• Repan

December bebis 2013

JMP skrev 2014-01-18 13:20:58 följande:

Fy vad avis jag blir på er som har så snälla barn som sover. Min lilla 5veckors plutt sover aldrig mer än två timmar i sträck när hon sover i sin säng. I famnen kan hon sova max tre timmar men jag orkar inte ha henne i famnen på natten. Sen tar det minst en timme att amma och få henne att somna om, oftast en och en halv. Hon har börjat sova sämre och sämre på rygg också, rycker till hela tiden och väcker sig själv. Provade att lägga henne på sidan inatt och det fick henne mycket lugnare. Det är inte farligt att ha henne på sidan va? Annat än att hon kan rulla över på mage men jag har bullat upp med en rullad filt så hon inte ska kunna tippa framåt. Men bebisar kan inte täppa till nå luftgångar eller liknande genom att sova på sida?

För oss är det tre timmar o natta o amma tar en timme minst, nattningen är det som går sämst - han vill bli lugnad i famn eller med liggamning men vaknar när en flyttar på honom.
  • Repan
    FiaFunderar skrev 2014-01-18 14:33:53 följande:

Bajsar era bebisar varje dag??

Här är vi inne på dag 5 utan bajs :-/ Vet ej om man ska vara orolig...

Ja massvis, fem ggr per dag eller så.
  • Repan
    Förstaförsökaren26 skrev 2014-01-18 16:06:21 följande:

Hur länge går det mellan amningarna för er? Jag ammar min sessa var tredje timma även på natten. Vi försöker lägg henne 20 men hon vill äta då till kanske 21 sen är det som mest tre timmar mellan varje måltid. Har nog aldrig låtit det gå mer än 3.5 timmar. Vet någon hur hur många timmar Max man kan vänta OM barnet själv inte visar tecken på hunger?

Om de går upp i vikt kan de få sova hela natten om de vill, annars måste en väcka dem
  • Repan
    Plopps80 skrev 2014-01-18 20:59:14 följande:

Har varit hos svärföräldrarna hela dagen. Mkt gap och skrik från barnen som lekt kusinerna. Farmor och svägerskan hållit Ludwig. Sitter i bilen påväg hem. Han skrek några minuter innan vi gav nappen. Hemma tar han aldrig napp men i bilen blir han lugn av den. Han gillar inte bilstolen riktigt. Sover gott nu iaf. Får se om han är så överstimulerad så han skriker halva natten. Hoppas inte! Man måste ju kunna göra lite grejer orkar inte bara sitta hemma. Hur är era bebisar i bilen. Ludwig kan vara orolig några minuter sen somnar han. Stannar vi bilen vaknar han direkt och blir orolig.

Somnar så fort han hamnar i bilstolen, sover som en grus i både vagn och bilstol :)
  • Repan
    Irlais skrev 2014-01-18 21:53:30 följande:

Så irriterad... Var inne i badrummet och när jag kommer tillbaka ser sambon lite lurig ut och säger "gissa vad jag gjort"? Då har han gett bebisen lite (alltså som smaksensation) KLADDKAKA! Alltså av alla grejer att ge bebisen att smaka på, vilket han inte ens ska göra än så klart, så ska han ge något sånt?! Har varit på honom hela kvällen att han absolut inte ska göra om det men tror inte han riktigt tar det på allvar. Hjälp?

Är han en busig 11-åring eller vuxen förälder hade jag frågat. Tönt.
  • Repan

Ang. Leende - Theo har lett från typ 2v men det är ju inte det "riktiga" leendet utan bara reflex för att de mår bra? Typ efter mjölk...

• Repan

Här tycker vi också att minifom fungerar - gaserna kommerliksom ut snabbare.

• Repan
    IdaJ skrev 2014-01-20 20:33:08 följande:

Miniform funkar jättebra här med! Testade att inte ta det i två dagar för att se om det verkligen behövdes, men det gör det! Köpte även sempers droppar idag. Någon som vet om man kan ta båda? :)

Vi tar båda o det fungerar fint :)
  • Repan
    MissKaos skrev 2014-01-20 19:14:33 följande:

Det hjälper här med som tur är. En illvrålandes kallsvettig unge var inte kul..

Göteborgare. Vågar vi oss ut snart? En däjt i februari?

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
    Ja :)
  • Repan

Ni som har bebisar m torsk o ammar - tänk på o behandla om det inte går bort fort. Här har jag nu svamp i bröstvårtorna o möjligen även inne i brösten.

Läste om torsk på 1177 men det stod bara att det går över ofta av sig självt. Men när jag senare läste om bröstproblem vid amning (eller nåt sånt) stod det att det är vanligt att man kan få svamp på brösten av bebisen... Suck. Kunde väl stått i avsnittet om torsk så hade det inte behövt bli så här...

Svar på tråden December bebis 2013