• Repan

December bebis 2013

Plopps80 skrev 2013-12-03 17:07:14 följande:

Ska hålla tummarna för dig! Dricker mycket så jag hoppas det räcker men tycker det är fruktansvärt med denna dåliga mage smile4.gif
    Vätskeersättning hjälper saltbalansen också men om du äter som vanligt är du nog ok.

Titta på urinen helt enkelt, om den är ljusgul är du okej.

Ligger o hanterar förvärkar nu, som vanligt. Träligt detta med att luras om förlossningsstart hela tiden.
  • Repan
    Lina1990 skrev 2013-12-03 17:08:42 följande:

Åh hoppas hoppas hoppas då... Hur långt gången e du repan? 37+2 här idag och inga andra symptom mer än toabesöken men man hoppas ju ändå

37+3 idag.

Sett slempropp vad jag tror, del iaf, men inget blod. Haft förvärkar i perioder, sammandragningar ofta men det har jag haft länge.

Ska vila lite nu, det sker ju när det sker. :)
  • Repan

Prodtaglandin är hormonet som ger diarré förresten. Därför man kan få det vid mens t.ex.

• Repan

Grattis Siolina! :)

Har plågats av förvärkar nu i 5 timmar. 5-20 min mellan o inte jättestarka direkt. Några "tar i" men de flesta molar bara. Är skitless på detta.

• Repan
    Fjonkis skrev 2013-12-04 02:36:24 följande:

Precis som jag. Jag vet inte om det är förvärkar eller riktiga värkar. Ont som fan gör det. Det kommer mellan 3-8 minuter och håller i sig mellan 30-57 sekunder just nu. Slemproppen gick förut också. Hoppas dina blir starkare! Jag får blunda, andas och sjunka ihop nör mina kommer. Tänker hela tiden att det är en bra smärta.
    Dina låter tätare och jag kan inte säga att mina gör "skitont" även om jag andas o blundar genom dem. Det gick över i alla fall och jag fick sova.
  • Repan
    corky skrev 2013-12-04 12:21:02 följande:

Fjärde dagen på förlossningen idag. Hysterisk uttråkad. Har fått cytotec igår och idag, och förväntas få en ballongkateter i morgon, och därefter ska det väl hända nåt! Blir galen av att gå här vänta och inget händer!!

Åh så träligt, har du fått alternativet snitt öht? Hoppas det går bra för dig nu!
  • Repan
    sarak skrev 2013-12-04 20:34:37 följande:

Överst bilder på morgonen samma dag som förlossningen.
    Underst bilder en vecka efter förlossningen. Saknar min gravidkropp! Magen är ju knappt mindre, bara degigare och brösten är hemska! Större än magen var!

Det är inget att må dåligt över! Magen är mindre, o drar ihop sig mer. Jag har bristningar från blygdbenet snart ända upp till brösten! Du kan ju tänka dig hur det kommer se ut! Så var nöjd med dig själv, du har precis fött barn :)
  • Repan
    MissKaos skrev 2013-12-04 20:31:29 följande:

Make och son har smittat mig.
    Håller på att bli sjuk.. Perfekt tajming på Bf-4 eller 5 eller vad det blir smile4.gif Huvudvärk halsont och lite kassmage att vänta då.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
    Åh nej :( han får rå om dig nu... Så du ändå kan vila inför FL. Hoppas det inte blir så kraftigt!
  • Repan

Älskar lappen!

Bilar och diskbänkar kan inte vara inorogrammerade i våra gener. Bilar har funnits i vadå 100 år ca? Det tar lite längre tid för gener att jobba än så ;)

Hen är ingen debatt, det är ett ord man använder om man inte vet barnets kön. Istället för att anta att ngn med långt hår på lekplatsen då är flicka och man i övrigt inte vet (och då lära sitt barn att så ser flickor ut - de ska ha långt hår annars kan man ifrågasätta deras könstillhörighet!) så kan man säga hen. "Hen som leker där borta kanske vill sparka boll med dig?"

Så oproblematiskt liksom. Vet man om att ditt barn är en flicka Plopps så säger man ju hon såklart. Svårt o tro att det går runt massa människor som är hen-upplysta och på pin kiv vägrar använda könade pronomen på de som vill bli kallade han eller hon.

Vad MissKaos son får lära sig på fsk är tragiskt och givetvis direkt relaterat till just KÖNSNORMER! Hurra vad bra! Känslokalla pojkar o hämmade flickor. Allt för att man har snopp eller snippa som bestämt måste vara vår viktigaste egenskap före allt annat. Så viktigt att bebisar måste det synas på kläderna vad de har mellan benen. Folk är helt fixerade vid barns könsorgan o relaterar det till precis allt dom gör! "Pojkar...suck!" Och "så söta flickor, vad -duktiga- dom är!"

Jag blir nästan rädd för det ibland. Och det enorma motstånd man möter om man vill göra annorlunda. Lustigt att uppfostra enligt "som vi alltid gjort" skulle vara neutralt o att låta barn vara barn men att alla andra sätt är att lägga sig i och hämma? Snälla nån - alla ger riktning åt sina barn. Ett icke-aktivt genusuppfostrande ÄR ett genusuppfostrande det med. Man lär sina barn om kön, genus och normer hur man än gör! Antingen i klassiska normer, mer genusmedvetet, nåt mellanting, någon alldeles rgen knepig norm man har i sin egen släkt osv osv.

Sen är barn olika individer o olika starka sådana. Vissa passar in bra i normen o tänker aldrig på det, håller sig kanske också undan då från "såna där" som inte gör det, typ pojkarna som inte ville flickan skulle få leka med dem. Andra skäms över att de inte gör det o vågar aldrig säga något, andra revolterar mot föräldrarna så småningom.

Puh, trött i fingret ;)

Jag hoppas kunna motverka förstörelsen som fsk ofta är när det gäller genus. Man kan ju ha hur bra pedagoger som helst men så kommer det en unge vars föräldrar lärt henom att två av samma kön inte kan vara ihop för det är äckligt - och det hör vårt barn som ju vet att vi är flickor. Och så ska skammen präntas in. Fy fan för könsnormer.

Svar på tråden December bebis 2013