• Plopps80

December bebis 2013

Hej! Tack för alla kommentarer och pepp. Bebisen har inte utvecklat några symtom på hjärtsvikt och anemi så vi har klarar oss sa läkaren i onsdags. Så underbart. Jag har haft kraftiga smärtsamma sd och värkar i flera dagar. Tappen är mjuk men bakåt fortfarande. Går bara och väntar på slemproppen som kommer när tappen åker framåt. Barnet är fixerat och ej ruckbart. Hur jääävla lång tid kan det vara kvar!!! Är så led på alla smärtor ibland känns det som underlivet ska sprängas och jag klarar inte att gå vissa dagar. Hur mår ni andra? Ska läsa i kapp lite!

• Plopps80

Mitt sf mått var 34 i måndags 36 fulla veckor och 1 dag. Mycket mindre mage än sist. Har kopiöst mycket vätska i kroppen. 23 kg+ exakt samma som förra gravven. Har läst nu lite och det är spännande med allas symtom. Har slemproppen lämnat någon ännu På söndag har jag gått 37 fulla veckor. Dottern kom på dagen 38 fulla veckor. Tror slemis gick veckan innan. Fler som är trötta på att vara gravida?

• Plopps80
    MariaOchNiklas skrev 2013-11-15 11:25:17 följande:
    Jag är trött på att vara gravid. Har inte något ont eller så, men är jobbigt då jag inte hinner med dottern på 19 månader. Jon tycker jag är väldigt tråkig. Vill kunna busa som vanligt med henne. Är i v 36 (35+0) idag. Så om 2 veckor är helt ok att bebis tittar ut
    BF 19 DECEMBER ♥♥♥

Ja fy fan vad tråkig man känner sig. Orkar ingenting. Förstår att det är tufft med en liten på 19 månader. Min tös är 5,5 år och sköter sig bra själv men hon behöver ju min uppmärksamhet och stimulans och hon kräver ju en del hon med. Fast inte på samma sätt. Får du chansen att vila på dagarna? Min dotter går på dagis mån-tor 8-15 då jag har havandeskapspenning och då vilar jag mycket. Sover uselt om nätterna
  • Plopps80

Miss kaos. Gärna fika i Haga om jag bara klarar att ta mig dit. Jag har svårt att gå då barnet pressar mot nerver i bäckenet. Hade så med dottern också. Kan inte köra bil och skumpig buss lockar inte men vissa dagar är bättre vi kan ju ha det lite öppet! Min dotter lyfte upp magen förut det är rätt skönt för det avlastar. Hon tycker det är så kul. Bara det att hon släppte den väldigt hastig. Smärtan var som knivar och det svartnade för ögonen när huvudet åkte ner i nervbanorna. Trodde fan ungen kom ut. Aj! Igår natt hade jag kraftiga värkar med 1-2 min mellanrum i 2 timmar. Var på väg att åka in då varken vila eller värktablett hjälpte. Men så avstannade det. Trodde man som omföderska skulle veta exakt när det är dags men jag har blivit lurad 2 ggr nu. Tröttsamt.

• Plopps80

Har inte känt efter vill inte känna huvudet. Men gjorde ulj i ons och hon sa att huvudet ligger väldigt långt ner. Hon kände på tappen och sa att den var mjuk men bakåtlutad. För två veckor sedan var jag öppen för ett finger och de kunde känna huvudet genom livmodertappen.

• Plopps80

Har haft smärtsamma sammandragningar och stundtals kraftiga värkar sedan 34 fulla veckor. Låg på förlossningen en hel dag men det avstannade då som tur var! Ville inte föda såå tidigt. Denna veckan var jag tvärsäker på att fl var på gång men näe sen slutade det. Blir så less! Vill bara se en slempropp på pappret nu! Kan knappt gå pga huvudet som pressas ner mot nerverna. Orkar ingenting. 37 fulla veckor idag så barnet räknas ju som fullgånget. Kan han inte bara komma uuuuut nu.

• Plopps80

Har också BF 7/12. Födde dottern 38+0 idag är jag i 37+0. Spännande att se om man får tidigt igen. Hoppas ju på det!

• Plopps80

Fler som är labila i humöret nu? Idag fick jag ett psykbryt för att jag inte fick upp en förpackning. Var ensam hemma som väl var. Började svära och vråla på förpackningen, sparkade iväg en stol och lipade i 30 minuter. Inte direkt normalt. Livet kändes helt svart. Rädd för förlossningen hur ska livet bli med två barn. Ville rymma från mig själv. En timme senare kom familjen och vi har haft en mysig eftermiddag. Nu känner jag mig jätteglad och tänker att två barn fixar jag som ingenting och förlossningen känns inte alls jobbig just nu. Herregud vad känslorna åker upp och ner. Känner mig så underlig. Jobbigt.

• Plopps80

Förstå mig rätt nu kompisar. Inte kul att höra att ni också blir ledsna lätt men jäääkligt skönt att man inte är ensam om dessa känslor!!! Man undrar ju hur det kan bli sånna känslor av ingenting. Känner mig lite ensam också. Mannen jobbar och är småtrött på eftermiddagarna. Mina vänner jobbar och jag har ärligt talat inte haft så stor lust att ses. Har lixom gått in i mig själv. Men nu måste jag ut. Orkar inte ligga i soffan och streama serier vilket jag gjort i flera veckor. Har haft väldigt mkt onda sammandragningar och smärtor neråt. Sa till sambon att vi måste hitta på något imorn. Blir tokig. Känner mig instängd.

• Plopps80
    cupcakekiller skrev 2013-11-16 21:44:04 följande:
    Sitter och försöker skriva FL-brev.. Känns lite gnälligt men vafan, det är ju min förlossning. Någon som har tips? Har typ glömt allt sen förra gången.. 

Jag ska skriva rätt kortfattat. Vill inte ha Eda! Vill ha lustgas, akupunktur. Inget bad. Vill få tydliga instruktioner vid utdrivningsskedet så jag spricker minimalt. Vill vara delaktig i det som sker. Typ så. Önskar inget mer. Bara att helvetet ska vara över någon gång.
Svar på tråden December bebis 2013