• Plopps80

Ludwig... Mig upp i dagen enligt alla här på BB. Kopia av mig som bebis. Väldigt kul då dottern var kopia på sin pappa som nyfödd

• Plopps80
    Fjonkis skrev 2013-11-25 15:29:09 följande:
    Jag är väldigt orolig för våran säng också. Vill absolut inte ha fostervatten i den. Jag har beställt plastad frotté på jotex. Det borde komma imorgon. Det borde ju skydda sängen. Jag hoppas hur som helst att vattnet går när jag sitter på toa, duschar eller något sånt. Absolut inte sängen eller bilen.

Ni kan ha tur och slippa vattenavgång. Har inte haft vattenavgång vid någon av mina förlossningar. De har fått ta hål på hinnorna. Denna gången gick inte ens slemproppen. Åtminstone såg jag den aldrig.
  • Plopps80

Man har rätt att föda vart man vill. Jag bor i Göteborg men födde på Varnergs sjukhus i Hallands kommun. Det är helt fritt. Var så missnöjd med förra förlossningen på östra så där skulle jag aldrig föda igen. Varberg var en fantastisk upplevelse. Går inte att jämföra på något sätt. Vi är kvar. Mina hemorrojdproblem har börjat gå tillbaka. I går kom mjölken och smärtan i brösten är värre än jag minns. Det spränger. Har fått varma omslag och panodil. Längtar så efter att vara smärtfri. Tiden efter förlossningen är kämpig men man repar sig snabbt som väl är. Imorn får vi komma hem. Längtar! Saknar min familj så det värker i kroppen. Har varit ensam här sedan i lördags med undantag för besök varje dag 1-2 timmar av sambo och dotter.

• Plopps80

Jag kämpade på med värkar var tredje minut från Göteborg till en ort utanför Varberg där vi lämnade dottern och sedan vidare till varbergs sjukhus. Efter min fruktansvärda upplevelse på östra var det värt allt att ta sig hit. Bara förlossningssängen var värt allt. På östra har de stenhårda britsar här mjuka sängar med blommiga lakan som luktar sköljmedel. Personalen är ljuvlig. På Bb finns familjerum där syskon och pappa får sova över i. Alla har egna rum med sköna sängar och platt-Tv. På östra vill de att man åker hem så fort det bara är möjligt. Här tycker de man ska stanna tills amningen kommit igång och de anser att man behöver vila upp sig. Jag hade betalat pengar för att få föda här. Det är lyx!

• Plopps80
    islandpeak skrev 2013-11-26 20:39:39 följande:
    Är det så bra? Vi har valt Varberg denna gång, haft Halmstad innan som också är kanon! Det blir Varberg denna gång för läkarna därifrån kommer till vår mvc och jag ska ev bli igångsatt så då känns det rätt att välja Varberg.

Ja det är såå bra Du kommer inte bli besviken.
  • Plopps80

Grattis jis. Ludwig hade också lågt socker. Han är stor för tiden. Född i v 37+6 och vägde 4140g. Det tog ca 3 dygn innan sockret stabiliserade sig. Nu mår han bra igen och vi behöver inte oroa oss. Det löser sig snart för din lille! Är väldigt väldigt trött efter förlossningen. Hade krystvärkar i över en timme. Känner mig väldigt skakig och har som en rastlöshet i kroppen. Ringde BVC och de sa stt man kan må så av baby bluesen. Ludwig är världens snällaste på dagen sover äter och är nöjd men han vill gärna amma igenom nätterna. Detta är enormt påfrestande. Men det är ju ofta så med nyfödda. Försöker amma liggande men vi får ingen bra ställning. Vi måste skapa en tråd där vi kan diskutera våra förlossningar och bebisar.

Svar på tråden December bebis 2013