• Plopps80

December bebis 2013

Soli82 skrev 2013-08-11 07:36:26 följande:
    Fanns de i fler färger? Jättefina!

Ja det fanns i rött, turkost och grönt. Olika kombinationer. Mössan kostade 29:- och filten 79:- body 79:- och byxor 69:- Onepiece för typ 100:- billigt och underbara färger. Var väldigt poppis. Folk stod och ryckte i kläderna. Klädkällaren har mer bebiskläder än Ullared. Ullareds minsta overall är från 68 och här hade dom för pyttisar. Utbudet var mkt mer än Ullareds. Lite chockerande.
  • Plopps80

Fina magar! 

Sarak, vet inte om dessa kläder finns på nätet googla Bäbis barnkläder, det är ett märke just BÄBIS.

Uch vet varken in eller ut med något just nu. Känner mig nere, sambons semester är slut, fasen vad fort det gick. Alla lata dagar på stranden är förbi, jag och dottern är lediga i dag men alla andra jobbar ju och vädret är dåligt. Uch hormonerna påverkar mig verkligen negativt känner mig depp....

Vet inte hur jag skall göra med jobb heller. Har ett extremt tungt jobb inom vården och har ryggproblem och knivsmärtor i magen/livmodern om jag går 500 meter. Ringde chefen i dag och kollade om jag kunde få något lättare jobb men det finns ju inte, visste jag ju. Skall börja jobba på måndag och är riktigt orolig hur jag skall klara av det med alla tunga lyft och vridningar, samt långa promenader och handling av tunga matvaror. Ringde barnmorskan idag och fick läkartid nästa vecka. Kanske kan jag jobba 50% vill helst inte gå hemma, kommer klättra på väggarna totalt. Har ansökt om havandeskapspenning men det känns mer ok att gå hem i v 32 än i veckan 24.... Blä.  

Efter en harmonisk tid i graviditeten har jag känt mig nere ett par veckor, är trött känner mig fet ful och allmänt ruggig. Sover dåligt, drömmer mardrömmar och känner oro över att börja om med en bebis. Sömnbrist och allt det där. Vill vara lycklig inte så här sur och deppig.

• Plopps80
    Tuttiluttan skrev 2013-08-12 20:20:29 följande:
    Va e detta för grupp? Har jag missat?!? Lägger vi december mammor upp saker där vi köpt?!? Eller.. Känner mig dum som eventuellt tagit massa plats här om de e annan tråd vi lägger upp sånt.. :-/

Nää jag lägger enbart upp bilder här. Kollar aldrig de andra trådarna. För rörigt. Andra lägger också upp här. Fina kläder.
  • Plopps80
    nyttliv85 skrev 2013-08-13 11:01:25 följande:
    Du är jätte fin höre du! Och folk e inte kloka, Gha blir så trött på att andra tillåter sig att bedöma och komentera andras kroppar! Som sagt du är jätte fin!  

Tack för dina ord! Tycker själv magen ser väldigt underlig ut den är så högr upp och med alla dessa jäkla kommentarer varje dag överallt blir jag less. Fattar inte heller att folk tar sig sånna friheter att kommentera gravidas kroppar. Såfort grannen ser mig säger hon "hej tjockis" vet att det inte är elakt menat men det sänker en faktiskt.
  • Plopps80

Tack för alla synpunkter ang min stooora mage och på alla som alltid ska kommentera. Så skönt att kunna slänga ut sig lite här i forumet och få peppning. Fattar inte heller att man måste kommentera gravidas kroppar. Jävligt oartigt. Jag är så himla glad i dag. Har blivit omplacerad 50% satt på administrativa uppgifter fram till jag går på havandeskapspenning 7/10. Ska till läkaren och be honom sjukskriva mig 25% då jag jobbar 75%. Mitt yrke är väldigt tungt och innebär att man står och går i princip hela dagarna. Har väldigt ont i ryggen och kommer inte klara jobbet. Trodde inte det skulle gå att ordna men jag är överlycklig att jag slipper gå hemma för jag trivs inte med det. Alla andra jobbar och själv känner man sig onyttig.

• Plopps80
    nyttliv85 skrev 2013-08-15 13:48:55 följande:
    skönt att det verkar ordna sig för dig på jobbet! Vad är det du jobbar med, kan det vara nått inom vården tro?

Ja jag är så glad och en stooor sten har lättat i och med detta. Arbetar med svårt sjuka personer som har svåra rörelsehinder. Mycket tynga lyft och mycket spring. Jag handlar, tvättar städar och lyfter många personer som ska upp och duscha, gå på toa, byta blöja, vila osv. Det är väldigt tungt för kroppen ogravid men nu går det inte. Såå glad att chefen hittade det andra för mig att göra. 50% känns perfekt nu. Bara läkaren sjukskriver mig 25%! Men det tror jag
  • Plopps80

Galen i ugglor. Body, byxa och mössa 99:- H&M. 2-pack strumpor 39,90:- qute!!!

Man ska ju ha gått upp ca 4 kg i vecka 22. Det är enligt mallen. Här är vecka 24 och 12 kg. BM förstår att jag går upp eftersom jag har svårt att röra mig. Inte dömande alls! Läkaren kanske trodde det var 14 kg. Eftersom 4 kg är helt normalt.

• Plopps80
    moruri skrev 2013-08-15 21:21:27 följande:
    Plopps: har tYp likadant set från hm, fast det är en groda på bodyn! Älskar verkligen leggingsarna och mössan! Köpte de i strl 68 men vår son har haft på sig leggingsarna sedan han kom hem från bb, han ligger just nu och sover i dom! Bästa köpet

Gulligt köpte strl 50 tänkte till helt nyfödd men måste nog köpa ett till ser i strl 62 också
Svar på tråden December bebis 2013