• Repan

December bebis 2013

Nov13 skrev 2013-11-29 09:59:53 följande:
    Jag klarade det!!!!
    Igår 20.01 föddes vår Alvar, 4050g och 52cm efter en förlossning på 7,5h från att dom tog vattnet.

Trodde jag aldrig då snitt vad det enda alternativet från start.
    Grym du är! Stort grattis! 
    Bebis BF 20 december 2013
  • Repan
    greywolf skrev 2013-11-29 10:31:53 följande:
    Jag fattar absolut att du blir störd, det finns väldigt många olika sätt att framföra sitt budskap på och alla lyckas inte riktigt hela vägen.. Framför allt ska de vara lyhörda för vad DU verkar vilja göra! Vill ändå bara inflika att jag har tyckt det har varit rätt ok att några i min omgivning (några holländare på jobbetf framför allt) har sagt att jag visst borde unna mig ett glas bubbel på min 35-årsdag eller vad det nu har rört sig om. Men de har framfört saken på ett bra sätt så jag har mest uppfattat att de har velat förmedla en ickedömande attityd, som omväxling till den nolltolerans som råder allmänt. Men som sagt, det går att säga saker på väldigt många sätt.....
    Ja alltså jag blir ju inte upprörd om någon frågar mig om jag vill ha ett glas att smutta på! Det är väl bara snällt, men när jag sagt nej tack tar gärna vatten/cider/något annat alkoholfritt och de blir provocerade av det….

Så det är lite olika saker :) Tycker det är snällt att inte anta att jag inte ska ha också så att säga.
  • Repan
    greywolf skrev 2013-11-29 11:26:16 följande:

Visst det är en helt annan sak såklart. Märkligt dessutom. Det finns ju ingen vettig person som skulle truga i någon alkohol som ska köra bil, varför gör man det då med någon som har ett barn i magen?
    Jag tror de kanske tycker att jag på något vis kritiserar andras val att dricka nåt glas ibland genom mitt val att inte göra det? :/ 
    Känns omöjligt, det är som om jag skulle känna mig provocerad av att andra väljer att ta ett glas vin - som om de tycker jag är löjlig då? Alla gör ju som de vill...

MEN, nu är det snart över ;)
  • Repan
    Plopps80 skrev 2013-11-29 14:48:24 följande:

Ska tilläggas att jag försöker njuta av varje stund. Det är sista bebisen och denna första tiden flyger förbi allt för fort. Är såå mysigt med spädis. De små ljuden det lilla huvudet. Kärleken svämmar över.

Längtar dit :)
  • Repan
    mallabralla skrev 2013-11-30 12:17:36 följande:

Förvärkarnas tid är här! Åh vilken jobbig natt, men hoppas att de gör lite nytta i varje fall, bra att öva på att anda sig igenom. Däremot har jag början till bihåleinflammation så känner mig rätt sliten.

Välkommen i klubben! Inatt hade jag de starkaste jag haft hittills men de gick över de också. Börjar bli van att luras att tro det ska starta på natten nu :)
  • Repan
    corky skrev 2013-11-30 15:15:48 följande:

Känner sånt tryck och stickningar i samband med att bebisen rör på sig. Sist jag var hos bm var han inte fixerad, kan det vara det som händer nu?

Jag kände mycket så dagarna mellan två BM kollade o tisdagen var hen ruckbar, torsdagen fixerad. Jag tolkar "knivhugg" etc nedåt som att huvudet tar sig längre ned. Det liksom ilar o hugger...
  • Repan

MissKaos jag har också skitont längst upp i livmodern, där det är tomt. Eller visst får bebis dit en fot då o då o särskit om jag sitter o säckar ihop.

Är otroligt öm o ibland hugger det till av smärta när jag ska resa mig. Alltid tänkt det e revbenen som är misshandlade, kan det vara något annat?

• Repan
    MissKaos skrev 2013-12-01 10:41:45 följande:

Jag kan komma på mycket. Men mig ska man inte fråga sådant. 20 år i vården..

Detta är inte revbenen. Känns som en muskelinflamation typ?
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
    Hehe ja men det får ju vara någorlunda sannolikt också ;) jag har tryckt på revbenen o det gör inte ont så det måste sitta i musklerna ja.
  • Repan
    Plopps80 skrev 2013-12-01 18:53:26 följande:

Miss kaos. Vila för det startar ofta förlossningen. Den startar ofta i vila. Hela sista veckan låg jag på soffan och gjorde ingenting. Tröttheten kan mkt väl vara ett tecken.

Faktiskt läst om just det, oxytocinnivåerna är högre i vila. O adrenalin mm som kommer fram vid massa ansträngning hjälper ju inte vad jag förstått. Vilar som en tok här :)
  • Repan
    Cornelia 084 skrev 2013-12-01 22:09:43 följande:

Asså jag har verkligen hängt upp mig på det här med sonens kräksjuka... Har typ dödsångest och känner mig livrädd över att ha blivit smittad och att det när som helst ska bryta ut ???? Han har inte kräkts sen tidigt fredagsmorse och mannen har inte heller fått det än... Min undran är mest när man kan börja "andas ut"?

Efter 48h symtomfritt borde det vara rätt lugnt tänker jag. I morgon bitti hade jag tänkt att ni nog klarat er. Kolla inkubationstiden :)
Svar på tråden December bebis 2013