gladare liten snubbe får man leta efter.
    Får ALLTID två samma frågor när jag är ute med dom.
    - är de tvillingar, näää? Hur mycket skiljer det mellan dom?
    - Åååh, är det inte jobbigt? (Med negativ klang.)

Why liksom?
    Ibland orkar jag verkligen inte hela mammasnacket på lekplatserna.
    Just let me play with my kids!

• moruri

Kolla länken.
    Låter hemskt!! Hoppas du mår bättre och får komma hem så snart som möjligt

• moruri

Försöker till största mån bara laga ekologisk mat här hemma. Speciellt bananer då jag förstått att de är super besprutade..

Kände mig tvingad att ge köpegröt först med Ferdinand pga bvc. Men googlar man runt lite kan man hitta många bra recept. Torkad aprikoser innehåller bra med järn tex.

• moruri

Läste något blogginlägg/artikel någon hade gjort hemma lagad barnröst och tillsatt torkad aprikos ( tror de va två torkade aprikoser). Kom upp i högre järnvärde än köpegröten så det GÅR utan. Och så slipper man annat skit.
    Nu hittar jag såklart inte tillbaka dit.

• moruri

Kan inte se länken i telefonen. Men det va iaf en uträkning av järn i köpe/hemlagat.

Tycker det är rätt dumt att bvc går ut såååå starkt med att man ska köpa gröt när man så enkelt kan göra en gröt hemma, nyttigare dessutom. Tycker det vore bättre om de delade ut recept!

• moruri

Nej sarak: DET FINNS BARA GRÖT! :D haha! Intressant det här med välling också... Som jag förstått så är det mest bara här i Norden vi dricker välling..
    Undra sa flundra om det faktiskt är sååå bra som Bvc vill få de till

Svar på tråden December bebis 2013