Peak skrev 2013-08-31 19:40:41 följande:
Hann inte heller få nån! Så jäkla dåligt tycker jag eftersom vi sa det tidigt att jag ville ha, sen hade vi en bm som hade för få fingrar på ena handen så min man säger att det var hon som kände fel ;) för när en annan bm kände så var det oj 10 cm nu är det dags!! Narkosläkaren kom då men fick vända i dörren! Oj vadarn jag var då! Sen väntade över 2 timmars krystvärkar och då sa jag till mig själv "gör aldrig om det hör igen!" men jag lydde i över 7 år iaf!! :) jag hoppas på att det stämmer att andra barnet kommer gå lättare!
Vad jag har hört så går det mkt lättare med andra barnet. Smärtan är väl den samma ja tom intensivare än första gången då det går mkt fortare. Låg med regelbundna värkar i 2 dygn så jag tar hellre intensiv smärta om det går fort. Man börjar verkligen tänka på förlossningen nu med blandade känslor. Mest vill jag ha det gjort bara! Hjärnan sprutar ut endorfiner som gör att man glömmer annars hade man aldrig gjort om det tror jag.
ranten skrev 2013-08-31 23:22:12 följande:
Jag hade 16kg + i vecka 24. Du är inte ensam!
Gick upp 8kg de första 12 veckorna. Från vecka 12-20 7kg. och sedan 1 kg på 4 veckor.
Jag upplever att jag inte har någon möjlighet att styra över det överhuvudtaget. Eller jo om jag lever på sallad, kött och fett enbart. Just de ingredienser min kropp verkligen inte vill äta just nu.
Folk tror ju typ att jag vräker i mig mat och att jag äter dubbelt för stor portion för mitt eget bästa. Men nej så är inte fallet... Väldigt tröttsamt att höra detta från människor med fördomar och okunskap. Jag stänger av och pallar inte lägga min energi på det, eller åtminstone försöker stänga av :)
Skönt att inte vara ensam. Jag äter inte heller massa mat, snarare tvärtom blir ju mätt direkt. Däremot har jag druckit en del läsk och ätit mkt glass i sommar. Men vissa går upp mycket utan att man kan hjälpa det. Man samlar på sig mkt vätska och kroppen suger åt sig fett. Håller med till 100% sjukt störande med folk som ska lägga sig i hur man ser ut och vad man gör. Jag har också släppt mkt nu orkar inte vara ledsen och nere. Får ta tag i den sen. Tänkte börja med Olga Rönnbergs träning för nyblivna mammor såfort jag kan efter fl.