• Repan

December bebis 2013

Jis skrev 2013-11-28 04:21:52 följande:

18.55 föddes hon, med mörkt hår. Ingen eda hanns med. Fy fan!

Nu ligger hon på neo pga lågt blodsocker smile4.gif

Grattis! Hoppas neotiden är över fort :)
  • Repan
    Nov13 skrev 2013-11-28 06:41:47 följande:

Bf idag!!!

Och igångsättning eller inte men jag tror bebis vill ut idag iaf. Haft några vad som måste vara riktiga värkar inatt, och nu på morgonen fortsatte slemproppen att gå men nu i större delar och med en hel del blod i.

Får se om det hinner starta av sig själv innan jag sätts igång.

Äntligen ska jag få träffa bebis!! Att jag är livrädd och känner mig väldigt uppstressad är en annan sak...

Lycka till idag! Det kommer gå bra ska du se :) håller tummarna för dig idag!
  • Repan

Jag börjar få åderbråck i byxkanten under naveln tror jag.... :( :( magen är så sjukt tung och rakt ut o framåt, min kropp pallar inte!

Har ngn annan problem med vecket?? Herregud vad rött o irriterat det är, jag kan inte ens liggs rakt utan att där är ett veck under magen så svårt att avlasta huden. Smörjer m idominsalva, är utan trosor osv så mkt som möjligt.

Orkar verkligen inte mer nu alltså.

• Repan

Jag slipper gärna massa negativt kring att föda så här precis före, däremot läser jag gärna sen. Hur som kanske en tråd i förälder 0-1 eller liknande? Decemberbebos 2013 - fortsättningen! :) trådar blir ju så fulla med. Skulle kunna ha lista där sen på vilka som faktiskt är aktiva :)

• Repan
    MariaOchNiklas skrev 2013-11-28 17:28:14 följande:
    Jag läser gärna om allas upplevelser här. Blir ju ännu mer krångligt att hålla reda på ännu fler trådar. Klart jag är rädd för fl, men ut ska den ju hur man än beter sig.
    jag tänkte nog att den här tråden från "första trimestern" dör ut när alla fött? :) Så kan man ta bort den.. men det är klart, folk gör som de vill! 
    Jag kan själv märka om jag behöver hoppa ur tråden liksom så det är inte så, kör på om ni vill!
    Bebis BF 20 december 2013
  • Repan
    Felinne skrev 2013-11-28 20:33:48 följande:
    Som lite pepp vill jag bara passa på att tipsa om Blondinbellas videoinlägg om sin förlossning. Det går ju att säga mycket om henne, men maken till positiv och lycklig människa har jag inte sett på länge. Precis vad jag behövde idag.
    Finns också en tråd här på FL som heter något i stil med "Roliga förlossningsberättelser" som jag brukar pigga upp mig själv med när jag är lite nere.
    Den läser jag baklänges just nu och det har faktiskt lindrat min rädsla! :)
    Bebis BF 20 december 2013
  • Repan
    Förstaförsökaren26 skrev 2013-11-28 22:41:50 följande:

Jag vill ha ett ärligt svar av er nu - hur nära BF tycker ni att det är ok att er respektive är ute på galej??

Hur nära som helst om mobilen kollas 2 ggr i timmen och hon inte dricker. Vi ska ta taxi så en välkomstdrink är väl okej men absolut inget mer.

Mer nervös när hon är på sin hobbygrej där man inte kan ha mobil. Tar 2h varje gång. :/ men msn kan ringa dit.
  • Repan
    Förstaförsökaren26 skrev 2013-11-29 07:28:39 följande:

Känns skönt å höra att man inte är ensam i dessa tankar! Har BF 15/12 å som sagt ut å umgås är absolut inga fel å någon öl går oxå men sen är det bra! Ja mena vi ska få det finaste en människa kan få - ett barn! Å då tycker jag att ge upp festande å alkohol för ett tag inte är allt! Men det är tufft ibland när folk som inte är i närheten av samma situation inte kan förstå. Å jag kan väl förvisso förstå dem oxå men ändå! Ville höra lite med er vad ni anser! :) Jag hoppas att ni alla mår bra! Så otrolig spännande nu med alla bebisar som tittar ut - vem blir det härnäst?!

Vi har folk omkring oss som till och med trugar på mig alkohol fastän jag säger nej.

"Lite skumpa i bubbelvattnet så du får smaken!?"

"Du kan ju smutta, herregud"

"Vadå JAG drack ett glas vin i slutet o det gick ju fint."

Tänk att folk inte kan sköta sig själva bara.
Svar på tråden December bebis 2013