• Irlais

December bebis 2013

Härligt med alla diskussioner :) jag själv tycker min mage ser stor ut ibland och ganska nätt andra gånger... har inte fått någon kommentar om det varken av främlingar eller folk jag känner (förutom från sambon som oftast tycker jag är enorm men han har ingen koll som vanligt). Däremot är det tydligt att det nu inte går att tro att det är annat än gravidmage, för jag får nyfikna frågor från okända människor. Det är lite konstigt men roligt samtidigt :)

Foto från v. 27+3

Däremot känns det som jag är tillbaka i första trimestern fast jag precis gått in i tredje... illamåendet är tillbaka och jag är helt sjukt trött. Bebisen sparkar som en tok hela tiden känns det som, mysigt men jag blir nästan ännu mer matt av all aktivitet i magen :) hur kan bebisen vara så pigg när jag är så så trött!?

• Irlais

Tjejer, jag skulle behöva lite råd. Har haft sammandragningar då och då (oftast har jag inte varit säker på om det varit bebis som tryckt eller en sammandragning... bra koll man kan ha). Idag har varit en riktigt jobbig dag pga ett antal olika stressfaktorer på jobbet plus smärta pga musarm och allt har liksom blivit för mycket nu. Under eftermiddagen har jag känt sammandragningar rätt ofta, vissa i kombination med obehag/smärta.... det känns ju väldigt stressrelaterat så finns det något att göra åt det egentligen? Har ju förstått att onda sammandragningar inte är bra, borde jag ringa min BM och rådfråga...?

• Irlais

Grattis MissKaos :)
    Jag ringde in till förlossningen igår eftersom sammandragningarna höll på så himla länge (och gjorde ont) och fick även annan smärta, fick tipset att ta 2 alvedon, duscha varmt och VILA. Jag somnade ju direkt så vet inte om det hjälpte men antar det :) blir det likadant igen idag ska jag ringa igen för att ev komma in för en koll.  
    Inte stressa är rätt svårt just nu, saker måste bli gjorda och min chef verkar inte riktigt ha förståelse för att även om EN grej inte tar mycket tid så är det ALLA saker tillsammans som gör att det är lite övermäktigt just nu. Inte börja grina på jobbet har varit den här veckans melodi... 

• Irlais

Jaha, jag missade mitt besök hos BM imorse för att min kära sambo tydligen tyckte att mindre än 20 minuter behövs inte på morgonen, trots att han ska duscha och stryka skjorta osv...  Han satte klockan och dum som jag är så frågade jag bara OM han satt den, inte på vilken tid. Så vi kom iväg för sent så klart och kom inte fram i tid. Typ det enda jag sett fram emot den här veckan så blir det inte av, så jävla typiskt. Ingen ursäkt från sambon heller utan han tyckte att JAG tog för lång tid på mig och var jobbig som stressade honom!? Ingen bra dag kan jag ju säga... 

• Irlais
    sarak skrev 2013-09-18 18:37:23 följande:

Tråkigt. Kunde du inte åkt utan honom?
    Jag hade kanske kunnat åka direkt utan frukost etc, då hade jag hunnit i tid med kollektivtrafiken... men jag trodde ju inte att han skulle vara så seg heller när han borde fattat att vi hade bråttom. Men han ville inte ta ansvar utan tycker att det var trafikens fel att vi var sena, den kan man ju liksom inte planera efter då man vet hur det brukar vara på morgonen!? 

Jaja, fick ny tid på måndag. Trist bara för nu var det över en månad sen jag var hos BM sist och är nu i v29+6, vill ju gärna veta hur järnet är (är ju supertrött nu) och att sf-måttet är ok... Kul att läsa i alla fall hur ni andra ligger till :) 
  • Irlais
    MissKaos skrev 2013-09-24 10:54:49 följande:
    SÅ! Inbokad på gravidmassage. Kom man lite tidigt fick man lite fika och ett fotbad innan. Dyrt, men lyxigt.. Det här blir min födelsedagspresent. Känns som en väldigt go present faktiskt
    Åh vad härligt :) du får ge recension sen, när har du massagen? 
    Tuttiluttan skrev 2013-09-24 11:53:10 följande:
    Någon här som vill ha lite neutrala babykläder? Strl 56
    * 1st mjukis dräkt
    * 4st bodys
    * 1 pyjamas
    * 2par jeans
    * 1st mössa
    * 3st mjuka byxor

Jag vill inget ha för de, vill bara att de ska användas ist för att slängas. Jag har alldeles för mycket kläder till tösen o allt får inte inte plats i lådan
    Kläderna är begagnade men i väldigt fint skick!
    Vilket erbjudande! Vi bor inte i samma trakter annars hade jag nappat på det :) 

I övrigt blev mitt BM-besök äntligen av igår, sf-mått på 28 i vecka 30+3. Lite under medel denna gång alltså, förra gången var jag mitt på medel. In your face svärmor som tycker min mage är så himla stor och att bebisen kommer bli jääättestor. Har bara haft två mätningar hittills nu så hoppas jag att jag följer min kurva bra bara :) järnvärdet har också gått upp till 130något, från 120något så det var skönt att se. Tack till Blutsaft och er i tråden som talat varmt om det och tipsat om dubbla doser :) 

• Irlais

Jag var hos BM igår och passade på att fråga hur bebisen ligger. På tvären visar det sig... det hade jag anat för jag brukar känna hur det rör sig/bebisen trycker ut sig på både höger och vänster sida i magen, men jag hade hoppats ändå att den ska vända på sig snart. Men den har ju 3-4 veckor på sig innan det är något att oroa sig om! 142 i hjärtslag och låg typ på mittkurvan, från strax under förra gången. Kollegorna är förvånade, de tycker min mage är så stor redan nu... Livmodern ligger väl framåtlutad antar jag :) 

Hon ville också göra urinprov pga att jag haft sammandragningar, hon tyckte det lät normalt men för säkerhets skull. Vet någon hur snabbt man får resultaten från sånt? BM sa att hon ringer om resultaten visar något dåligt och jag har nu missat samtal från dolt nr...  Men det går väl inte på under en dag att göra analys, eller?

• Irlais
    MissKaos skrev 2013-10-02 16:31:40 följande:
    Uodl tar ett par dagar. Ca tre
    Men dåså, tack :) så slipper jag fundera över det nu!
  • Irlais
    siolina skrev 2013-10-10 10:03:26 följande:
    Jag börjar bli så trött. Har en massa saker jag borde få gjort de här sista två månaderna, men jag har ingen energi. Dels har jag lite småjobb jag behöver göra och sedan behöver jag avsluta ett par projekt så jag kan få in pengar. Vi ska också fixa lite här hemma (bygga lite förvaring framförallt) och då behövs mina pengar. Borde göra en lista över allt jag måste fixa med, men hu vad jobbigt det känns. Har dessutom massor av småfakturor jag behöver få iväg. Borde göra en lista över allt jag behöver få gjort och börja bocka av. Men puh, energin är så låg. Är sugen på att unna mig 1-2 dagar av att inte göra någonting, men är rädd att jag inte kommer bli piggare av det utan tvärtom inte kunna förmå mig att komma igång efter det. 
    Känner likadant... ingen energi alls. Känns som att jag knappt får något gjort på jobbet och har två riktigt hektiska veckor framför mig, fattar inte hur jag ska orka. Trött, energilös, ont lite överallt, motivationen är inte på topp direkt. Skulle också bara vilja ta det lugnt ett par dagar men det finns inte riktigt utrymme för det. Eller gå ner till halvtid kanske... men det känns som att det är så tidigt att känna sig så sliten redan nu?! Har BF 28/11, det kan ju vara två månader innan bebisen kommer liksom. 
  • Irlais
    MissKaos skrev 2013-10-10 11:19:43 följande:
    Nej nu är det inte alls tidigt att känna så! Vm bestämmer det? Känner du så så gör du
    Läste tom ngn rek om att gå ner 1d/v from v 30 någonstans för att man ska orka!
    Du har ju så rätt, egentligen. Är väl mer förväntningar jag har själv att jag borde orka mer, och är det såhär redan nu hur ska den kommande tiden gå? Svärmor är ju pigg på att poängtera att det bara kommer bli jobbigare framöver, tack för peppen liksom, det kunde jag inte lista ut själv... och sambon verkar inte riktigt fatta heller att jag är dödstrött och har ont, då känns det som att jag måste orka mer på något sätt. Klart han lagar mat om jag bara lägger mig i soffan och somnar men det tar emot att göra så för jag känner mig lat... 
    siolina skrev 2013-10-10 11:53:49 följande:
    Precis så känner jag, det är ju för bövelen två månader kvar, inte kan man unna sig att stänga ned prestationssystemet redan nu även om det vore drömlikt att lägga sig raklång i soffan framför tvn och inte kliva upp förrän det är dags att åka till bb.

Har du möjlighet att gå ned i tid?
    Ja men exakt så. Haha det vore drömmen verkligen!
    Min vikarie kommer börja i slutet av okt/början av nov och innan dess är det massor att göra. Hade gärna tagit en dag ledigt i veckan men det går inte ihop med allt... Kan nog eventuellt köra halvdagar i november fram tills att jag går på ledighet (14/11) men då är det ju så pass nära att det bara känns dumt att missa den inkomsten :/ vet inte riktigt hur jag ska tänka!
Svar på tråden December bebis 2013