• Repan

December bebis 2013

Elsapelsa11 skrev 2013-12-07 21:23:22 följande:
    Så har jag med! Huvud ner och fixerad men hon vrider sig så ryggen byter sida av magen. Och det är verkligen ingen behaglig känsla. Känns som om det är väldigt trångt där inne nu!
    Åh är det sant! Skönt o höra ändå att någons bebis är likadan :)

Det gör SVINONT på mig, magen åker ut en decimeter under svepet o den är redan spänd. Det sticker i köttet som nålar typ.
  • Repan
    Em me skrev 2013-12-07 21:27:27 följande:
    Men de är ju olika från person till person;) tänker jag.. Äh är säkert falskt larm... Trott så många gånger han är på g..
    3 värkar på 10 minuter en stund, att de "tar i" och gör ont! De flesta har ju rejält ont ändå innan man ens kommit så långt.
  • Repan
    Em me skrev 2013-12-07 21:49:13 följande:
    De kan jag nog ändå tycka att det är, ligger i ett bad nu, mildare värkar av vattnet med de förblir..
    Ring i så fall så kan BM lyssna på dig o råda i om du ska vänta eller inte :)
  • Repan
    Em me skrev 2013-12-07 22:00:34 följande:
    Jag kan prata genom dem:) de är lite mindre än 2 min mellan och värkarna är ca 1 min;)
    Tycker du ska ringa om det är så tätt ändå men du känner bäst själv, har du långt in?
  • Repan
    Nillis13 skrev 2013-12-07 22:23:20 följande:

Enda dagen vi helst inte ville föda på då storebror fyller år idag. Självklart prickar vi den!

I förmiddags 10.36 föddes vår dotter (!!) efter tre pojkar. 49 cm lång och väger 3275.

Åkte in på fl vid 8.15 efter en blödning hemma, dock inga värkar. Undersökningen visade att jag var öppen 8 cm (och känner konstigt nog inte öppnings värkarna), så vi blev kvar. Dryga två timmar senare föds hon, luugn och behaglig förlossning - och vi är på hemmaplan igen ;)

Grattis till er andra som fått också!

Grattis, så underbart! Herregud vad det föds barn här :)
  • Repan
    Förstaförsökaren26 skrev 2013-12-07 22:51:12 följande:

Grattis Nillis13! Man blir ju inte lite avundsjuk ! ;) hur många är vi som är kvar??!

Jag är kvar på evighets BF - 12 :)
  • Repan
    Em me skrev 2013-12-08 09:05:07 följande:

Ville in, kändes tryggt om de så skickar hem mig och ja kände jag så så,.. Sa hon jag prata med. Inne 23:30 och öppen 5cm, sen gick de fort och 3:13 var han här!!:) han hade så Bråttom då de väl va dax;)

Grattis! :)

Nu känns det lite som att hela tråden fött o jag kommer bli sist.
  • Repan
    Cornelia 084 skrev 2013-12-08 11:13:58 följande:

Har sån magknip/kramp som kommer och går, blir akut illamående och kallsvettig då :/ sen lugnar det sig 5-10 min för att ett nytt "krampanfall" ska komma. Magontet sitter inte alls i sk tjejmagen och påminner alltså inte om mensvärk. Det gjorde det när värkarna med sonen satte igång. Denna smärtan sitter mer precis i ovankanten av gravidmagen. Har svagt molande mensvärk. Kan detta ändå vara förlossning på G eller är det snarare magsjuka? :/

Tycker jag som omföderska borde veta hur det ska kännas... Men tänkte att det kanske även kan kännas så här?

Är du lös/förstoppad? För mig låter det som smärtsamma tarmrörelser!

Skönt o se att det inte bara är jag otåligt kvar i alla fall! Och det är ju sant att vi bara är en vecka in i december, faktiskt. Men det känns som ett år just nu.
  • Repan
    pyysen skrev 2013-12-08 11:40:56 följande:

Grattis till alla bebisar som har kommit!!! :) Här har det inte kommit nån bebis ännu heller :( v39+0 idag och har fått en ny sorts smärta mellan benen. Det är liksom smärta i skellettet. Är det de som kallas foglossning? Har inte haft foglossning nånsin så vet inte var det skall göra ont. Men jag har också börjat bli öm i hela nedre regionen (ryggen, magen, underlivet) vet inte om det är normalt eller om man skulle behöva få kollat upp det. Har inte sett nån slempropp ännu heller så här går vi väl över BF tiden. Men sammandragningar och förvärkar har jag varje dag men inte nå regelbundna sådana. Längtar så tills Lillen kommer!! :)

Googla bäckensmärta o se om det stämmer in. Man har en fog fram i blygdbenet och två bak på varsin sida om svanskotan kan man väl säga. Annars kanske tryck från barnets huvud?
  • Repan

Många som väljer att äta lite brie eller kallrökt kött o lax o så ibland trots livsmedelsverket :)

Svar på tråden December bebis 2013