Tuttiluttan skrev 2014-02-18 16:50:06 följande:
Idag har vi varit på öppna förskolan här i stan.. Visst va de trevligt men tror inte vi kommer gå dit igen..
Jag har väldigt svårt för de där med andra mammor som verkar tro att dom kan så himlans mycket... O dom verkar framförallt veta så jäkla mycket om just andras barn :-/
Blir knäpp på sånt..
En incident från idag
Jag o min kusin sitter o pratar, hon håller sin lilla tös i famnen när hon sov.. Tösen satt lite ihopa kurad ngt som hon alltid gör hon sover som bäst då.
En mamma kommer fram o tillrättavisar min kusin, att hon får absolut inte hålla sitt barn på de sättet, att hennes lilla flicka inte tycker om de osv osv...
Jag blev helt stum!!! Min kusin sa till henne att inte tillrättavisa henne om hur hon håller sitt barn eller hur hon väljer att mata sitt barn.. För där finns ingen annan som känner flickan bättre än hon själv..
Den andra mamma blev irriterad o sa att de va hemskt o se ett barn som vart plågad så.. PLÅGAD?!?!
Jag blir så irriterad...
Äh man får programmera in ett standardsvar bara - "har du inget eget liv att föra, eftersom du intresserar dig så för smådetaljer i andras?"
Mammor alltså ;) Asjobbig grupp människor! :D