December bebis 2013
Hemmateäff eller på byn?
I brösten kan det bli besvärligtm tyvärr
Så länge det är utanåå är det lättare men i är inte kul. Kolla med läkare. . Mycostatin? Att tänka på med är att man har tagit bort bikarbonat ut vischy så det är meningslöst att pensla med. Gjordes för mångs år sedan m
Om amning: det känns såklart bra att ge barnet det extra skydd som ersättning inte kan, men gud vad lätt det är att glömma när jag alltid är den som måste mata o vara med bebis i princip hela tiden. När bebis har torsk o svårt att få tag, när jag nu har svamp i brösten o det gör ont och är krångligt. När han kör in händerna i munnen istället för bröstet o jag bara vill skrika av frustration vid 05:30 efter 1 timmes sömn ;)
Men det är ju praktiskt annars, ingen förstoppad bebis, lagom temp och alltid med mig. Samt billigt då ;) men jag vet inte om det är mysigare än flaska precis, har ändå gjort båda. Samma sak tycker jag, det blir mys när jag engagerar mig för att ha det mysigt med bebisen, oavsett om jag pumpat eller ammar...
Om flaskmatning: ha termos m varmvatten och en flaska kallvatten på nattygsbordet, pulver färdigdoserat i flaskan. Så slipper ni gå upp o göra ersättningen på natten.
Ja eller hos dig repan såg att du också skrivit. Ska vi vara på stan eller hos repan skippar vi de stora barnen. Här eller hos miss k kan vi ju ha de med så de får leka. Jag bor i Hisings kärra. Vart bor ni?
Oj missade massa inlägg, ska försöka se på datumet där :)
Har boken men har inte börjat. Har säckat igen totalt. Ligger på soffan och ammar medan jag äter godis. Förfärligt :/ Hur är era bebisar på kvällen? Är de oroligare än under dagen, vill de äta oftare? Ludwig är ofta orolig och vill helst äta hela tiden. Det bränns ju i brösten! Denna kvällsoron började runt 5 veckor. Han är nu 9 veckor. Längtar så tills det är över är såå trött på kvällarna vill ha lugn och ro!
Förresten. Min unge sög igång bröstet. La sig vsen och slurpsde i sig det som rann ut...latmask?
Det är väl E 202 som vissa barn får utslag av. För oss är det viktigare att han får ut gaserna o inte skriker flera timmar om kvällen o natten än att undvika det där... Vad innehåller en våtservett, barnschampo? ;)