December bebis 2013
Igår 20.01 föddes vår Alvar, 4050g och 52cm efter en förlossning på 7,5h från att dom tog vattnet.
Trodde jag aldrig då snitt vad det enda alternativet från start.
Ska tilläggas att jag försöker njuta av varje stund. Det är sista bebisen och denna första tiden flyger förbi allt för fort. Är såå mysigt med spädis. De små ljuden det lilla huvudet. Kärleken svämmar över.
Förvärkarnas tid är här! Åh vilken jobbig natt, men hoppas att de gör lite nytta i varje fall, bra att öva på att anda sig igenom. Däremot har jag början till bihåleinflammation så känner mig rätt sliten.
Känner sånt tryck och stickningar i samband med att bebisen rör på sig. Sist jag var hos bm var han inte fixerad, kan det vara det som händer nu?
MissKaos jag har också skitont längst upp i livmodern, där det är tomt. Eller visst får bebis dit en fot då o då o särskit om jag sitter o säckar ihop.
Är otroligt öm o ibland hugger det till av smärta när jag ska resa mig. Alltid tänkt det e revbenen som är misshandlade, kan det vara något annat?
Miss kaos. Vila för det startar ofta förlossningen. Den startar ofta i vila. Hela sista veckan låg jag på soffan och gjorde ingenting. Tröttheten kan mkt väl vara ett tecken.
Asså jag har verkligen hängt upp mig på det här med sonens kräksjuka... Har typ dödsångest och känner mig livrädd över att ha blivit smittad och att det när som helst ska bryta ut ???? Han har inte kräkts sen tidigt fredagsmorse och mannen har inte heller fått det än... Min undran är mest när man kan börja "andas ut"?