• Repan

December bebis 2013

Vi har haft jobbiga dagar med ont i magen på natten o svårt o bajsa - sen kommer mastodontbajset mitt i natten som skulle fylla 3 blöjor lätt. Vi tar av den fulla blöjan på skötbordet o sen kommer en till som vi fånhar med tvättlappar o så ännu en... Helt galet!

Vi har storlek 4 på blöjorna nu. Ändå läcker det när han bajsar ;)

Dags o byta från vagga till spjälsäng, han är alldeles för stor för vaggan nu.

• Repan
    MissKaos skrev 2014-02-24 12:56:06 följande:

Wow!

Kan han redan ha fyror? För stort läcker med tyvärr. Och så skiljer drt mellan märkena. Men när det kommer sådär mkt känns det som om det inte spelar roll gur man gör. E hade bajsfest häromdagen -läkage ut på min vita fina amningströja. Svårt det där m blöjor. Hat nu köpt på Lidl som har kampanj på sin nya variant. 20kr paketet om man handlar över 300kr. Ska bara göra åt strl 2 dom sista min lilla är nätt på ngt vis liberos 2 är nu på gränsen men pampers2 sitter bra. Fårse hur nya toujour gör sig.

Glädjande dock. Har gått ner 2kg på att undvika godis o kakor under veckorna och kört olgas program och friskis mammacore. (3veckor) känns bra! Det går inte fort.. men åt rätt håll. Målet är att kunna ha mina sommarkjolar och kortbyxor

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
    Ja när vi hade 3or så läckte varje blöja kiss bara efter 1-2 timmar. Nu läcker dom aldrig förutom på bajsfesterna då ;)
  • Repan
    Plopps80 skrev 2014-02-24 14:02:02 följande:

Har fått såå ont i bröstet, det ilar i det och det är så hemskt ömt!! Känns inte som mjölkstockning för det är inte hårt eller varmt. Vad kan det vara?

Har också så! Undrar vad det är. Har också ont bakom skuldrorna/iryggen vilket jag vet är mjölkkörtlar då BM på BB sa det. Kanske är mjölk som spänner bara? Jag känner det iofs oftast precis efter amning.
  • Repan

Plopps! Det kan vara svamp i brösten som smärtar. Läs om det! Jag vet ju att jag har svamp så då vet jag varför det ilar och smärtar o kliar då. Kanske har du fått det?

• Repan
    Plopps80 skrev 2014-02-24 19:47:32 följande:

Vad gör man åt det repan?

Daktacort salva 2ggr/dag på bröstvårtorna, ev. också behandla bebis med mycostatin om hen har torsk i munnen då. Funkar det ej efter 2 v får man en all-killer-tablett som blåser ut all svamp i kroppen, kanske behöver du den om du har så ont, det låter inte bra. Prata med BVC de har personal som kan skriva ut. Inte bra o ha så ont så det stör amningen :(
  • Repan
    Plopps80 skrev 2014-02-25 07:51:53 följande:

Tack för era tips! Måste man tvätta bröstvårtan innan man ammar när man smörjt mrd dactacort? Ludde hade garanterat torsk när han var några veckor för han hade en tjock vit beläggning på tungan. Detta försvann men det har bränt i brösten efter varje amning sedan dess. Har vant mig och tänkt det är normalt. Men denna smärta går inte att ignorerar. Den är värst när bröstet är fullt. Är det helt tömt känns det inte så mkt. Jag vräker i mig socker. Dricker söta drycker och äter godis hela dagarna är som besatt! Måste dra ner. Inte konstigt att svampen frodas i kroppen. Uch mår dåligt av mig själv.

Nej bara det gått en stund (man smörjer precis efter amning morgon o kväll o gärna lufta lite) så går det bra, ska ej finnas synlig salva kvar bara.

Försök med salva i två veckor den kostr 70kr på apoteket. Annars ring bvc! Om ludde inte har svamp längre är det lättare. Jag håller på nu men inser att jag nog kommer behöva tablett istället för jag blir aldrig av med skiten, bara håller sig på en nivå att det inte gör så ont men försvinner inte helt.
  • Repan
    Plopps80 skrev 2014-02-25 14:36:58 följande:

Tack repan för dina bra råd! Ska handla den idag. Hoppas du får medicin så dina besvär går över. Förskräckligt att ha det så! Ang sockersug är det ett fenomen hos ammande kvinnor att man är onormalt sockersugen. Mjölkproduktionen kräver sitt tror jag. Lyckades inte gå ner mina gravvkilo fören jag slutade amma sist. Då först klarade jag mig ifrån sockerberoendet. Denna gång är det samma. Skakar ju nästan om jag inte får socker.

Jag gillar inteens socker, aldrig ätit godis etc. Men nu när jag ammar vill jag ha både godis glass o choklad helst. Tillåter bara choklad till kaffe men suget är ju där.
  • Repan

Tror jag skriver mindre pga mest lunk liksom. Färre frågor o mer bara genomlida de jobbiga dagarna o njuta av de bra dagarna typ.

Jäkligt less på att det ska vara sånt jäkla ståhej för en prutt....

• Repan

Ammar nu 17, sen förmodligen 20, 22/23/24 beroende på, sen typ 04/05 och igen vid 09

• Repan

Alltså vi har storlek 4 men bajsblöjorna läcker ändå. Vad ska man göra? Ska väga nästa vecka, men han lär ju inte väga mer än 8 kg o storlek 4 börjar ju på7 ...

Bebis BF 20 december 2013
Svar på tråden December bebis 2013