• Plopps80

December bebis 2013

Vad bra att du känner dig bättre idag miss kaos. Du gör rätt i att njuta av graviditeten. Känner likadant. Har haft min hjärtevän här idag. Hon har peppat mig hela dagen över hur fin jag är att magen är lagom stor att jag är vackert gravid. Hon sa innan hon gick. "Om människor vill höja sig själva genom att sänka dig (klaga på min stora mage) får det stå för dom. Lyssna istället på de som älskar dig och som ser hur vacker du är både på insidan och utsidan". Gulligt sagt. Har fått upp självförtroendet igen. Sedan har jag ändå tänkt skärpa mig nu. Ingen läsk och godis bara på lördagar och i absoluta nödfall. Känns mycket bättre.

• Plopps80

Ja alltså en kexchoklad vid blodsockerfall och dyl. Gulliga kläder!!! vad är bytingen?

• Plopps80
    Em me skrev 2013-08-22 09:14:15 följande:
    Vikt känsliga. Läs inte, det är detta som tynger mig och det jag vill skriva om. Mitt självförtroende gick ner av att träffa barnmorskan i tisdags, jag har ju typ fått höra av farmor och mamma och så att de gick upp 11 kg under hela grav och jag har ju redan gått upp 10... De fick mig att börja tänka, men så har andra lugnat mig igen, så frågade jag bm lite lätt i hopp om ett lugnande svar och då sa hon att graviditeten väger 12 kg och resten har jag lagt på mig... De fick mig att må ännu sämre... Jag har kämpat länge för att bli gravid men massa motgångar och innan och egentligen trivs jag med att va gravid, min sambo säger ofta att han tycker jag är så vacker med mim mage, och jag har kompisar som säger att det passar mig. Varför är det helt plötsligt ok att fråga om vikt bara för man är gravid? Tom grannar frågar, alla frågar!!! Jag har gått från 50-60, så kanske ingen farlig vikt.. Men bm sa att om jag fortsätter så så är de ju 10kg till... De enda som syns är mage och bröst, så vet inte vart kilona ligger... Är i v 26..

Känner igen mig så i det du skriver. Hur mycket har du gått upp? Har gått upp 13,8 kg och går in i v 26 på söndag. Är helt förstörd och självförtroendet är lika med noll. Alla dömmer en och pratar om den stora magen och min viktuppgång. Vill helst gömma mig. Jag kommer gå upp ca 25 kg om det fortsätter i samma takt. Är väldigt nere över det och det får man vara!
  • Plopps80

Jag samlar massa vätska. Sist gick jag ner 20 kg direkt efter förlossningen. Om bebisen och allt väger 12 kg så var det 8 kg vätska. Sen hade jag ändå 15 kg att gå ner i rent fett och det gjorde jag med råge. Gick ner 17 kg.

• Plopps80

Lussekatterna kan kvitta. Torra men pepparkakor och mjölk det längtar jag efter! Vet inte hur det är när man ammar. Är ju massa kryddor i och jag brukar få gaser i magen då får väl bebisen det med när man ammar. Hoppas inte!

• Plopps80
    Sanktb skrev 2013-08-23 10:03:02 följande:
    Var till barnmorskan tidigare i veckan och mitt hb var 113, jag tycker det är lite lågt men min barnmorska sa att det var väldigt bra. Funderar på att köpa tabletter på apoteket idag.  

Nej 113 är inte väldigt bra jösses. Det är väldigt lågt. Du ska ju genomgå en förlossning och det ska man inte göra med anemi. När jag hade 111 ville min BM ge mig injektioner men jag fick upp hb med blutsaft dubbel dos samt massa leverpastej och blodpudding. Fick upp det till 125 och det är fortfarande lågt men inom ramen. Så ät mkt järnrik mat och järntabletter. Väldigt underligt att säga att 113 är bra!
  • Plopps80
    Nov13 skrev 2013-08-23 10:45:10 följande:
    Jag började med järn vecka 10 då det låg på 14. Nu låg det på 116 så betydligt bättre men hoppas det höjs till förlossningen!

Du menar depåerna inte hb:t annars hade du nog inte levt Hade 14 i depåer och vet inte om dom gått upp. Känner mig mycket piggare. Det enda problemet nu är ju att jag är hungrig hela tiden. Det värker i magen fast jag åt 2 mackor för 2 timmar sedan. Är en hunger från djupet av min kropp. Lillen är extremt aktiv så han kräver väl sitt. Längtar till lunchrast.
  • Plopps80
    moruri skrev 2013-08-23 12:59:29 följande:
    Mina järndepåer låg på 6 för några veckor sedan. Har gått upp till 11 nu, så lite piggare är jag men behöver mer järn, ska öka niferex dosen sakta men säkert, så rädd för förstoppning!!!!

Men att du inte får järninjektioner. 6 i depåer är ju väldig anemi!
  • Plopps80
    Peak skrev 2013-08-23 20:02:04 följande:
    vore lättare om man bara fick en spruta min mage pallar ju inte tabletterna - fast jag blir lös och får magknip inte hård som annars verkar vanligare!? Men har hört att de där sprutorna kostar flera tusen!?

Man får dom gratis om man verkligen behöver dom. Jag har crohns sjukdom och tar inte alltid upp näringsämnen så bra. Ligger ofta lågt i järn och blev erbjuden sprutor sist jag var gravid eftersom magen pajade totalt av Niferex. Har hört att dom gör så vansinnigt ont bara så jag tog blutsaft och järnrik mat å fick upp det.
Svar på tråden December bebis 2013