December bebis 2013
Moruri- ca 1 gång i månaden men jag har nojjat över hennes vikt så vi har gått varannan vecka! Kommer att fortsätta med det då hon nu ligger under sin kurva.
Moruri- ca 1 gång i månaden men jag har nojjat över hennes vikt så vi har gått varannan vecka! Kommer att fortsätta med det då hon nu ligger under sin kurva.
Åhh min lilla plutt känns så "liten" om jag jämför med era :( hon väger endast 6.1kg å är 61.5 cm
Vill amma till 6 månader sen får det vara bra! Har hela tiden oroat mig över hennes vikt vilket jag nu har fått bekräftat så nu ger vi ersättning efter amning, endast 40ml dock! Är hon inte "redo" att sluta ammas vid 6 månader så fortsätter jag såklart men för mig har amningen givit mig Ågren, men fortsätter för hennes skull. Hennes välmående går före allt!
Vår lilla tjej äter det mesta med glatt humör. Gröt på kvällen å till lunch blir det ibland nötkött å potatis eller kyckling. Har även testat fisk å det gillade hon. :) håller även på att trappa ner på amningen så ca 1 gång per dag ammar jag annars är det ersättning som gäller! En helt annan bebis har vi här hemma! Sover från 20/21till ca 7. Livet är underbart :)
Åhh va tidiga(?) alla bebisar är! Eller kanske är Elise som är sen(?). Hon varken kryper eller försöker ställa sig upp. Däremot så sitter hon utan stöd sen ca 1 månad tillbaka! Har lagt ner amningen helt så här äts det 3 mål + ersättning varje dag! Hon är ett otroligt harmoniskt barn nu. Sover hela nätter sen hon var 4 månader. Skrattar å är allmänt glad hela tiden!! Världens underbaraste tjej!!
Hehe jo vi är otroligt glada över att hon sover hela nätterna!! ??? Ja, krypandet kommer väl. Jag kröp vid 5 månader ungefär. Kanske ska "njuta" av "lugnet" sålänge det varar hehe sen blir det nog fullt upp!
Här får vi höra ma ma ma maaaa typ hela tiden å armarna upp i luften! ???? dock så har inga tänder dykt upp ännu! Men hon typ "anfaller" mig å försöker suga å bita hela tiden. Gjort det ett bra tag. Kan tilläggas att det bars görs på mig typ. Har en lite fråga gällande mat. Jag slutade amma Elise i juni å hon fick då ersättning på heltid samtidigt som vi introducerade mat. Men iallafall såhär ser en dag ut för henne
Vaknar - ersättning ca 230ml
Frukost 1/2 portion gröt + ers 100ml
Lunch 1/2 burk alt mat jag gjort och fruktpuré + ers 100ml
Mellis ers 230ml
Kvällsmat 1/2 burk alt mat och fruktpuré + ers 100ml
Nattning 200ml välling
Då jag tjatat på BVC om min oro kring mat å äbdå inte fått tid förrän i sept så tänkte jag kolla lite med er om vad ni tror, ser det bra/dåligt ut? Saknas något? Nägot som bör tas bort?!
Jo hon går upp som hon ska. Väger runt 8kg. Okej, men då tänker jag att jag tänker någolunda "rätt" kring maten ???
Hallå! Hoppas att ni alla mår bra! Tänkte höra med er när det är dags att sänka liggdelen i spjälsängen?
Tack Misskaos! Det är helt klart dags att sänka!