December bebis 2013
Ireth86:
Haha, leksaker kan du gott och väl vääääänta med. :p kommer nog inte bebisen tycka är intressant förrän nästa sommar iaf ;) kan ju vara kul att spara lite shopping också! :)
Ireth86:
Haha, leksaker kan du gott och väl vääääänta med. :p kommer nog inte bebisen tycka är intressant förrän nästa sommar iaf ;) kan ju vara kul att spara lite shopping också! :)
Ska nog också skaffa några fler söta outfits i de storlekarna. Tycker de var mest praktiskt med pyjamasar, junpsuits och overaller i den storleken, blev inte så meckigt att sätta på. De är ju så jädrands små och sköra!
Smaken är verkligen som baken med vad man "behöver" och inte! Man får prova sig fram! Jag har aldrig haft termometer till vattnet, kör på känn, men en febertermometer är nog de flesta som behöver. :)
salvor har vi haft men aldrig behövt använda!
Goldie:
Är sånt tryck från alla håll att man ska amma så Man får ju jäkla prestationsångest när det inte funkar :P, vissa är så jäkla störiga och kommer med sina dumma råd. Min syster råkade uttrycka sig som att jag var för lat för att orka få det att funka! Då blev jag riktigt pissed. När man sitter med blödande nipples som fått en blå färg av alla försök att pumpa ut och en bebis som tillslut slutar greppa tag och bara skriker och gråter frustrerat! Åh herre gud, flash back!
Nej jag tänker definitivt inte ödsla tid på att må dåligt om de inte funkar. Nu har jag sett hur bra min son faktiskt mår oavsett så.. :)
Min lillkille är förkyld nu men ger han bara saltvatten med pipett. Så rinner allt ut, tänkte köpa nässug innan men läste överallt att de kunde irritera slemhinnorna och förvärra svullnaden... Ja ni ser, alla har så olika åsikter! :)
Jag letar också efter en bra syskonvagn! Dock har jag lite svårt för de som är på "tåg". Tycker de verkar jättetråkigt, roligare om de kan kommunicera med varandra känner jag! :p hatar denna djungel av barnvagnar, kan det inte bara finnas två alternativ som heter " den perfekta vagnen" så hade det blivit så mycket lättare!
Em me: enda jag tänker på är kanske du behöver några till pyjamasar, är ju lätt hänt att blöjor läcker. :)
Em me: enda jag tänker på är kanske du behöver några till pyjamasar, är ju lätt hänt att blöjor läcker. :)
Jag ska planera in en helg i mitten av november till julbak! Knäck, lussekatter, nougatgodis, mmmm, måste verkligen ha sånt hemma när jag kommer hem från förlossningen! Lääängtar så att få ha en liten som vill sova på bröstet, saknar de såååå! Och få pula knäck samtidigt!
Bullar går inte att göra i denna familj oavsett hur många man gör, de är borta på 5 röda iaf! :p haha!
Men ja måste införskaffa mig fler matlådor så man faktiskt kan frysa in. Är lite dålig på att göra matlådor men måste nog nu annars kommer det bara bli massa mackor känns det som. Tycker det redan är lite svårt att hitta tiden att laga mat på dagen när lilla killen på 7 månader härjar runt och kräver all uppmärksamhet :P hur ska det inte då bli med två knattar?
Är iaf lite hoppfull idag då jag ringt och pratat med hyresvärden igen om lägenhetsbyte, hon skulle prata med sina kollegor så snälla alla håll tummarna för oss!!!! Skulle va så fantastiskt om man kunde få lite flyt!
Sedan är jag så galet sugen på att inreda killarnas barnrum, har tänkt det ska gå i temat djungel och cirkus!!