sarak skrev 2013-08-29 20:42:54 följande:
Det ser inget skönt ut, men är väl vanligt när man är gravid att svullna sådär.
Så här står det på vårdguiden om havandeskapsförgiftning; De flesta gravida kvinnor känner sig svullna under graviditeten, men om svullnaden blir kraftig och inte minskar över natten bör du kontakta din mödravårdscentral.
Det är väl lika bra att kolla för säkerhetsskull, men kanske inte akut? Dumt att oroa sig. Jag är lite svullen om jag har suttit still länge, men det försvinner om jag rör på mig eller lägger mig och sover. Är du svullen hela tiden?
Hoppas det är helt ofarligt!
Tack!!! . Svullnaden var nästan helt borta över natten. Har stödstrumpor idag. Läste också att om man har havandeskapsförgiftning får man huvudvärk, ont i övre delen av magen och att det flimmrar för ögonen. Läste okså att det är väldigt vanligt just nu i graviditeten med svullna fötter. Skall till bm nästa vecka då skall jag ta upp det. Kollar väl blodtryck då. Mår oförskämt bra annars. Har inte mått så här bra på hela gravidtieten. Massa energi, glad och lycklig. Försöker att inte tänka på vikten, inser ju hur enormt mkt vatten jag har i kroppen