December bebis 2013
Åkte spårvagn till city. Massage hägrar! Men om man ser att det kliver på en höggravid kvinna reser man sig inte då?
Hinner med ngt så lyxigt som latte innan. Åhh..
Hoppas massagen blir superbra! :)
Jag äter också hur mycket som helst... brukar inte ha sötsug i vanliga fall men är helt kolhydratberoende nu. Mitt illamående är tillbaka (inte lika mkt som de första 17-18 veckorna men ändå) och det som hjälper bäst är mackor. Enorm trötthet på det ger ett sug efter sötsaker dvs sitter och suktar efter bakverk om dagarna... Jaja. Äter som alltid jättemycket, stora portioner och massa mellanmål. Magsäcken säger ifrån ibland med sura uppstötningar men jag är ju hungrig jag måste äta! Haha. Sambon har fått order om att jag ska äta mindre portioner, funkar ganska bra ändå. :)
MissKaos - kan man börja med hallonbladste från vecka 34? Jag hittade bara 50% på hälsokosten och ska beställa 100% på nätet. På nätet läste jag från vecka 35 (men betyder det 34+0 eller 35+0?) men har funderat på att börja så smått med den 50%iga nu i veckan, är i v33+3 idag...
moruri - usch, hemsk morgon och måndag till råga på det. Hoppas ni i alla fall lyckas bli sams snart :/
Hade besök hos BM idag, alla värden såg bra ut med SF-måttet på 31-32 (v33+6), hjärtslag på 152. Hon kände efter hur bebisen ligger utan att jag frågade så det är väl runt nu de börjar kolla kanske, eller så kom hon ihåg att jag frågade förra gången. Jag blev väldigt förvånad i alla fall för bebisen hade lagt sig med huvudet ner, och putade ut rumpan så den stack ut bredvid min navel haha. Hoppas att den håller sig rättvänd nu men jag räknar inte med det.
BM började prata om att man ska vila upp sig nu och att hon tycker man gott kan vara hemma "sjuk" någon dag ifall man är för trött och behöver den tiden. Att det är viktigt att prioritera - är jobbet verkligen det absolut viktigaste nu verkligen? Höll på att börja grina, är så jäkla trött på att jobba nu. Ska försöka ta till mig det hon sa även om timingen är dålig, massor att göra nu innan jag går på ledighet...
Sprang typ 100 meter till bussen imorse och har nu så förbannat ont i fogarna! Det känns som knivhugg varje steg jag tar, börjar nästan gråta bara jag reser mig ur stolen. Har känt av foglossningen innan men verkligen inte så här! Kommer det gå över eller vad hände egentligen pga den där springturen, någon som har erfarenhet...?
När blir du av med hantverkarna MissKaos? Kul att kunna fixa i ordning sen också när det är klart kan jag tänka mig :)
Här började dagen med bråk med sambon, ska på amningskurs på MVC idag och sambon kläckte ur sig några mindre genomtänkta kommentarer om kursen och om amning. Jag både skrek på honom och grinade inne på toa. Hann gå många svordomar i mitt huvud på vägen till jobbet nu, men tur som bad han om ursäkt för en stund sen...
BM-besök idag avklarat. Blodtrycket var bra och bebisens hjärtljud låg på 152 som vanligt :) Bebisen ligger med huvudet ner (BM kollade lite snabbt med ultraljud) men fortfarande är ruckbar. Mitt SF-mått hade inte växt sen förra gången, antagligen pga att huvudet borrat ner sig sa BM men det går inte att säga säkert, så vi bokade in ett TUL om ett par dagar.
Någon som gjort TUL och vet om det är värt för partnern att följa med, alltså ser man något av bebisen?