• Plopps80

December bebis 2013

sarak skrev 2013-11-21 21:33:34 följande:

Fin och nätt mage.
  • Plopps80
    Nov13 skrev 2013-11-21 22:50:35 följande:
    Jag hoppas det sätter igång snarast för dig Plopps! Håller mina tummar och tår. Här fick vi lite halvt panik. Insåg att vi inte har en enda bild på mig och min man med magen (hatar att vara med på bild) så nu har vi klätt upp oss, jag har sminkat mig samt lockat håret för att få till någon fin. Synd att vi gör det nu när jag är så svullen dock. Får se hur detta går. Haha.

Tack! Hoppas bilderna blir fina! Jag fotar hela tiden med iPhonen. Tycker det är kul att se efteråt hur svullen och stor man var
    Repan skrev 2013-11-21 22:56:06 följande:
    Uuuugh sympatiserar verkligen. Orkar inte heller ha förvärkar.

Nää förvärvar är såå tråkigt. Har varit lugnt i natt men nu när jag kom upp började molvärken igen. Ska till barnmorskan idag då jag hade högt bldtr förra v. 140/90. Har legat på 120/70 hela tiden. Får fråga om denna molvärk. Måste ta med min lilla flicka idag som är ledig från dagis
  • Plopps80

Besöket hos barnmorskan gick bra förutom viktuppgången 26 kg nu. Känns som jag föll ner i ett svart hål. Hon sa att jag inte ska bekymra mig då jag har väldigt mkt vätska i kroppen. Har lixom samma jeans jag haft sedan v 28 så jag har inte växt ur några kläder. Blodtrycket var 130/90 och inga tecken på havandeskapsförgiftning fanns. Hb hade ökat från 112-118 och blodsocker 5,5. Hon verkade inte tro jag har så långt kvar att gå men sånt vet man ju inte. Fick hela min journal utskriven då jag bor i Göteborg men ska föda i Varberg. Aldrig östra säger jag bara! Miss kaos. Jag tog alvedon skrev fel. Är det samma sak med de? I v 34 låg jag på förlossningen med riktigt starka värkar en hel dag. Fick sen panocod den starkare varianten av panodil. Värkarna stoppade och jag åkte hem. Är det bara panodil son kan ha den effekten?

• Plopps80

Fan jag skulle alltså inte knaprat alvedon igår. Fuck. Var säker på att barnet var på väg igår men det avstannade. Tog 2 alvedon kl 12 och två st vid 16:30. Hade såå ont innan 16.30 men efter alvedon försvann allt :/

• Plopps80

Har iaf bättre effekt på panocod. Av Citodon mår jag illa och blir yr. Av panocod blir jag lite trött men inte alls på samma sätt. Någon skilnad mellan de måste det vara! Har gjort som de sa på förlossningen och tagit panocod och Citodon när jag haft kraftiga värkar. Igår var jag hos kompisen och hade bara tillgång till alvedon. Konstig att de rekommenderar något som kan stoppa förlossningen.

• Plopps80

Åkte till Coop för att handla. Det tog en timme att ta sig runt. Hade så ont i magen och ett kraftigt tryck neråt. Flera frågade mig om jag behövde hjälp till kassan. Väl i kassan stod jag och dottern säkert 12 minuter och väntade som nr 2 i kön. Då säger de att kassan är trasig och alla bakom mig galopperar med sina jävla överfyllda vagnar till nästa hänvisade kassa. Jag blev så förbannad och bara vrålade att de måste ha ett kösystem när vi stått och väntat såå länge. Jag ska för fan snart föda ylade jag, ska jag stå i kö i 20 minuter till för att folk inte har vett att följa kön. Hade sjukt ont och svetten lackade. Dottern hjälpte till och sa något argt också. Jag stod kvar och vägrade flytta mig. Tillslut öppnade de en kassa till och jag kunde äntligen ta mig därifrån. Köpte på tok för mycket och att bära hem grejerna toh sista knäcken på kroppen. Fick lägga mig 1,5 timme tur man har en stor tjej som kollar snällt på film. Nu är smärtorna i bäckenet och ryggen helt outhärdliga. Skulle skickat mannen att handla...

• Plopps80
    Emelius skrev 2013-11-22 15:42:34 följande:
    Men hur tänker man om man ser att det står en höggravid kvinna näst på tur och man själv springer som tusan för att hinna först i nästa kassa... Inga medmänniskor där inte

Folk är inte kloka. När det gällde att ta sig först till en kassa fick pensionärerna plötsligt eld i röva med sina proppfyllda vagnar. Tur att de öppnade en kassa till annars hade jag nog fött på golvet i rena ilskan
  • Plopps80
    Repan skrev 2013-11-22 15:48:36 följande:
    Alltså folk reser sig inte ens när jag går på en fullsatt spårvagn med kryckor och jättemage, inte ens från handikappplatserna...
    Bebis BF 20 december 2013

Oerhört dåligt!
  • Plopps80

Nu har jag onda värkar igen. Kommer oregelbundet men gör relativt ont. I kväll blir det inga värktabletter. Får se om det hjälper. Ont ont. Men jag börjar vänja mig

• Plopps80
    sarak skrev 2013-11-22 17:56:59 följande:
    Heja heja, hoppas det är på riktig!!

Tack hoppas! Exakt idag vecka 37+5 började värkarna med dottern. Kl 22 på kvällen. På söndag 38+0 föddes hon 06:20.
Svar på tråden December bebis 2013